Nintendo DS of toch maar PSP?

Tyn

Well-Known Member
Titel zegt al waar we het over gaan hebben. Weet wel al wat van de handhelds maar ehm als ze eenmaal uit zijn, weet ik niet welke ik moet nemen.
Hier zijn wat gegevens:
DS-->
Specificaties:
Omvang (gesloten): 14,9 cm breed / 2,9 cm hoog / 8,5 cm diep
Bovenste scherm: Voorzien van schermverlichting, 7,6 cm beelddiagonaal, semitransparant reflectief TFT kleuren LCD met 256x192 pixelresolutie en .24 mm dot pitch (beeldscherpte).
Touchscreen: Gelijk aan bovenste scherm, maar met transparant, analoog touchscreen.
Kleurenweergave: In staat tot weergave van 260.000 kleuren
Draadloze communicatie: IEEE 802.11 en Nintendo's eigen communicatieprotocol; draadloos bereik tussen 1 en 30 meter, afhankelijk van omstandigheden; verschillende spelers kunnen multiplayer-games spelen met gebruik van een enkele DS Game Card.
Besturing: Touchscreen, ingebouwde microfoon voor spraakherkenning, A/B/X/Y knoppen aan de voorkant, plus vierpuntsdruktoets, L/R schouderknoppen, Start en Select.
Input/output Openingen voor zowel Nintendo DS Game Cards en Game Boy Advance spelcassettes, opening voor stereohoofdtelefoon en ingebouwde microfoon.
Andere kenmerken: Ingebouwde PictoChat software waarmee maximaal 16 spelers tegelijkertijd kunnen chatten; ingebouwde klok met datum, tijd en alarm.
CPU's: Een ARM9 en een ARM7
Geluid: Stereoluidsprekers die voorzien in virtueel surround sound, afhankelijk van de software.
Batterij: Lithium-ion batterij die na vier uur opladen, zes tot tien uur speeltijd oplevert, afhankelijk van het gebruik; energiebesparende slaapstand; AC-adapter.
Talen: Engels, Japans, Spaans, Frans, Duits, Italiaans
Kleur: Zilver en zwart

PSP-->
Naam: PlayStation®Portable (PSP)
Kleuren: Zwart, wit
Afmetingen: 170 mm (L) x 74 mm (B) x 23 mm (H)
Gewicht +/- 260 g met batterij

CPU: PSP CPU (1~333MHz)
Main geheugen: 32 MB
Embedded DRAM 4MB
Display: 4.3", 16:9 breedbeeld, 480x272pixels (16,77miljoen kleuren)
Speakers: Ingebouwde stereo spreakers

Input/Output: IEEE 802.11b (WiFi), USB 2.0, Memory Stick PRO Duo, IrDA, IR Remote (SIRCS)
Disc Drive: UMD Drive (Universal Media Disk)
Soorten UMD type: PSP Game, UMD Audio, UMD Video
Stroom invoer: DC IN 5V tevens voor opladen accu
Bediening: Richting knop (boven, onder, links, rechts), analoge stick, enter toetsen (diehoek, vierkant, rondje, kruis), start, select, power, helderheid control, sound mode, volume +/-, WiFi aan/uit, UMD eject knop.
Overige bediening: Regio code, parental control

De PSP lijkt me in dit opzicht toch meer een multimedia thingie en de DS echt meer voor games.
Maar vooralsnog welke is beter? of kun je ze niet vergelijken?
 
Advertisement - register to remove this

ik zou ze zo niet kunnen vergelijken

je kan hem beter in je hand hebben en zelf chekke hoe hij ligt

zelf heb ik gister voor het eerst de ds in hande gehad en ik moet zegge dat het wel een vet dingetje is had hem zelf lopen afkraken dat het een kut ding was daarvoor
omdat het een nintendo is maarja

en van de psp kan ik nog niks zegge aleen dat ik hem in een vitrinekast heb zien liggen
 
ik heb met alle 2 gespeeld en ik zou voor de PSP gaan!

speelt een stuk lekkerder, plus je kan er DVD's op kijken en muziek opzetten, je kan heel makkelijk tegen een andere PSPer spelen.
 
Dimer said:
ik heb met alle 2 gespeeld en ik zou voor de PSP gaan!

speelt een stuk lekkerder, plus je kan er DVD's op kijken en muziek opzetten, je kan heel makkelijk tegen een andere PSPer spelen.

dat is wel waar ja maar is die beeld ook zo vet of valt het wel mee
 
psp, waarom hoor ik je vragen :p. simpel
mp3, mpeg, dvd hoge resolutie scherm betere graphics(beeld) als ps2.
is wel iets duurder maar zoveel mooier en beter
 
ik heb alleen nog maar ff met de DS gegamed, en ik vind dat lekker gamen..
ben benieuwd of dat ook geld voor de PSP ! :)
 
Die sony man
10000x mooier en veel degelijker. Als je die gameboy ziet lijkt het net een stuk plastic bij elkaar.
Ik zou voor die sony gaan, maar tis jouw keuze. Met die sony kan je nog patsen, zon stuk plastic kan iedereen wel kopen :)
 
Psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp,psp

nintendo is een beetje achter aan het raken in de race
de beste spellen komen uit op psp
je kunt films kijken op de psp
hetbeeldscherm van de psp is te mooi
en het allerbelangenrijkste HET IS EEN SONY!!!!
ik ga helemaal voor de psp
+ralf+ +ralf+ +ralf+ +ralf+ +ralf+ +ralf+ +ralf+ +ralf+ +ralf+ +ralf+
 
Ik heb gister die PSP in me handen gehad. Wat een mooi ding zeg. Normaal geef ik niks om die handheld dingen, maar deze.
Supergroot 16:9 scherm, kraakhelder en grafisch echt ongekend mooi. Helaas had ie er nog geen spel voor (hij had zo'n PSP valuepack uit Japan geimporteerd en was in de veronderstelling dat er ook een game bij zat)

Het is dat ik hem (nu) nog veel te duur vind, anders zou ik zonder twijfel voor die PSP gaan.

Die Nintendo DS is al gewoonlijk van Nintendo weer zo'n kiddy ding, waar wel weer allemaal kiddy spelletjes opkomen, waarvan weer 300 met Mario erin.

Touchscreen is leuk, maar niet meer dan dat. 2 verschillende schermen en nog boven elkaar ook zuigt. "springen" als je speelt zeker ook van die dingen van scherm naar scherm (pinball game bijv.)

Nee, die PSP > DS hands down.
 
ik denk ook weer dat nintendo gaat floppen hiermee door eerder uit te komen zullen heus wel veel van die dingen verkocht worden maar zodra de psp er is zal dat erg in zakken. gewoon weg omdat de psp veel meer in ze mars heeft dan de Nds
 
nintendo heeft altijd kinderlijke en het imago van mario en playstation is marktleider:D en psp ziet er beter uit en dvd enzo wat wil je nog meer:P dus PSP!.
 
Back
Top