Motor en motorrijden #4

Status
Not open for further replies.
Michiel kun je nog eens uitleggen waarom je liever een monster rijdt dan een ss?

Het is allemaal wel leuk hoor :+

Maar in de bergjes zit ik liever op een naked, wat koppel onderin is dan toch wel erg fijn. Sowieso vind ik duc's gewoon wat hebben, het blok, het geluid, de ellende :p
 
Hee vassago,

zag ik jou nou vanmiddag niet westkapelle uitrijden rond half 4, ik groette iemand met hetzelfde pak en motor, reed net zelf westkapelle in met de tsjik achterop :)

Ja klopt, ik heb wel die route gereden. Maar er reden er zoveel, ik bleef zwaaien man. :D
 
30 euro is echt DUUR. Als je met een los wiel bij S-G komt (zaak bij mij in de buurt) kost dat 7,50 en met volledige montage 15 euro's of zo. Ook als de band niet daar gekocht is.
 
Als je niet echt een 'gummer' bent, kan het flink lonend zijn om oude setjes circuitbanden van avondracers over te nemen...

De uiterste zijkanten zijn vaak redelijk bereden, het 'middenvlak' heeft nog dusdanig veel profiel, dat het wisselen van banden vaak flinke besparingen kan opleveren!
 
Heb ik nu ook. Het setje wat erop zat had 2 x circuit gezien. Ik kon een Diablo bandje overnemen voor 40 euro, deze heeft 500 wegkm erop zitten ongeveer.
 
ja dat soort dingen klinken goed kom je op MF ook nog regelmatig tegen.
banden de glad voor circuit maar perfect op de weg nog.
heb je kwaliteit banden voor een zachte prijs
 
Vass, je bent echt goed gek als je 30e gaat betalen voor het wisselen van een bandje, dat is echt 0,0 werk. Tis gewoon asociaal van die dealer, want zij vragen veel te veel voor hun banden.
 
ja ligt eraan..
het kan misschien goedkoper maar ik kan me voorstellen dat je ook zoeits liever bij je vaste dealer laat doen.
 
Sooo...

Scooter is vanochtend opgehaald, dus heb weer geld :p... gelijk rijschool gebeld :)

Zo snel mogelijk aan motorrijbewijs beginnen :W
 
Enrico, kun jij misschien uitleggen hoe het komt dat eigenlijk alle dealers in NL zo'n zieke prijzen vragen voor de banden? Worden ze genaaid door de importeur of hoe gaat dat?

Als je al kijkt in Duitsland, wat t scheelt...
 
'gewoon' een marge product?

Het is dan toch iets slimmer om het marge te verlagen zodat niet steeds meer mensen de banden uit spanje/duitsland gaan halen?
 
Jah... duidelijk :)

Maar ik denk dat het ongeveer te vergelijken is met flinke opslagproducten bij welke onderneming dan ook...
 
Banden zit wel redelijke marge op(iig in bromfiets wereldje) maja, aan andere dingen valt soms minder te verdienen.. Maar het zijn gewoon de prijzen die de leverancier opgeeft vaak, dus het hangt niet van de dealers af..
 
Vass, je bent echt goed gek als je 30e gaat betalen voor het wisselen van een bandje, dat is echt 0,0 werk. Tis gewoon asociaal van die dealer, want zij vragen veel te veel voor hun banden.
Jij komt ook met een losse zak aardappelen bij de friettent met de vraag of ze die ff willen snijden en frituren, want ze hebben de frietpan toch aan staan ?
 
Gister mijn eerste echte lesje gehad op mijn eigen motor:W
Oefeningen gedaan op het industrie terrein.
Als je het kijken en een goede snelheid houden mbv. de achterrem een beetje in de gaten hebt is het lang niet zo moeilijk.
In een half uurtje kon ik achtjes maken met 1 hand binne de CBR afmetingen:)

Verder valt het me toch nog mee hoe leuk zo'n ER500 op 25kw trekken wilt:)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top