Motor & motorrijden topic #40

Status
Not open for further replies.
als op je papieren geen dupli code staat... dan hoort er geen duplicode op je kenteken te zitten...

En dat is juist niet meer zo. Tegenwoordig kan je duplicaatcode op papier anders zijn dan op de kentekenplaat.

Je hoeft dus niet meer je plaat te vervangen als je je kentekenpapieren op nieuw aanvraagt.
 
Ik heb gister een nieuwe kentekenplaat laten maken omdat de oude verrot was. Krijg ik er eentje met het wel bekende 1tje er op. Gast zei dat die 1 was omdat ik mijn kentekenplaat een keer kwijt was geraakt (niet dus, was gewoon kapot, ook niet naar gevraagd). Volgens mij praat hij stront? Is toch alleen als je je kentekenpapieren kwijt raakt? (duplicaatcode 00 btw)

Als je een nieuwe plaat aanvraagt en je zegt daarbij dat het om een vervanging van een beschadigde plaat gaat. Krijg je geen 1 op je plaat, je moet dan wel je oude plaat inleveren.
 
Oke, dan praat hij dus geen poep :+.. Maar dat betekent dus ook dat je tegenwoordig 2 kentekenplaten kunt hebben?
 
Oke, dan praat hij dus geen poep :+.. Maar dat betekent dus ook dat je tegenwoordig 2 kentekenplaten kunt hebben?

In theorie kan dat ja, je hebt dan een plaat met bijv. duplicaat 0 en één met duplicaat 1. Alleen bij het aanvragen van de plaat met duplicaat 1 heb je dan aangegeven dat het om een vermissing / diefstal van de plaat gaat.
Dus het in bezit hebben van de plaat met duplicaat 0 is dan weer strafbaar (volgens mij).

Als je je nieuwe plaat aanvraagt en daarbij vermeld dat het om een omwisseling gaat (beschadigde plaat). Dan moet je de oude inleveren bij de kentekenplaathandelaar.
 
Vorige keer ook die discussie maar alles word digitaal gechecked bij rdw en fraude word erg lastig. Het kan ook zijn dat je duplicaatcode 0 op je kentekenbewijs heb en met een 3tje rondrijd
 
Kentekenplaat verhaal is idd zo dat als je een nieuwe wilt je de oude moet inleveren. Doe je dat krijg je gewoon 1 zonder de extra nummer 1.

Papieren krijgen tegenwoordig idd geen duplicaat code meer. Dus er kan best een 1 op je plaat staan maar niet op je papieren.

Ik heb wel een tijdje zo rond gereden met 2 dezelfde platen. De eerste was normaal en de 2de had ik een 1 op staan. Beide op mijn CBRtjes gedrukt totdat ik van mijn 25 kw af was.
 
Succes Kees! Wat ga je voor motor halen?

Kawa zx6R van 2005 :D


Zx6r van 2005/6 meen ik. Succes Kees!

Yup That's the one :D


Succes Kees!
Ja ik was het graag nodig geweest!

Het was hier best mistig dus was bang dat het afgelast werd, Maar hoorde dat de 2 voor mij wel doorgegaan waren dus had goede hoop! Helaas is mijn axamen toch afgezegd dus nu krijg ik een nieuwe datum zodat ik binnen 2 weken alsnog afrijden kan! maar baal er nog steeds van :( dus nu zaterdag met een vriendin toch de motor ophalen maar mag dan helaas zelf nog niet rijden :(
 
Haha Kaas meteen op zo'n straaljager!!

Betrefd kenteken platen, ik heb al paar keer een plaat dubbel hier thuis gehad, de Brezan is hier niet zo nauw;) paar keer zeggen dat je de volgende keer de plaat geeft en ze zijn het zo vergeten.
 
Haha Kaas meteen op zo'n straaljager!!

Betrefd kenteken platen, ik heb al paar keer een plaat dubbel hier thuis gehad, de Brezan is hier niet zo nauw;) paar keer zeggen dat je de volgende keer de plaat geeft en ze zijn het zo vergeten.

Zijn ze zo hun licentie weer kwijt :p ik weet hoe het gaat, want op mijn werk zijn we ook bevoegd om platen te maken.
Soms krijgen we steekproef, wordt alles gecontroleerd en na 3 waarschuwingen ben je gewoon de lul.
 
Haha oke, tja geen idee, maar heb het zelf nu al 2 keer gehad. En op me werk ook al paar keer gebeurd..

Zondag nog ff ritje Hengelo rijden, das de laatste dit jaar voglens mij:)
 
Bij ons @ werk ook al gedoe gehad. Laatste jaar moeten we er altijd scherp op zijn dat de oude platen weer terug komen. Als je idd een paar keer de mist in gaat is de kans groot dat je licentie ingetrokken wordt :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top