Motor en motorrijden #22

Status
Not open for further replies.
Geslaagd +ralf+

Nu een maand offshore, als ik terugkom beginnen met op de weg lessen :) Heb wel al een paar lessen op de weg gehad, maar nu ben ik in ieder geval van die pilonnen af :P
 
feli!! hoe ging het? en hoeveel lessen had je ervoor nodig?

Bij het uurtje voorrijden ging het op zich wel goed, maar op de parkeerplaats waar het examen gegeven zou worden werd ik ineens echt zenuwachtig :P Niet handig :rolleyes:

Kleine slalom grondig verneukt (eerste keer te hard, 1 pilon omver, 2e keer te laat sturen, haalde ik het niet op het eind) en de gewone remproef moest ik overdoen omdat de bij de eerste poging de ABS al ingreep. ABS grijpt trouwens wel verrot snel in bij de CB500's. Rest ging perfect, uitwijkoefening, 8je, noodstop en dat was het wel volgens mij.

Heb nu 22 lessen gehad, best veel eigenlijk.. Wel al een aantal lessen op de weg gereden omdat de aanvraagtijd voor AVB nogal lang was, dus ik denk zo'n 18 lessen voor AVB. 2 keer in de week lessen zou trouwens ook best helpen dat te verkorten, merkte vandaag wel dat ik veel sneller weer het gevoel had aangezien ik zaterdag nog een les genomen heb.
 
Misschien verschil in tijdsduur. Lesmotors waar ik op reed hadden geen ABS. Opzich wel beter met die remproeven volgens examinator. Leerde je het beter van ofzo.
 
Jeumg das wel veel 22 lessen..khad er 4 nodig voor mn avb. Maar anyway gefeliciteerd!

4? :o

Tussen aanvragen en examen zaten bij mij al 10 lessen ofzo :+

Maar als je na 4 lessen AVB hebt gehaald zul je vast redelijke aanleg hebben óf al jaren op een schakel hebben gereden of beide? :P 4 lessen is wel heel snel hoor..

22 is wel wat veel, daar ben ik het ook wel mee eens. Maar vooral in het begin ging het niet echt vlot. Dat afschuinen met de langzame oefeningen ging niet echt soepel, ondertussen leg ik em gewoon plat met 10-15 per uur :P
 
Misschien verschil in tijdsduur. Lesmotors waar ik op reed hadden geen ABS. Opzich wel beter met die remproeven volgens examinator. Leerde je het beter van ofzo.

Idd, vind ik ook, wat als je op een motor zonder ABS stapt... (in de meeste gevallen zo)

@Heineken: Het aantal lessen dat je gebruikt maakt geen fuck uit, jij moet motor kunnen rijden, jij moet slagen.. Beter zeker van jezelf en weten hoe je moet rijden, dan jezelf daarna in de prak rijden omdat je het zo graag snel wilde halen!
 
Gemiddeld is toch wel plusminus 15 lessen voor je rijbewijs? AVB vond ik ook gruwelijk irritant. Echt doorbijten en maar hopen dat het goed gaat op examen. Op de weg rijden vond ik gelijk al :W . Lekker om 8 uur 's ochtends in April met een graad of 15 rijden :W
 
11 lessen gehad in totaal, dus ik vind 22 voor alleen AVB wel aan de hoge kant? Wel lessen van 1,5 uur of 1 uur? Het gaat er natuurlijk om dat je het haalt, maar ik heb wel vaker rijscholen gehoord die flink veel lessen opgeven en je niet te snel laten leren... Zo ook een maat (uit Puttershoek Lennox ;)) die in R'dam had gereden en 26 lessen had gehad en nog niet af mocht rijden, terwijl hij toch wel redelijk motor feeling had.

Ik had er helemaal geen gevoel bij en heb het dus in 11 lessen gehaald.
 
Ik had een record bij de rijschool:P
8 Lessen en toen brak ik net voor dat ik AVB mocht doen mij been nog, dus nog met een tussen pauze van 2 maanden:P Ging allemaal perfect:)

@Vale: Wat heeft die revisie je nu gekost? En op hoeveel km was dat?

Heb factuur nog niet bekeken maar zal iets van 2/300 kosten gok ik.
Tja en hoeveel km weet ik niet heb niet altijd km teller erop gehad maar gok iets van 4000 km oid.. Maar als ik alles zo bekijk kan het nog wel 4K erin maarja heb toch alles los:)
 
Ja heb ook wel het gevoel dat ze je lang laten rijden eigenlijk.. Maar heb wel redelijk wat lessen gehad dat ik gewoon kut reed, laatste lessen ben ik er wel redelijk mee aan het smijten eigenlijk :P

En 15 lessen voor een rijbewijs is niet gemiddeld hoor, eerder 25 ofzo..
 
Ja heb ook wel het gevoel dat ze je lang laten rijden eigenlijk.. Maar heb wel redelijk wat lessen gehad dat ik gewoon kut reed, laatste lessen ben ik er wel redelijk mee aan het smijten eigenlijk :P

En 15 lessen voor een rijbewijs is niet gemiddeld hoor, eerder 25 ofzo..

Krijg je wel goed les dan ? Of heb je een instructeur die maar een beetje staat te praten met andere luie instructeurs ofzo :P

Anders stap je toch gewoon over naar een andere rijschool ? Ik zou me iig niet laten naaien door iemand die me denkt uit te buiten dmv lekker lang te laten lessen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top