This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

MotoGP & WSBK S09/10

Status
Not open for further replies.
Onlangs werd bekendgemaakt dat Ben Spies vanaf 2010 deelneemt aan het MotoGP kampioenschap. Nu heeft Yamaha aangekondigd dat hij dit seizoen nog met een wildcard zal deelnemen aan de MotoGP seizoensafsluiter op Valencia.

De 25-jarige Texaan zal deelnemen als rijder van een Yamaha Factory Racing team op YZR-M1 testmotoren die vanuit Japan worden ingevlogen. De race op Valencia vindt plaats van 6 t/m 8 november, twee weken na de laatste World Superbike race op Portimao (Portugal).

Deelname aan de laatste MotoGP race geeft Spies de mogelijkheid extra meters te maken op de M1 voordat hij deel gaat uitmaken van het Tech 3 Yamaha team voor de tweedaagse MotoGP test op dinsdag en woensdag na de Grand Prix.

Autobiografie van hem wel eens gelezen? Nadat hij weg ging bij Honda heeft hij zowel met Yamaha als Ducati gesproken. Dat schijt hem echt niks hoor.

Oh, raar.

Dat interview wat ik las stond geloof ik in de Motor of moto73.
Misschien dat de onderhandelingen met Ducati zo slecht gingen dat ie daarom nooit daar naar toe wil

Chris Vermeulen keert terug naar het World Superbike Championship. De 27-jarige Australiër gaat aan de slag bij het superbike-team van Kawasaki.
MotoGP
Vermeulen is momenteel actief voor het MotoGP-team van Suzuki, maar moet daar weg omdat Alvaro Bautista en Loris Capirossi in 2010 het rijdersduo vormen. De Australiër heeft vier jaar voor de Japanse renstal gereden. In die tijd won hij één race, stond hij zeven keer op het podium en startte hij drie keer vanaf pole position. Dit jaar vallen de prestaties van de Australiër tegen, maar hij staat wel in de boeken als de enige Suzuki-coureur die een MotoGP-race heeft gewonnen.

Superbike
Vermeulen was eerder in 2004 en 2005 actief in het World Superbike Championship. In het tweede jaar eindigde de Honda-rijder als runner-up achter kampioen Troy Corser. In 2003 kroonde Vermeulen zich tot jongste winnaar van het Australische superbike-kampioenschap.

Contract
Vermeulen heeft een contract voor twee jaar getekend bij Kawasaki. Voor de Japanse fabrikant wordt de Australiër hun belangrijkste troef in het WSBK. Het gehele team zal om hem heen gebouwd worden.

Toseland:

Het Yamaha World Superbike Team heeft het rijdersduo voor 2010 bekendgemaakt. James Toseland keert na twee jaar MotoGP terug in het World Superbike Championship en zijn Britse landgenoot Cal Crutchlow maakt de overstap van de supersport-klasse.
Titel
"Ik kijk er naar uit om terug te keren in het World Superbike Championship", zegt de 28-jarige Toseland, die in 2004 en 2007 de titel veroverde. "Ik wil laten zien dat ik nog steeds een rijder ben die wereldtitels kan winnen. Natuurlijk ben ik enigszins teleurgesteld over het verliezen van mijn MotoGP-zitje", aldus Toseland die momenteel aan zijn tweede jaar bij Tech 3 Yamaha bezig is. Ben Spies neemt de plaats in van Toseland bij het MotoGP-team.

Dat word een heel goed team volgend jaar , Crutchlow is echt goed bezig in de supersport (vandaag weer pole) en kan het Toseland wel eens moeilijk maken.

De beslissing van Vermeulen kan ik niet begrijpen , ontzettend mooie machines die kawa's maar totaal niet competatief helaas.

1. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1min 36.214 sec
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1min 36.474 sec
3. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 1min 36.528 sec
4. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1min 36.702 sec
5. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1min 37.142 sec
6. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1min 37.448 sec
7. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 1min 37.489 sec
8. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1min 37.541 sec
9. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1min 37.654 sec
10. Mika Kallio FIN Pramac Racing 1min 37.813 sec
11. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 1min 37.822 sec
12. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 1min 37.823 sec
13. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 1min 37.911 sec
14. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 1min 38.042 sec
15. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1min 38.342 sec
16. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 1min 38.538 sec
17. Gabor Talmacsi HUN Scot Racing Team MotoGP 1min 39.320 sec

*Erg knap van Stoner hoor.

Motogp was zo saai dat ik op de helft maar de xbox360 heb aangezet voor een potje dirt2 SBK was wel leuker om te zien.

Weet iemand waar je de herhaling van de MotoGP kan bekijken ?
Ik kan op rtlgemist en rtlgp alleen de SBK terug vinden.

Zo saai dat ze het niet eens op uitzending gemist laten zien :+

Heb zelf alleen de samenvatting van de wsbk gezien.
2e manche mooi gevecht, laatste rondje. Spies vs Haga :W

Verder heb ik de mx of nations zitte kijken.

ik heb het ook niet gezien , was zelf in Assen ONK aan het bijwonen , wat ook geen ruk aan was

dus of ik nu thuis was gebleven of niet ,was een rukdag dus

Status
Not open for further replies.