MotoGP & WSBK S09/10

Status
Not open for further replies.
Ik hoop iig niet meer in Motogp, mja het is een brit en Ezpeleta wil er graag een brit in hebben, heeft hij te kennen gegeven.

beetje jammer dat je zonder resultaten erin kan blijven omdat iemand er graag een brit in wil hebben.

Edwards rijdt een stuk beter dus die verdiend het gewoon om in de moto gp te rijden.
Laat ze Spies maar naast Edwards neerzetten en dan Toseland op de sbk r1.

mja dat toseland slecht presteerd ligt echt niet aan toseland hoor.. spies gaat niet beter rijden durf ik met veel zekerheid te zeggen..

Iemand die moet adapten van superbike naar motogp moet zoveel dingen afleren en anders leren rijden, ik schat eigenlijk vermeulen/toseland en spies een beetje op't zelfde niveau in.. allemaal goed gepresteerd in superbike.. maar allemaal echt superbike stijl rijders..

Enige uitzondering daarop is edwards, maar die is richting motogp gegaan toen die nog veeel meer neigden naar superbike machines (1000cc (lomp vermogen dus) geen tractioncontrol) en die heeft gewoon alle ontwikkelingen op de zelfde manier als rossi ondervonden.. tis alleen een iets mindere coureur.

Daar heb je wel gelijk in.

Maar ik zou het wel oneerlijk vinden als een beter presterende coureur het veld moet ruimen.
Maar we zullen het over een tijdje wel weten.

Ik ga er vanuit dat als Spies kampioen word hij naast Edwards zal rijden en Toseland op een kampioenswaardige motor in de sbk.

Afgelopen weekend werd bekend gemaakt dat Ben Spies nog een jaar in het WK Superbike zou rijden voordat hij in 2011 de overstap naar de MotoGP zou gaan maken, tenminste zo leek het op het eerste gezicht, een paar dagen later zijn er echter toch wat vraagtekens.

Ben Spies

Aan het einde van de eerste trainingsdag op de Duitse Nürburgring kwam het bericht naar buiten dat Ben Spies nog een seizoen in het WK Superbike zou rijden voordat hij de overstap naar de MotoGP zou maken. Vooral de Engelse pers interpreteerde het bericht, en dan met name het woord 'voorzien', echter op een andere manier.
In het begin van het bericht wordt melding gedaan dat 'voorzien wordt' dat Spies nog een jaar in het WK Superbike zou rijden voordat een overstap naar de MotoGP zou volgen. Het woordje 'voorzien' was voor de Engelse pers voldoende om te veronderstellen dat Spies dus ook volgend jaar al naar de MotoGP kan komen.

Toen Colin Edwards afgelopen weekend dan ook een nieuwe overeenkomst met Tech 3 kreeg aangeboden werd nog wat extra olie op het vuur gegooid want voorheen had Edwards een contract met Yamaha en nu dus met Tech3, wordt hier dus de plaats van Spies, die wel onder contract staat met Yamaha, vrij gehouden voor het geval Spies wereldkampioen wordt in het WK Superbike?

Het Spaanse AS.com vroeg Yamaha racing directeur Lin Jarvis naar hoe het nu zit maar hij liet zich niet uit de kast jagen.

"Edwards heeft een aanbieding voor het komende jaar en ik heb het liever niet over de vierde Yamaha. Het heeft te maken met een aantal omstandigheden."

Jarvis gaf verder aan dat Toni Elias een van de gegadigden maar niet de eerste keus is. Zou de nabije toekomst van waar Spies rijdt dan toch afhangen van het al dan niet behalen van de wereldtitel.

Volgens de Italiaanse pers probeerde Ducati Spies weg te kapen en heeft Yamaha om dat te voorkomen alvast een overeenkomst met de Amerikaan gesloten waarna bekend werd gemaakt dat Spies in 2010 en 2011 in ieder geval bij Yamaha zou rijden.

Waar de waarheid ligt is nog niet bekend maar het waarom Yamaha voor deze woorden koos heeft in ieder geval voor de nodige vraagtekens gezorgd en daar zal waarschijnlijk pas een antwoord op komen als Spies de titel op zak heeft.

Hij schijnt getekend te hebben bij yamaha algemeen niet bij yamaha sbk zal ik maar zeggen.

Klopt. Die SBK en MotoGP plannen kunnen nog wijzigen.

Maas als ik Yamaha was, zou ik hem idd nog lekker een jaartje SBK laten rijden.... ff die titel op z'n naam schrijven en DAN overstappen.
Ik denk zelfs dat dat dit jaar nog wel lukt.

Wel sneu voor Haga trouwens hoor :P haha. Hij reed echt al weet ik veel hoelang voor Yamaha, en toen stapte ie eindelijk over naar ''de winnende machine'' aka 1098R. Komt er ff een rookie in de WSBK op een *kuch* yamaha en laat hem alsnog stof vreten.

Ik gun het Haga ook meer dan Spies..
Haga is zo'n beetje de eeuwige nr2 in de sbk.

Maar ik gok dat het dit seizoen een echt yamaha seizoen gaat worden.

Motogp: Rossi
Sbk : Spies
SS600 : Cruthlow

Yamaha in de GP wordt een 1-2tje zelfs. Yamaha heeft wel dit jaar wel goed voor elkaar.

In de GP wel grotendeels door de ontwikkelingen van Rossi hoor, want voorheen stelde het echt niet veel voor allemaal.

33o.jpg

Vrienden van je Dennis ?:P

Pure Jaloezie is het gewoon,
met afstand de beste Honda rijder, dat zagen we zondag toch wel weer:)

en dat zeggen mensen met een Rood-zo-te-zien-Ducati shirt aan. nu hun held Stoner er niet is zien we ook geen enkele Ducati meer vooraan.
en och, ik geniet van de sport, wie er dan ook vooraan mag rijden. ik heb graag een suzuki honda ducati, allemaal;)

Pure Jaloezie is het gewoon,
met afstand de beste Honda rijder, dat zagen we zondag toch wel weer:)

en dat zeggen mensen met een Rood-zo-te-zien-Ducati shirt aan. nu hun held Stoner er niet is zien we ook geen enkele Ducati meer vooraan.
en och, ik geniet van de sport, wie er dan ook vooraan mag rijden. ik heb graag een suzuki honda ducati, allemaal;)

Dovioso is beterO-)

Status
Not open for further replies.
Back