MotoGP & WSBK S09/10

Status
Not open for further replies.
Maar dat neemt niet weg dat het wel een leuke klasse is.
Vind zelf de 250 vaak leuker om te zien dan de motogp.

Kijk ook eigenlijk meer naar SBK. Over het algemeen mooiere races dan de motogp, imo.

Er gaan geruchten rond dat Valentino Rossi zou overwegen om komend seizoen naast het MotoGP wereldkampioenschap ook in het nieuwe Moto2 kampioenschap te gaan deelnemen maar Yamaha man Davide Brivio ontkent dit gerucht.

Met de komst van de 600cc Moto2 klasse, wat gezien wordt als een betere opstap naar de MotoGP dan de huidige 250cc tweetakt klasse, werd er gesuggereerd dat Valentino Rossi wel eens op jacht zou kunnen gaan naar twee wereldtitels in een seizoen.

Hiermee zou de Italiaan dan een vergelijkbare prestatie neer weten te zetten als Freddie Spencer deed toen hij in 1985 wereldkampioen werd in de 500cc en 250cc klasse. Of het reglementair gezien mogelijk is, is nog maar de vraag maar Davide Brivio, de teambaas van Rossi's kant van de Fiat Yamaha pitbox ontkracht de geruchten al.

"Het Honda blok zou een probleem kunnen vormen maar eigenlijk is het niet zozeer het type motorblok of het type motor maar meer de moeite die je in het racen in twee verschillende klassen moet stoppen," vertelde Brivio. "Racen in de MotoGP en het afstellen van de motor is al niet makkelijk en dan is er ook nog eens de nodige druk die op je ligt om dit soort werk te doen. Je hebt veel meer concentratie nodig en je moet je echt richten op wat je aan het doen bent, het verdelen van deze aandacht over twee klassen is gewoon te veel van het goede."

Zou wel gaaf zijn :P

Denk gewoon stomme geruchten.
Zou mooi zijn Rossi doet dat idd, maakt daar een flink chrash.
En moet vervolgens de volgende motogp races laten schieten9||6

Ja op een 600RR of R6 :)

Hij verdient wel beter dan die crappy GSXR. Volgens mij kan hij echt wel in de top meerijden met het juiste spul.

Erg jammer idd , vorig seizoen deed hij het nog zo goed.

Toch zie ik hem niet snel op een ander merk rijden omdat hij ook werkzaam is voor suzuki.

het is natuurlijk leuk dat het een nederlander is, maar zo´n hoogvlieger is het ook niet. komt nog eens bij dat Veneman geen sponsors heeft om ergens mee naar toe te nemen. zeker niet tegenover de spanjaarden en italianen.

hoop dat Ten Kate zich gaat mengen in de Moto2 klasse. dat zijn uiteindelijk toch Honda experts bij uitstek:)
en dat hun geen hollanders in dienst hebben kan ik goed begrijpen, Ten Kate gaat voor de beste rijders om de strijd voor de wereldtitels.

Het is idd niet de beste coureur ter wereld maar hij kon vorig jaar zeker wel goed meekomen!
En het is natuurlijk altijd leuker als er een Nederlander meedoet.

Ten kate doet het ook altijd wel goed dus daar hoop ik dan ook extra voor dat ze het goed doen. Al word het dit jaar heel lastig voor ze met die verschrikkelijk snelle Engelse heren in de supersport.

Ik denk serieus dat Barry op een goeie honda echt wel met de top kan meekomen. Die soes waar hij het tot nu toe mee deed was absoluut geen wereld-titel materiaal! En toch kon je hem redelijk vaak in de top 10 vinden.

Als Ten Kate hem een kans zou geven zou ik dat wel echt vet vinden.

dat is waar. maar daar gaat ten kate niet aan beginnen, doen ze al jaren niet en kan ze geen ongelijk geven he.

Sufuoglu is een top 600 rijder en Pitt zou ik op de Superbike zetten, denk dat die daar nog beter tot z'n recht komt gezien zijn recente Yamaha R1 verleden.
met Kiyonari en Rea hebben ze jong talent en Checa ervaring. al is Checa ook niet de toprijder, maar wel erg goed voor de sponsors uiteraard alleen al vanwege z´n naam;)

lijkt me onmogelijk.
daar ligt het niveau veel te hoog voor momenteel. het kost je energie, en je zal nooit de ins en outs van de motor perfect kunnen afstellen. je concurrent is namelijk met 1 fiets bezig en jij met 2.

vroeger deed men dat ja, mja vroeger kon alles. toen stonden de toeschouwers tegen de curbs aan:P

Status
Not open for further replies.
Back