This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

MotoGP Seizoen 2007 #2

Oja..tinne...Rossi was toch echt wel veel sneller in de bochten dan Stoner, als je ziet dat Stoner elk recht stuk 20 meter pakte op Rossi, en hij 2 bochten verder weer in ze achterkant zat.

Rossi was ook wel sneller. Het lijkt alleen zo dat men vind dat de Duc er dan erg langzaam is, en alleen op rechte stukken kan knallen. Niettemin ging Rossi ook gewoon in de fout etc etc..en is het allemaal verdient voor Ducati. En ik moet ze bij Yamaha of Honda nog zo uit hun dak zien gaan bij een overwinning. :W

net als ferrari in de F1 zeker

ik vind het gewoon strontvervelend dat de commentators op tv nu Stoner helemaal de hemel in prijzen. ik vind het namelijk helemaal niet zo'n geweldige rijder, ook al heeft hij nu 3 races gewonnen.

als we volgende keer naar Le Mans en Barcelona gaan, wil ik wel eens zien of Stoner in de buurt kan komen van Rossi/Pedrosa en misschien Gresini Honda's. zeker omdat Yamaha en Honda zeker nog wat huiswerk te doen hebben.

dan denk ik maar eens terug aan Jerez dit jaar, waar was Stoner, 5 ofzoiets. dat bewijst mij dat hij op rechte stukken veel sneller is en in de bochtige gedeeltes van een circuit, wat Jerez dus helemaal is onderhand, toch zal moeten toegeven.

Wint Stoner in Le Mans, neem ik mijn woorden terug, maar ik denk niet dat hij zal winnen daar.

Daar ben ik het zeker mee eens, ik vind het zelf best gaaf dat Ducati ff laat zien dat het allemaal nog een stuk harder kan. En ik vind het bulsshit om te zeggen dat Stoner het alleen kan op circuits met rechte stukken. Ik vind het zo ongelooflijk knap van dat mannetje wat hij nu aan het doen is, tuurlijk heeft hij een verschikkelijk goede machine onder zijn reet. Maar volgens mij zijn er een hele hoop mensen hier die zich niet realiseren wat voor druk er op je schouders ligt als je met zo weinig ervaring vooraan rijdt, er een 5 voudig (ofzo) wereldkampioen je zit te pushen, totdat je er gek van wordt.

Het is echt superknap dat Stoner zijn kop erbij wist te houden, zich niet gek liet maken, maar lekker zijn race liet rijden. Als je Rossi ertoe kan dwingen om fouten te maken, dan ben je gewoon echt goed bezig, en dat doet Stoner imo veel beter dan vorig jaar. Het koppie erbij houden...

Je wil niet weten hoe stikjaloers ik altijd naar de tv kijk als ik dat mannetje daar op het podium zie staan

Het was een alles of niets actie van Rossi, Rossi wilde de ronde gewoon aanvangen voor Stoner daarom maakte hij die fout.

De Ducati is niet echt snel in de bochten, wanneer Stoner in de bochten harder probeert te gaan valt hij, wat zowel in Jerez als Istanbul gebeurd is. (TIJDENS DE TRAININGEN / TEST)

Daarom moet Ducati het alleen van de rechte stukken hebben. Maar goed hier zal ik wel commentaar op krijgen.

Tot nu toe is de Ducati de beste Motor Yamaha 2.

Verder vraag ik mij af wat er met Honda aan de hand is. Hun hebben zeker huiswerk te doen. Zelfs onze wereldkampioen maakt niks meer klaar.

Elias zijn actie onderstreept maar weer eens dat hij ook echt idioot bezig is. Ik denk dat hij nog wel problemen gaat krijgen met bepaalde mensen.

Verder vind ik dat het tijd wordt, om Edwards, Tamada, Nakano, Jacque en Roberts te vervangen voor een nieuwe lichting rijders. Namelijk Lorenzo, Toseland en Dovizioso.

Mee eens!!

Davide Brivio had ook gezegt na de race, dat als iemand hem had vertelt dat ze 2de konden worden, waren ze er heel blij mee, omdat dit een van de lastigste circuits is voor Yamaha.

en juist daarom denk ik dat Rossi binnen korte tijd Stoner wel zal aflossen als WK leider.

en nee ben geen Rossi fan, Maar al helemaal geen Casey Stoner fan, maar dat terzijde.

Pedrosa en Edwards klaagden trouwens over weinig grip aan de achterkant, Michelin mag dus ook wel aan het werk.

ik denk dat ALS Yamaha en Honda wat meer vermogen gaan vinden en de Ducati's op de rechte stukken bij gaan houden, dat het al een lastiger verhaal wordt voor Ducati.

klote race. oersaai.

wordt er een beetje misselijk van dat die Ducati zo snel is.

Vond je het net zo saai toen Rossi alles relatief makkelijk won?
Of als Stoner een dansje nadien doet is het wel leuk?

en nee ben geen Rossi fan, Maar al helemaal geen Casey Stoner fan, maar dat terzijde.

Pedrosa en Edwards klaagden trouwens over weinig grip aan de achterkant, Michelin mag dus ook wel aan het werk.

Bouw de machine op de band, ipv de band op de machine. Zei iemand bij Ducati.

Overigens heeft de Ducati altijd al hoge topspeeds gehad in de motogp. Blijkbaar klopt het nu met Stoner en is de motor beter stuurbaar.
Dus stel dat de Ducati nog beter kan gaan sturen....

Last edited:
oh ja, stel dat, stel dit.

stel dat Honda nog eens 10 km harder gaat als de Ducati.
Ja ik vind het tot nu toe net zo saai als toen Rossi alles won, al waren de races evengoed wel leuk. Deze race was al beslist na de eerste ronde, want toen wist ik al dat Rossi met geen mogelijkheid kon winnen van Stoner.

ik vind het prima dat Ducati fans het allemaal belachelijk vinden wat Honda en Yamaha fans zeggen, maar het seizoen is nog lang en we zullen wel zien wie er kampioen wordt.

och ja, je kunt zoveel wijze woorden er uit kramen als je wilt, daar wordt je geen kampioen mee.

`Bouw de machine op de band, ipv de band op de machine`, dat lukt Bridgestone dan ook voor het eerst, TOT NU TOE.

Och ja, ze zeggen wel eens dat het WK gewonnen wordt in Europa, dus we zullen zien.

die overzeese banen vindt ik trouwens ook eigelijk helemaal niet leuk voor de MotoGP. meer geschikt voor de F1.

namelijk Shanghai, Motegi, Sepang, Qatar, Turkije vindt ik niet zo´n geweldige circuits.

Je moet een andere gewoon ook succes gunnen. En niet zoveel excuses zoeken.

Ja, en de honda is alleen maar snel in de bochten. Waar het snel moet gaan, is er geen ruk aan. Om de redenering maar ff om te draaien (NOFI btw)

Het is de beste (combinatie van rijder, motor en team) die wint, vorig jaar was dat Hayden (ook al was hij imo niet dé beste rijder) en tot nu toe is dat Stoner (ook niet de beste rijder, maar de in combinatie met die motor doet hij het gewoon goed).

Als Stoner een slechte rijder was, ging Rossi (of gelijk wie) er zeker wel voorbij hoor. Rossi deed het in het begin bij Yamaha ook met een motor die een pak trager was dan de Honda (toen de snelste). Nu heeft hij weer een relatief tragere motor, maar hij ging er niet makkelijk voorbij.

Conclusie: Stoner is goed, maar of hij de beste is... We zullen zien op het einde van het seizoen.

Ik wel hem ook wel s aant werk zien op een bochtiger parcours. Kunnen we s zien wat de duc daar doet.

Ik denk dat Stoner morgen wel voor Edwards gaat finished, desalniettemin toch vette actie!! god mag weten hoe hij zoveel goedmaakte in de laatste sectie