This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

MotoGP Seizoen 2007 #2

ik meen dat hij had aangegeven alleen op fabrieksmateriaal wilde rijden mja.
daarom werd hij in verband gebracht met suzuki. mja misschien kan Toseland een zelfde behandeling krijgen van Honda als de fabrieksrijders. zoals Melandri dat had ongeveer.
 
ik meen dat hij had aangegeven alleen op fabrieksmateriaal wilde rijden mja.
daarom werd hij in verband gebracht met suzuki. mja misschien kan Toseland een zelfde behandeling krijgen van Honda als de fabrieksrijders. zoals Melandri dat had ongeveer.

melandri liep toch ook steeds achter de feiten aan, kijk dat uitlaat systeem, kreeg hij ook pas later als dani en nicky.
dat kan op den duur toch de winst kosten, door zulke beslissende onderdelen iets later krijgen als het echte fabrieks team.
 
melandri liep toch ook steeds achter de feiten aan, kijk dat uitlaat systeem, kreeg hij ook pas later als dani en nicky.
dat kan op den duur toch de winst kosten, door zulke beslissende onderdelen iets later krijgen als het echte fabrieks team.

daarom zeg ik ook ongeveer

dit jaar is het wat erger dan andere jaren, ook omdat Honda dit jaar gewoon geen goede motor heeft als ze zelf hadden verwacht.

de afgelopen jaren waren met name Melandri en Gibernau en zelfs Biaggi en Tamada in staat races te winnen met toen de Telefonica en Camel Honda. toen was het ook een hele goede, al dan niet de beste motor.
 
Dovi word ook voor bij gresini genoemd.

Ben benieuwd, erdwards heeft iig aangegeven voor een fatsoenlijk bandenmerk te willen rijden.. dus 2e yamaha team zal iig niet op dunlop ofzo staan mocht hij daar terechtkomen.

//en Denis, Elk team bij honda heeft vanaf introductie RCV 1 rijder gehad die wel snel updates kregen, en 1 rijder die achter de feiten aanliep

gibernau/edwards -> edwards de crap
Camelteam kreeg vroeger echt allerlaatst de parts
 
Gibernau Edwards? Ik dacht dat Gibernau fabrieksmateriaal kreeg omdat Kato stierf??? Daarna presteerde hij goed genoeg zodat Honda niet meer langs hem kon. Dus kreeg Edwars de oude Gibernau spullen. Of dit crap is?

Er zijn veel Honda coureurs die met niet fabrieksmateriaal beter presteren als met fabrieksmateriaal. (Biaggi, Barros)

En tech 3 rijdt volgend jaar op Michelin heb ik vernomen.

Ik snap niet dat Toseland voor Yamaha kiest, volgens mij is het weer een voorbeeld van hoe Honda met haar coureurs omgaat.
 


geen nieuws voor mij hoor

voor mij ligt het gewoon aan de rijder zelf en niet aan Honda. net alsof Honda voor iedere rijder alles maar moet verzorgen. daar zijn de teams zelf toch ook voor. Als ik baas van Honda was, dan won mijn fabrieksteam, lijkt me logisch toch. won mijn fabrieksteam niet, dan zocht ik de oorzaak en dan zette ik er desnoods wel een andere rijder op.

zo slecht was het Camel team helemaal niet hoor. met Biaggi en Tamada toendertijd hebben ze toch behoorlijke resultaten behaald

Yamaha tech3 zal idd met een ander bandenmerk gaan rijden, zoals Wesley al zegt waarschijnlijk Michelin. Toseland zal ook niet zomaar hebben getekend bij Yamaha als hij geen fatsoenlijk materiaal krijgt.
 
en iedereen kan trouwens wel lekker veel commentaar leveren op Honda, maar toevallig is Honda nog altijd beter dan Suzuki of Kawasaki, die iedereen de hemel in prijst dit jaar.

ik wil het volgend jaar allemaal nog wel eens zien waar o.a. Ducati staat. kijken of Stoner dan nog zo breed lacht met Melandri als teamgenoot. dan is natuurlijk iedereen in 1 keer Stoner fan af, zoals het altijd gaat.
 

Vind het jammer dat Toseland weggaat bij Ten Cate Honda

Maar jij bent ook wel erg pro Honda, Honda is nog wel beter als Suzuki en Kawasaki maar Suzuki en Kawasaki zijn erop vooruit gegaan vergeleken met de andere merken en Honda is er op achteruit gegaan vergeleken met de andere merken. Daarom is iedereen zo positief over Kawasaki en Suzuki.

En niemand zegt dat Suzuki en Kawasaki beter zijn als Honda
 
ik vind Kawasaki er helemaal niet op vooruit gegaan. hoe komt men daar toch bij?

vorig jaar hebben ze tenminste nog een podium gescoord in Assen, dit jaar nog niet beter als een 6de plaats, correct me if I'm wrong.
ze doen nog op geen enkel vlak vooraan mee. en al kwalificeren ze af en toe leuk, in de races doen ze er gewoon niet toe, want iedereen weet toch dat ze er makkelijk voorbij kunnen.

en wat betreft dat ik pro honda ben. nja 90% is ook pro rossi, dus dat lijkt me hetzelfde.
van mij mogen ze LCR en Konica Minolta honda ook afschaffen en die motoren beter gebruiken, want die doen ook net ff nergens voor mee. die 1rijder teams zie ik dus echt niet zitten.
 
Ik vind kawasaki wel degelijk vooruitgegaan. Vorig jaar waren ze echt veel minder in de top 8 te vinden dan dit jaar. Vorig jaar konden ze de rest gewoon echt niet bijhouden en nu zie je dat ze gewoon redelijk kunnen meekomen met suzuki,yamaha en honda.
 
Ach... Honda had het vroeger veel beter voor elkaar. Nu zijn er meer merken die sterk mee doen en atm beter zijn. Zo is het feitelijk. Het is alleen maar beter voor de sport dat andere merken aan het verbeteren zijn.

Onze 100% Honda fan heeft het al over volgend jaar....lijkt me genoeg zeggen.

Na zoveel jaren succes is er nu een mindere tijd, daar is moeilijker mee om te gaan denks....maar blijf vooral andere afkraken.
 
het is maar net wat je verbeteren noemt.

suzuki roept al jaren, iedere winter weer, dat ze het voor elkaar hebben en de beste motor hebben. dit jaar weer, en weer mag het niet zo zijn. al doet vermeulen het leuk in de regen en hopkins best aardig op het droge. ze komen er wel, maar hebbe iedere winter wel de grootste mond.

kawasaki doet het op sportief vlak beter als andere jaren als team zijnde. hun plaats is echter nog steeds hetzelfde. mijn mening is dat Nakano afgelopen jaar het anders heel goed deed tov de rijders dit jaar.

Ducati heeft een gouden combinatie. Capi kan er niet mee overweg, jammer. Stoner blijkbaar wel, leuk voor hem, goed voor de sport. al blijf ik erbij dat Stoner niet de beste rijder is, wel de rijder met de beste combinatie op het moment. we zullen volgend jaar zien als Melandri erbij of ik mijn woorden terug moet nemen.

Yamaha doet het best goed, heeft een complete motor, rossi doet het ook nog steeds erg goed, al zijn er wat foutjes. Michelin verkloot het daar imo.

Honda heeft de zaak onderschat, vandaar de slechte prestaties. nog steeds in staat podia´s te scoren. ik denk achter Stoner en Rossi, is Honda nog steeds best of the rest met Pedrosa en Melandri en Hayden. al zie je dat nog niet terug in het klassement. maar dat zien we op het eind van het seizoen misschien nog wel.

nu tevreden?

vind het alleen altijd erg frappant dat iemand of iets afgekraakt moet worden in mindere tijden. vorig jaar was Hayden het nog helemaal. dit seizoen heb ik hier alleen nog maar gezeik gezien over hem en Honda. erg makkelijk.

ik heb Stoner ook afgekraakt, maar heb ook al meerdere malen gezegt dat hij in combinatie met de Ducati het verassend goed doet. bijvoorbeeld afgelopen keer op Laguna. je zult mij nooit horen zeggen dat hij het nooit goed doet.
maar als ik kawasaki afzeik, dat is mijn goed recht. ik hoef niet alles en iedereen te verdedigen en een oorzaak te zoeken waarom het slecht gaat. Kawasaki doet het gewoon niet goed genoeg, en 1 van de grote redenen daarvoor is om er in het begin van het seizoen 2 idiote fransmannen op te zetten, alleen omdat het team gerunt wordt door een frans stelletje. dat noem ik gewoon nationalistisch ipv te kijken naar goede rijders. ben benieuwd of hopkins er verandering in kan brengen, al snap ik zijn keus nog steeds niet.
 
Suzuki zit al aan haar top qua ontwikkelen, de andere merken zullen nog wel sprongen maken. Kawa wordt door Burgess een topper voor de toekomst genoemd.
 
Capirossi has been with Ducati since its 2003 MotoGP debut and scored the Italian factory's first five grand prix victories, his most recent at the 2006 Japanese Grand Prix, but has since struggled to adapt to the new-for-2007 800cc machine - which team-mate Casey Stoner has taken to six victories and the world championship lead.

With fellow Italian Marco Melandri recently announced as partnering Stoner next season, Capirossi unsurprisingly rejected the opportunity to 'downgrade' to the satellite d'Antin Ducati outfit. Instead, factory rides at both Suzuki and Kawasaki were on offer, but Loris eventually chose the GSV-R option, alongside 2007 race winner Chris Vermeulen.

"I started working with Ducati when they came into MotoGP and these five years have been a very good experience. Now I've decided to change and I've signed for Suzuki with an option for 2009," said the 34-year-old, a former 125 and 250cc world champion. "It is like having a new toy and is really important for my motivation. I believe a lot in Suzuki. The bike is working really well this year. I will again be a factory rider and for sure this is the most important thing because I can develop the bike.

"Ducati decided to have Marco in the factory team next year and offered me a factory bike, but in the d'Antin team. My target was to be in a factory team so I went with Suzuki. In the last few races I've followed the Suzuki a lot to try and understand it! But anyway, every bike is different. I think the Suzuki is good.

"I think I'm the only rider to have ridden for Ducati for five consecutive years. For me it's been a really good experience; a good family and good people - but now it's a good time to change.

"My decision to leave has nothing to do with Casey's success this year - I get on really, really well with Casey. He is a really good guy and really quick," Capirossi concluded.

Capirossi will be replacing John Hopkins, who is already confirmed as moving to Kawasaki.

www.crash.net
 
1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1min 56.884 secs
2. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1min 57.164 secs
3. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1min 57.179 secs
4. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 57.567 secs
5. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team (B) 1min 57.599 secs
6. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (M) 1min 57.640 secs
7. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team (B) 1min 57.665 secs
8. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 57.699 secs
9. Colin Edwards USA Fiat Yamaha Team (M) 1min 57.702 secs
10. Sylvain Guintoli FRA Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 1min 57.732 secs
11. Shinya Nakano JPN Konica Minolta Honda (M) 1min 57.969 secs
12. Carlos Checa SPA Honda LCR (M) 1min 58.143 secs
13. Alex Barros BRA Pramac d'Antin MotoGP (B) 1min 58.204 secs
14. Toni Elias SPA Honda Gresini (B) 1min 58.264 secs
15. Makoto Tamada JPN Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 1min 58.399 secs
16. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1min 59.386 secs
17. Kurtis Roberts USA Team Roberts (M) 1min 59.446 secs
18. Ivan Silva SPA Pramac d'Antin MotoGP (B) 1min 59.721 secs