This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Most Wanted Sprinters: Evo NRG

Status
Not open for further replies.
Hehe,

Nou Harjo om je toch een beetje te bevredigen met een update er zijn opzich wel wat dingen gebeurt!

Voorkap
In het howto polyesteren topic kun je er wat meer over lezen en zien. Maar het is me dus gelukt om een mal en product te maken. Ik moest het een aantal keer opnieuw doen en het heeft me het nodige gekost, maar ziet er veel belovend uit!

Mal:


En voila een productie:


Deze is voor bram, mijn versie ga ik komende week nog maken. Deze weegt namelijk alsnog 920 gram, en mijn versie zal +- 500 gram moeten worden! Wanneer mijn versie af is, post ik deze hier nog

Ik ben nu ook een mal van de kuip aan het maken, en samen wil ik toch ongeveer een kilo gaan besparen uiteindelijk. Maar misschien komt er wel meteen een carbon versie, alleen ben ik bang dat het niet staat bij de achterkap waar ik nog even geen mal van maak.

Scooter
Hier heb ik ook wel wat over te melden. Wat is er gebeurt?

- De cilinder is opgepoetst want er zaten kleine veegjes in
- Er is uiteraard een nieuwe zuiger ingegaan
- Ik heb een andere (betere) radiateur (zie hieronder)
- Ik ga vrijdagavond / zaterdag testen en oefenen met overbrengingen om zo de dip proberen weg te halen.

Verder is er niet veel gebeurd. Moet hem voor zondag en het oefenen nog aardig opbouwen en zal hem voor zondag helemaal netjes maken. Heel misschien gaat er nog wat van het frame af.

Wat betreft de radiateur, ik heb een betere radiateur gevonden die (helaas) wel 200 gram zwaarder is als mijn oude. Alleen de aansluitingen van deze radiateur zijn dusdanig voordelig dat de stroming van het water veel beter is.

De radiateur was ook nog eens lek, maar dit heb ik opgelost met epoxy. Vanavond heb ik de radiateur getest en het zag er veel belovend uit. Het water begon al te stromen bij +- 25 á 30 graden. Bij 40 graden stroomde het al aardig vlot. Als ik vanuit stilstand flink met het gas speel is hij pas na 10 minuten 45/50 graden en als ik hem dan 10 minuten stationair laat lopen is hij weer 40/45 (zakt dus terug). Dit was met me oude radiateur allemaal niet zo, daar begon het water pas te stromen bij 70 graden.



Heb veel zin in zondag, en hoop dat ik betere tijden zal rijden. Er zijn al wel wat punten verbeterd in het blok alleen moet het op de weg nog blijken of het echt zo is.
 
Netjes die kap! las net in het poly tipic dat je later er ook een carbon versie van wil maken? als die ook zo strak word kwa vorm zal die helemaal :~ zijn,
zie je zondag
 
Nu snap ik eindelijk hoe jij zonder waterpomp kunt rijden! Al die tijd begreep ik niet waarom je de radiator liet zitten.. Goed overna gedacht iig

Erg nette NRG is dit! Ben benieuwd naar de voorkap.
 
radje kan kleiner.
bezine tankje kan kleiner en andere ophangen zonder zwaare tapeinden
meer gaatjes in je carterdeksel
gaatjes in je binnenkappen

 
radje kan kleiner.
bezine tankje kan kleiner en andere ophangen zonder zwaare tapeinden
meer gaatjes in je carterdeksel
gaatjes in je binnenkappen


Uhm is van alu

Maja ik ga geen 5 grammen verlichten al ik ergens anders een kilo op pak
 
Nou even een update. Zal het kort houden

Ik had ook een mal gemaakt van mijn kuip:


Toen carbon matten erin gelegd:


En toen hadden we een carbon kuip van slechts 200 gram, een halve kilo bespaart dus.


Zaterdag toen Jordy en Steef bij mij waren, wouden we nog wat test rijden. Dit werd geen succes omdat mijn radiateur steeds erger begon te lekken en een temperatuur van 80/90 graden vanzelf sprekend was Even later gooide een vrachtwagen met beesten ook roet in het eten ;(

Maargoed, zondag vroeg uit je nest en op naar Nijmegen. Ik mocht van Danny zijn aanhanger lenen waar ik hem dan ook erg dankbaar voor ben :*

Eenmaal aangekomen scooter gestalt in de tent, en van plan om de eerste runs te gaan trekken. Mijn eerste run was 'meteen' een 7.42 vergeleken met wat ik altijd al gereden had niet slecht dus.

Tussentijds rollen verwisselt, meerdere runs gemaakt maar het werd allemaal niet echt beter, sterker nog de 7.42 was het beste.

Toen op een gegeven moment mijn hele overbrenging veranderd naar een polini exemplaar. In de rij pakte hij al lekker op, en tijdens de sprint voelde ik vooral in het midden traject dat hij sneller op gang was. Dit bleek uiteindelijk ook want tot mijn grote verbazing had ik een 7.08 gereden!

Achteraf mijn toeren bekeken, en had de machine nog een klein dipje bij 12.500RPM en draaide hij 14200 toeren op top, kan nog ietsjes beter dus!





Heb ook een filmpje, let alleen niet op de titel want dat was met 7.08 run no-way

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=mE4SUz8tpEc"]YouTube - MWS NRG Nijmegen 7.08s[/ame]

Wat ga ik allemaal doen?
- Verder testen met overbrenging
- Wachten op me nieuwe voorvork 8P
- Voorkap / spatbord in carbon maken (verlichten)
- Nieuwe versie dpr ophanging maken
- Voorbereiden op het nieuwe seizoen (Scooter70)
 
Status
Not open for further replies.