kees
38.8KG 22.2HP 6.83s
Hehe,
Nou Harjo om je toch een beetje te bevredigen met een update er zijn opzich wel wat dingen gebeurt!
Voorkap
In het howto polyesteren topic kun je er wat meer over lezen en zien. Maar het is me dus gelukt om een mal en product te maken. Ik moest het een aantal keer opnieuw doen en het heeft me het nodige gekost, maar ziet er veel belovend uit!
Mal:
En voila een productie:
Deze is voor bram, mijn versie ga ik komende week nog maken. Deze weegt namelijk alsnog 920 gram, en mijn versie zal +- 500 gram moeten worden! Wanneer mijn versie af is, post ik deze hier nog
Ik ben nu ook een mal van de kuip aan het maken, en samen wil ik toch ongeveer een kilo gaan besparen uiteindelijk. Maar misschien komt er wel meteen een carbon versie, alleen ben ik bang dat het niet staat bij de achterkap waar ik nog even geen mal van maak.
Scooter
Hier heb ik ook wel wat over te melden. Wat is er gebeurt?
- De cilinder is opgepoetst want er zaten kleine veegjes in
- Er is uiteraard een nieuwe zuiger ingegaan
- Ik heb een andere (betere) radiateur (zie hieronder)
- Ik ga vrijdagavond / zaterdag testen en oefenen met overbrengingen om zo de dip proberen weg te halen.
Verder is er niet veel gebeurd. Moet hem voor zondag en het oefenen nog aardig opbouwen en zal hem voor zondag helemaal netjes maken. Heel misschien gaat er nog wat van het frame af.
Wat betreft de radiateur, ik heb een betere radiateur gevonden die (helaas) wel 200 gram zwaarder is als mijn oude. Alleen de aansluitingen van deze radiateur zijn dusdanig voordelig dat de stroming van het water veel beter is.
De radiateur was ook nog eens lek, maar dit heb ik opgelost met epoxy. Vanavond heb ik de radiateur getest en het zag er veel belovend uit. Het water begon al te stromen bij +- 25 á 30 graden. Bij 40 graden stroomde het al aardig vlot. Als ik vanuit stilstand flink met het gas speel is hij pas na 10 minuten 45/50 graden en als ik hem dan 10 minuten stationair laat lopen is hij weer 40/45 (zakt dus terug). Dit was met me oude radiateur allemaal niet zo, daar begon het water pas te stromen bij 70 graden.
Heb veel zin in zondag, en hoop dat ik betere tijden zal rijden. Er zijn al wel wat punten verbeterd in het blok alleen moet het op de weg nog blijken of het echt zo is.
Nou Harjo om je toch een beetje te bevredigen met een update
Voorkap
In het howto polyesteren topic kun je er wat meer over lezen en zien. Maar het is me dus gelukt om een mal en product te maken. Ik moest het een aantal keer opnieuw doen en het heeft me het nodige gekost, maar ziet er veel belovend uit!
Mal:
En voila een productie:
Deze is voor bram, mijn versie ga ik komende week nog maken. Deze weegt namelijk alsnog 920 gram, en mijn versie zal +- 500 gram moeten worden! Wanneer mijn versie af is, post ik deze hier nog
Ik ben nu ook een mal van de kuip aan het maken, en samen wil ik toch ongeveer een kilo gaan besparen uiteindelijk. Maar misschien komt er wel meteen een carbon versie, alleen ben ik bang dat het niet staat bij de achterkap waar ik nog even geen mal van maak.
Scooter
Hier heb ik ook wel wat over te melden. Wat is er gebeurt?
- De cilinder is opgepoetst want er zaten kleine veegjes in
- Er is uiteraard een nieuwe zuiger ingegaan
- Ik heb een andere (betere) radiateur (zie hieronder)
- Ik ga vrijdagavond / zaterdag testen en oefenen met overbrengingen om zo de dip proberen weg te halen.
Verder is er niet veel gebeurd. Moet hem voor zondag en het oefenen nog aardig opbouwen en zal hem voor zondag helemaal netjes maken. Heel misschien gaat er nog wat van het frame af.
Wat betreft de radiateur, ik heb een betere radiateur gevonden die (helaas) wel 200 gram zwaarder is als mijn oude. Alleen de aansluitingen van deze radiateur zijn dusdanig voordelig dat de stroming van het water veel beter is.
De radiateur was ook nog eens lek, maar dit heb ik opgelost met epoxy. Vanavond heb ik de radiateur getest en het zag er veel belovend uit. Het water begon al te stromen bij +- 25 á 30 graden. Bij 40 graden stroomde het al aardig vlot. Als ik vanuit stilstand flink met het gas speel is hij pas na 10 minuten 45/50 graden en als ik hem dan 10 minuten stationair laat lopen is hij weer 40/45 (zakt dus terug). Dit was met me oude radiateur allemaal niet zo, daar begon het water pas te stromen bij 70 graden.
Heb veel zin in zondag, en hoop dat ik betere tijden zal rijden. Er zijn al wel wat punten verbeterd in het blok alleen moet het op de weg nog blijken of het echt zo is.