Most Wanted Sprinters: Evo NRG

als ik me niet vergis had jerno of meran op meeting heerlen (2004) snelste tijd neergezet met een mhr replica op een zip(+nardo pijp & std. ontsteking). Maarja, ik vond het toen wel raar, want waren veel snellere machienes aanwezig (twins oa.)
Veel succes met het vlammen van speedjes!
 
aC'88 said:
als ik me niet vergis had jerno of meran op meeting heerlen (2004) snelste tijd neergezet met een mhr replica op een zip(+nardo pijp & std. ontsteking). Maarja, ik vond het toen wel raar, want waren veel snellere machienes aanwezig (twins oa.)
Veel succes met het vlammen van speedjes!

Dat klopt inderdaad, hij had toen de Twins zip ook kwijt gereden. Was met mhr replica, std onsteking, 21mm, etc

15.1 pk ongecorrigeert. Ik heb ongecorrigeert +- 14.9 denk ik ofzo..
 
[evolution] said:
ik doel iig op je pijp ! :D maar ik ben benieuwd .

dan zit de potentie er wel in!

Nou het bleek eigenlijk volgens de test dat de C16 het al redelijk goed doet. Volgende keer gaan we misschien nog een team99 pijp proberen, maar echte pk's zal het niet schelen. Ook moeten we nog een keer geblokeerd meten.

De cilinder draait +- 12/12.5K nu.
 
jo keees
het ziet er allemaal gelikt uit.:)
ik heb zin in het weekend man me blok wacht zielig op z'n asje:(

maar dan wordt het blazen

ik spreek je man
mzlllll
 
Mooi project :)

mooie score ook. Maar de replica is max tuned? Dan kan die toch wel meer dan 12k draaien. Eventueel met een hoogtoerige pijp.

De MHR Replica Buxy heeft nu 13.5 k en knalt ziekelijk :D
 
Facilly said:
Mooi project :)

mooie score ook. Maar de replica is max tuned? Dan kan die toch wel meer dan 12k draaien. Eventueel met een hoogtoerige pijp.

De MHR Replica Buxy heeft nu 13.5 k en knalt ziekelijk :D

Ja jordy heeft erbij gezet dat ie max tuned is, maar dat is eigenlijk niet zo. De MHR Replica is getuned op mijn setup (C16,24mm etc), heb de cilinder zelf ook gezien en kon nou niet zeggen dat er drastisch ingedremelt is maar wel gewoon netjes :)
 
wipkip said:
Ja jordy heeft erbij gezet dat ie max tuned is, maar dat is eigenlijk niet zo. De MHR Replica is getuned op mijn setup (C16,24mm etc), heb de cilinder zelf ook gezien en kon nou niet zeggen dat er drastisch ingedremelt is maar wel gewoon netjes :)

ff spoelers netjes laten bewerken, je hebt hebt een vlamcilindertje..
 
[5th]Bullet said:
ff spoelers netjes laten bewerken, je hebt hebt een vlamcilindertje..

Spoelers van carters zijn al bijgewerkt, maar er was niet veel aan te doen, gezien ze al redelijk gelijk gelegd waren..
 
Haha dankje :$

Ik had nog een vraagje aan me project fans (A), ik wil binnenkort een uitlaten test gaan doen, als het gelegen komt bij de banker..

Maar welke pijpen zouden jullie testen, op basis van de grafieken?
En wat zouden jullie eventueel nog meer testen?
 
Erg tovv dat je met een minder presterende cilinder (ten opzichte van Speed), toch gaat probere er het maximale uit te hale. 9||6
(Ben het zelf ook aal het probere.. :D)
 
Update

Zo dan eindelijk weer is wat van me laten horen.
Heb het erg druk gehad met werk en Scooterbase, maar dan hier toch eindelijk.

Zoals jullie kunnen lezen is het topic titel veranderd.
Omdat ik toch meer vermogen en harder wou heb ik een EVO aangeschaft, nog een reden is omdat ik dit jaar ook SBO ga rijden.
De rest van de setup was al aanwezig dus dat scheelde een hoop.


Er is ook een hoop nieuw spul aangeschaft, omdat het optische toch iets misde was ik maar begonnen bij wat stage 6 spul.

2101onderdelen.jpg


Ook heb ik een Malossi voorvork aangeschaft, dat is toch wel het minste wat je een piaggio kan schenken :*. Ik samen met de NRG op de foto en de eerste nieuwe spullen erop gemonteerd.

2101nrg3.jpg


Daarna heeft Jordy (Furious Beta) me achterkap gepolyesterd en Petrik de voorkap. Jongens reuze bedankt nog hiervoor.

2101achterkap3.jpg


2101nrg1.jpg


2101nrg4.jpg


Er is eigenlijk te veel om op te noemen gebeurd, allemaal kleine en grote dingen om het totaalbeeld voor mij ziende 100% te krijgen en af. Hier een klein lijstje wat er nog allemaal gebeurd is.

- Adapter gemaakt voor de voorvork / remklauw vanwege oversized schijf
- Dingen weer laten coaten zoals adapters en remklauwen.
- Kappen allemaal geschuurd en afgewerkt / laten spuiten.
- Domini snelgas, voorspatbord, kiesler achterspatbord aangeschaft.
- Stalen remleidingen op maat laten maken
- Malossi voorvork gecnc'd, hij is nu 4cm verlaagd.

Om het lekker kort maar krachtig te houden...
Nadat de kappen gespoten waren een paar kappen erop gezet en even een foto'tje gefixed.

Ik op de NRG.
keesopnrg.jpg


Me vriendin op de NRG :).
wendyopnrg.jpg


Daarna eigenlijk alles op de NRG gezet en gemonteerd.
Toen maar weer een weekend naar Jordy geweest. Het was weer super gezellig, maar we hebben ook gebankt.

De NRG op de bank
1803easy8.jpg


Filmpje van het banken
Download bank filmpje

En hier een aantal gafrieken

Zo kwam ik binnen, SAE score.
[ir]http://mostwantedsprinters.nl/kees/binnenkomstSAE.JPG[/ir]

Na wat afstellen de hoogste score eruit gehaald. SAE score.
[ir]http://mostwantedsprinters.nl/kees/hoogstemikunisae.JPG[/ir]

Toch wou ik testen hoe ik meer vermogen kan halen, dus hadden we de 28mm keihin van Lucas erop gezet en Jordy zijn xsh getuned malossi spruitstuk.
Daar kwam gewoon precies 1 pk meer uit rollen. Score SAE
[ir]http://mostwantedsprinters.nl/kees/pwkvsmikunisae.JPG[/ir]

En de uncorrected score met de 28mm PWK vs Mikuni 24mm en xsh getuned malossi spruitstuk.
[ir]http://mostwantedsprinters.nl/kees/pwkvsmikuniuncorr.JPG[/ir]

Ben zeer te vreden en zit zeker nog meer potentie in!
Daarna nog even wat foto's geschoten van de NRG zelf.

1803easy1.jpg


1803easy2.jpg


1803easy3.jpg


1803easy4.jpg


1803easy5.jpg


1803easy6.jpg


1803easy7.jpg


Nog een foto samen met mij
1803loods3.jpg


En zonder mij
1803loods2.jpg


Ik samen met de NRG en de Beta van Jordy
1803loods1.jpg


En de twee saampjes
1803loods6.jpg


Er zijn nog een paar kleine dingen te doen, maar dat komt allemaal wel goed.
Ik zou zeggen tot 21 april op meppel.

Later,

Kees
 
Back
Top