Most Wanted Sprinters: Evo NRG

kees

38.8KG 22.2HP 6.83s
Dit is dus mijn special over mijn NRG :)

Ik zal me eerst maar even voorstellen

Naam: Kees Schepers
Leeftijd: 21 Jaartjuhs :p
Wonend: Roosendaal

Nou goed, ik ben dus Kees Schepers ik ben eigenlijk al vanaf me 16e actief op het internet, en sommige zullen het weten ik was mede eigenaar van ScootXtreme.nl, echter vanwege een beetje onenigheid ben ik daar weggegaan.
Zo ben ik 4 jaar geleden bezig geweest met brommers tot mijn 17/18e en toen kwam volop de internet tijd, toch had ik mijn vrienden vertelt dat ik ooit mijn droom waar zou maken, en dat ik aan de startbaan kan staan met veel pk's onder mijn kont(je?).

Het begin
Een NRG moet toch ergens vandaan komen.
Zo kocht ik een gare NRG van TeeBee voor een schappelijk prijsje.
Zo'n NRG ziet er dus ongeveer ingepakt zo uit:

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/HPIM3043.jpg[/ir]

Uitgepakt ziet het er zo uit:
[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/HPIM3044.jpg[/ir]

Nou goed, zo gingen we verder, en wist ik niet echt waar ik moest beginnen. Ik gooide als eerst de kappen in een grote doos, omdat ik daar voorlopig niet aan zal zitten.

Zo ruimde ik eerst alles op en zette ik het bijna lege blok (krukas + vertanding) op de werkbank en begon ik het schoon te maken.
Het blok was behoorlijk vies:

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/HPIM3048.jpg[/ir]

De begin setup moet er ongeveer zo uit gaan zien, je moet ergens beginnen.

- MHR Replica
- 21 MM Dell'Ortho (sproeier 105)
- Orgineel spruitstuk en membraam
- Nagenoeg een bijna orginele overbrenging
- Standaard krukas.
- Yasuni c16

De NRG was dus aardig ROT

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/Piaggio%20NRG%20LC%20DD%20015.jpg[/ir]

Zo kon mijn uber-mooie race stuur er niet op :'(
maar alles moet passen

Ondertussen waren Mike en ik het blok al een beetje voller aan het bouwen, en was het op een uitlaat na compleet:

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/Piaggio%20NRG%20LC%20DD%20019.jpg[/ir]

Op een gegeven moment kom je bij draadjes..
Kees snapte er niks van:

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/Piaggio%20NRG%20LC%20DD%20034.jpg[/ir]

Ik had in barendrecht van iemand een leuke C16 gekocht wat wel moet gaan lopen op een getunede MHR Replica. Na heel wat proberen paste hij er uiteindelijk op:

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/Piaggio%20NRG%20LC%20DD%20042.jpg[/ir]

Dus het zat redelijk in elkaar.
Dan maar naar beneden halen met de heftruck. en een filmpje gemaakt

kort filmpje

Dit was wel zo'n beetje het begin van me project, nu gaan we maar is beginnen :)


Toekomst
Ik wil dus veel pk's uit een replica laten rollen.
En dat kan alleen maar als je alles op de max aanpast.
Daar zal ik dus ook me best op gaan doen.

Alles moet er uiteraard netjes uit gaan zien, alle benodigde dingen laat ik zometeen dus coaten! Over de kappen ben ik nog niet helemaal uit wat ik ga doen maar Furious Beta & Petrik gaan me wel ermee helpen :).

Setup
Mijn setup zal ongeveer deze richting uitschieten:

Cilinder: MHR Replica - EPC Max tuned
Luchtfilter: Malossi E13
Uitlaat: Yasuni Carerra 16
Vario: Malossi Multivar 2000
Krukas: Power One krukas
Koppeling: Malossi Delta Clutch
Membraan: Malossi Vl13
Spruitstuk: Malossi Pia Recht
Carters: EPC Max tuned
Poulies: Malossi Overrange
Koppelingshuis: Stage 6 koppelingshuis
Carburateur: Mikuni 24mm Carburateur
V-Snaar: Malossi Overrange
Ontsteking: HPI 2005
Lagers: SKF C4

Toekomst
- speed/2fast4race etc cilinder
- grotere carburatuer
- C21

Uiterlijk
Onderdelen:

- chrome remhevels
- stage 6 toerenteller/temperatuur
- andere voorvork
- kleurencombo zwart / donkergeel (rode details)

We nemen een doos....
HPIM3126.jpg


met inhoud doos:
- Stage 6 toeren/temp
- HPI 2005
- Malossi VL13
- MHR Deltaclutch
- Vario rolletjes
- Nog wat shit

Maargoed das leuk al die onderdelen, maar tjah wat moet je ermee? :? Juist, ja! monteren die shizzle })

Gemonteerd :) en vooronsteking op 3,5 mm gezet

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/29106/HPIM3136.jpg[/ir]

Maargoed, de volgende dag uiteraard proberen beetje afstellen, wat overigens gefaalt is.
Had wat dingen tegen zitten het was zowiezo echt TERING koud en mijn stationair sproeier was los getrilt waardoor het leek dat hij valse lucht zoog :p

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/29106/HPIM3141.jpg[/ir]

Maargoed, we hadden een datumpje en een wegje geprikt om te testen, en volgens de weersverwachting zou de zon ook even om de hoek kijken! 8)

En so be it...

Het was dus zondag, pappa lief aankijken of je zijn bus mag lenen, en voordat hij zijn hoofd ja knikte waren wij al weg zeg maar :p
Dus ik en Mike ding in de bus gemikt:

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/29106/HPIM3151.jpg[/ir]

10 minuten rijden, en eenmaal aangekomen op een heerlijke geasfalteerde-onbowoonde-prive-op-industrieterrein-weg hebben we de nrg uit de bus gesmeten:

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/29106/HPIM3153.jpg[/ir]

Heerlijke weg of niet dan?

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/29106/PICT0095.JPG[/ir]

blokje met HPI 2005

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/29106/PICT0100.JPG[/ir]

ik klaar om te rijden :7

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/29106/PICT0109.JPG[/ir]

En was een beetje wezen afstellen
Bougiekleur, sproeier 88 zonder choke 40 graden:

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/29106/PICT0112.JPG[/ir]

Bougiekleur, sproeier 88 met choke 45 graden (nog steeds harstikke wit dus)

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/29106/PICT0118.JPG[/ir]

Goed, was een gezzelig test dagje, Bepaalde conclusies getrokken:

- Rollen te zwaar, op het moment dat de vario het werk overneemt van de koppeling zakt hij 1000/2000 in toeren.
- Scooter trekt weg bij 5500 toeren (veelste vroeg)
- Sproeier veelste klein (iets van 96 moet erin)

We hadden helaas niet het gereedschap bij om het af te stellen dus bleef het bij eventjes rijden. Scooter trok wel goed, echter bij hogere temperatuur (40+ graden) werdt hij heel erg "dood" in zijn begin toeren. Bij een temperatuur van 30 graden was hij het felst en trok hij autowheelies enzo +pippi+

FILMPJES!!! :~
Ja ik laat je niet langer wachten hier zijn ze:
Beetje warmrijden, poging tot autoweelies
goed zijn toerenverloop te horen (voorbij rijden)
vanuit stilstaand optrekken kees
Vanuit stilstaand optrekken mike
ding niet aangekickt krijgen :p


Het echte werk

Om is een keer ergens aan denken dan alleen maar afstellen bezig zijn met het blok had ik alles weer uit elkaar gehaald!
wat heb ik toen allemaal gedaan.

-Carters laten stralen
-Carters laten tunen door EPC
-Power one krukas
-en veel coat werk!

Ik was tussen door ook nog een Weekend bij Furious Beta geweest en wat aan de NRG gesleuteld, ja Jordy jij mag alles doen :*

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/jorsleutelen.JPG[/ir]

Toen zag het gestraald / getuned enzovoort in elkaar....

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/nrghangterbij.JPG[/ir]

Toen der tijd is alles gecoat en netjes gemaakt

-Remhendels gepolijst
-Rempotjes gepolijst
-Andere voorvork
-Frame gecoat
-Velgen gecoat
-Meer zooi gecoat
-Remklauwen rood gemaakt
-Frame afgeslepen
-En nog meer kleine dingen

Omdat ik bij Jordy een weekend was, kwam hij een weekend naar mij toe.
Toevallig ook het weekend van Perkpolder.

Jordy zegt: Kees niet stoer doen heh :p

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/P1050094.JPG[/ir]

Jordy zegt: Kees jongen, dat hoort niet zo

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/P1050095.JPG[/ir]

Kees zegt: Zo dan? :rolleyes:

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/P1050096.JPG[/ir]

Knettergek dus :)

Hier een foto dat de er dus netjes bij staat

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/P1050099.JPG[/ir]

Hier nog 1 foto van ons @ perkpolder

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/P1060123.JPG[/ir]

Toen ben ik een weekendje naar EPC Sittard gegaan, en heb daar gebankt en en nette score van 14.2 pk neergezet!
HPIM3200(small).jpg


Ik was wel tevreden met het resultaat, maar er waren wel wat probleempjes met de carburateur. Maargoed de volgende dag met Mike maar eens wisten gaan rijden, en ging opzich wel goed behalve dat de carburateur in het begin overliep.

Intussen had ik nog wel wat gedaan maar geen foto's van (helaas?). Heb fournalis eronder gezet en nog wat kleine dingetjes gedaan. Toen was Meppel / Lelystad alweer aangebroken, en heb ik Nick (MWS) opgehaald in tilburg samen met de glamrox :D en zijn we naar Jordy gereden in almere. Daar hebben we elkaar allemaal gemeet (Patrick,Jordy,Stefan,Nick,Ik) En is er wel gebleken hoe grote beunhazen wij wel zijn :D (ik vertel geen sappige details :p)

Maargoed, na de meeting ook naar meppel geweest, daar niet echt veel boeiende foto's van en was ook wel een kut dag i.v.m. die minibikes enzo.

Uiteraard gingen we wel verder in een relax tempo :) Ik werd de stage 6 carb zo beu dat ik hem eraf getrokken heb en een Mikuni 24 MM FS eronder gezet, met meteen de goede sproeier erin (210) :p Nog bedankt robert! (beunhaasch).

Toen heb ik niet veel meer gedaan, behalve een keer door de straat geknalt en de NRG goed schoon gemaakt. Intussen Buddy ook wat geholpen met zijn speedfiets en wordt wel een leuk ding! :)

Maargoed 12-5-06 weer naar EPC gegaan, en veel fun gehad, afgesteld etc etc! Toen me nrg op de bank ging, had hij 14.4 gecorrigeert aan vermogen, maar een grafiek waar je misselijk van wordt en daar moest wat aangebeuren! Dus met hulp van Marco en Thijs, een overrange erin gezet, en wat zwaardere rollen. Resultaat: 14.2 SAE en een heeeeele mooie grafiek lijn +pippi+ De grafieken komen er nog aan, heb ze wel maar niet bij de hand. Ook even mijn grafiek vergeleken met de ZIP van Jerno maar daar werdt ik ff niet goed van :p

fotootjes!
IMG_1425(small).jpg

IMG_1427(small).jpg


En toen kon Marco het niet laten om even te knallen @ de NRG dusjah ik stiekem even gefilmpt :p
- Filmpje!

Maargoed, de nrg is redelijk fel en sprint capable, ook al is het met een Replica. Ik heb nog wel wat grote plannen op de boeg staan, zoals een uitlaat test, geblokeerde meeting, membraam test etc om nog net dat kleine beetje extra eruit te krijgen. Ook heb ik wat onderdelen bij EPC opgehaalt, en zal ik morgen ofzo wel een foto van maken, maar het volgende is het:

- Koelslangen doorzichtig
- Nieuwe killswitch
- Overrange (al gemonteerd :p)
- benzine plug
- teflon gaskabel
- en nog wat kleine prut

Maargoed, dan zijn we weer bij nu, en wat zijn mijn plannen voor komende dagen c.q weeken:

- Koelslagen monteren
- Gaskabel fixen
- Verder aan kappen schuren etc
- remklauwen coaten / spuiten

Ik ga over een paar weken ook met het MWS team naar meeting meinerzhagen, wordt wel gezzelig denks :D

Wat wil ik allemaal nog kopen in de toekomst:

- Proffesionele Remmenrij
- Kappen laten spuiten
- Uitlaat op maat, cilinder e.v.t nog verder tunen
- Malossi voorvork
- 28 Keihin D-slide
- Stage 6 / Malossi koppelingshuis
- Misschien nog wat meer dingen ? :p


Vandaag nog ff gebeunt, koelslangen erop gezet, benzine plug, en een nieuwe gaskabel (wat niet echt beter werdt :( )

Daarna gezzelig met buddy en zijn speedfight wisten branden :D en het ging lekker! We gingen redelijk gelijk op (Speedfiets EVO, MHR Replica nrg).

En uiteraard foto's en filmpjes! :D
IMG_1434.jpg


IMG_1433.jpg


- Filmpje 1
- Filmpje 2
- Filmpje 3

Zoals beloofd hier even de grafieken. De eerste twee zijn van mijn nrg tegen de speedfiets van buddy (Evo,HPI 2005,C20,Multivar,Stage 6 24mm PWK, Deltaclutch)
Zoals je ziet gaat het redelijk gelijk op, behalve dat mijn vermogen beter verloopt i.v.m. overrange

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/grafieken/grafiek-1.jpg[/ir]
[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/grafieken/grafiek-2.jpg[/ir]

Hier voor de grap nog een grafiekje, met de lijn van Jerno zijn Zip erbij, zoals je ziet hebben ik en buddy nog wel even werk aan de winkel :D

[ir]http://xrsdnrg.roosendaler.nl/foto/grafieken/grafiek-3.jpg[/ir]

Zo dat was hem weer even!


Update

Zo dan eindelijk weer is wat van me laten horen.
Heb het erg druk gehad met werk en Scooterbase, maar dan hier toch eindelijk.

Zoals jullie kunnen lezen is het topic titel veranderd.
Omdat ik toch meer vermogen en harder wou heb ik een EVO aangeschaft, nog een reden is omdat ik dit jaar ook SBO ga rijden.
De rest van de setup was al aanwezig dus dat scheelde een hoop.


Er is ook een hoop nieuw spul aangeschaft, omdat het optische toch iets misde was ik maar begonnen bij wat stage 6 spul.

2101onderdelen.jpg


Ook heb ik een Malossi voorvork aangeschaft, dat is toch wel het minste wat je een piaggio kan schenken :*. Ik samen met de NRG op de foto en de eerste nieuwe spullen erop gemonteerd.

2101nrg3.jpg


Daarna heeft Jordy (Furious Beta) me achterkap gepolyesterd en Petrik de voorkap. Jongens reuze bedankt nog hiervoor.

2101achterkap3.jpg


2101nrg1.jpg


2101nrg4.jpg


Er is eigenlijk te veel om op te noemen gebeurd, allemaal kleine en grote dingen om het totaalbeeld voor mij ziende 100% te krijgen en af. Hier een klein lijstje wat er nog allemaal gebeurd is.

- Adapter gemaakt voor de voorvork / remklauw vanwege oversized schijf
- Dingen weer laten coaten zoals adapters en remklauwen.
- Kappen allemaal geschuurd en afgewerkt / laten spuiten.
- Domini snelgas, voorspatbord, kiesler achterspatbord aangeschaft.
- Stalen remleidingen op maat laten maken
- Malossi voorvork gecnc'd, hij is nu 4cm verlaagd.

Om het lekker kort maar krachtig te houden...
Nadat de kappen gespoten waren een paar kappen erop gezet en even een foto'tje gefixed.

Ik op de NRG.
keesopnrg.jpg


Me vriendin op de NRG :).
wendyopnrg.jpg


Daarna eigenlijk alles op de NRG gezet en gemonteerd.
Toen maar weer een weekend naar Jordy geweest. Het was weer super gezellig, maar we hebben ook gebankt.

De NRG op de bank
1803easy8.jpg


Filmpje van het banken
Download bank filmpje

En hier een aantal gafrieken

Zo kwam ik binnen, SAE score.
[ir]http://mostwantedsprinters.nl/kees/binnenkomstSAE.JPG[/ir]

Na wat afstellen de hoogste score eruit gehaald. SAE score.
[ir]http://mostwantedsprinters.nl/kees/hoogstemikunisae.JPG[/ir]

Toch wou ik testen hoe ik meer vermogen kan halen, dus hadden we de 28mm keihin van Lucas erop gezet en Jordy zijn xsh getuned malossi spruitstuk.
Daar kwam gewoon precies 1 pk meer uit rollen. Score SAE
[ir]http://mostwantedsprinters.nl/kees/pwkvsmikunisae.JPG[/ir]

En de uncorrected score met de 28mm PWK vs Mikuni 24mm en xsh getuned malossi spruitstuk.
[ir]http://mostwantedsprinters.nl/kees/pwkvsmikuniuncorr.JPG[/ir]

Ben zeer te vreden en zit zeker nog meer potentie in!
Daarna nog even wat foto's geschoten van de NRG zelf.

1803easy1.jpg


1803easy2.jpg


1803easy3.jpg


1803easy4.jpg


1803easy5.jpg


1803easy6.jpg


1803easy7.jpg


Nog een foto samen met mij
1803loods3.jpg


En zonder mij
1803loods2.jpg


Ik samen met de NRG en de Beta van Jordy
1803loods1.jpg


En de twee saampjes
1803loods6.jpg


Er zijn nog een paar kleine dingen te doen, maar dat komt allemaal wel goed.
Ik zou zeggen tot 21 april op meppel.




Update 11 Augustus 2007

Zo weer na lange tijd geen update eindelijk weer een update:winner:

Zoals er waarschijnlijk een paar weten ben ik met de NRG onderuit gegaan met het testen voor de SBO sprints.
Hierdoor heb ik zelf een dag in het ziekenhuis gelegen en was de NRG tijdelijk op bezoek bij het politie bureau.
Gelukkig terug gekregen zoals de NRG er er heen ging.
De NRG had helaas door de val partij schade opgelopen aan de verse kappen en de HR2 was beschadigd.

Nou genoeg hierover verder over de update :winner:

Na het ongeluk is er niet veel gedaan aan de NRG.
De achterkap eraf gehaald en weer terug op de Beun zolder gezet.

Toen kwam Weekend Meinzerhagen eraan en daar moesten we natuurlijk heen met de NRG !!

Paar foto's:
image.php

image.php


FF sprintje trekken tegen de duiters
image.php


De ooo zo geile Hebo Racing 2... MET schade :X
image.php


En de laatste: Kenny die een sprintje trek tegen Jordy
image.php


Dat was weekend Meinzerhagen we het met de Scootertuning.net crew en een paar leden erg naar ons zin hadden.

Na Meinzerhagen is de NRG terug naar zijn warme holllentje op de zolder terug gekeerd.
Hier heeft hij gestaan tot de dag van gister(11 aug 2007).
Ik had samen met Frank (STR8ROX) afgesproken om een dagje te gaan beunen bij mij thuis.
Dit omdat ik de NRG wil klaarmaken voor de laatste 2 SBO sprints van dit seizoen. Die ik dus wil gaan mee rijden.

Er moest nog een hoop gebeuren aan de NRG om hem weer helemaal netjes en SBO klaar te maken.

Beginnen met de kappen. Deze worden binnekort hersteld en worden opnieuw gespoten. Uiteraad in dezelfde kleuren als eerst.
Vanwege verandering van inlaat moet hij ook nog op de bank om perfect te worden afgesteld en kijken wat het beestje voor pktjes leverd.

Gister zijn we in ieder geval begonnen met het blok.
Ik heb de echte Keihin 28mm, MHR recht spruitje en VL13 die geheel door XSH zijn getuned van Rolf overgenomen.
Dit omdat het 1 pk meer opleverd tegen over de Mikini 24FS met banken. We hadden het setje van Jordy op de NRG gezet en gaf 1 pk SAE meer.
Helaas van het inlaat setje geen detail foto's.

Gister hebben we ook nog verse pakkingen aan de cilinder gegeven omdat hij koelvloeistof lekte.
Meteen cilinder na gekeken en deze zag er nog als nieuw uit!
Ook nog even wat kleine dingentjes vervangen zoals gaskabel en benzine slang en de rest nog even goed na gekeken.
Ook is er een nieuwe buddy op gegaan omdat de oude ook was afgebroken door de valpartij.

Probleem van de lekkage was verholpen en we hadden weer genoeg compressie en de NRG was testrit klaar!! :~

Fototje op de beunzolder voordat hij naar beneden ging.
beunzolder.jpg

We hadden hem al ff gestart dus hing beetje rook op zolder8P

De NRG weer naar beneden gehaald met de heftruck en even in het zonnentje gezet.
zon1.jpg

zon2.jpg

zon.jpg

Vinger van Frank helaas mee geschoten8P

Ook hebben we nog 2 filmpjes geschoten.
STR8ROX die aan het testen is: (helaas was de weg niet de beste)
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=afGlMQX57Hc"]YouTube - MWS NRG Test rit (1/2)[/ame]
Hier was hij nog een beetje koud.. en Frank wist niet hoe hij erop moet liggen:p 8P
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=RSH6ptmw120"]YouTube - MWS NRG Test rit (2/2)[/ame]
Hier kwam de buurman ook nog even kijken die al het draaiwerk had verzorgd. Nog bedankt hiervoor :love:

Update 23-8-2007
Zo en eindelijk type ik zelf mijn update :p (heb daar mijn mensen voor he Frank en Jordy ;))

Maargoed even serieus. Ik ben eigenlijk niet zo'n foto's-maak-type omdat mijn camera om te huilen is.

Wat is er gebeurd?
- Andere vertanding erin (RF 10.28)
- NRG gepoetst
- EPC stuur
- nog een beetje verlaagd
- start gemaakt met inlaat ophoog test
- Kappen zijn naar Maikel, en worden gespoten :)

De andere vertanding rijd goed, ik kan nu goed weg komen omdat hij ook een stuk lager ligt door het stuur. Ik heb ook het gevoel dat de kracht beter verdeelt is, maar over dit de ideale verdeling is over 150 meter weet ik niet, dus wil ook nog polini primair proberen met een RF van +- 11.37 geloof ik.

Hier een filmpje van hoe het brand :p
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=CZ56RdTF6Wo"]MWS NRG #3[/ame]

Foto:
18.jpg


inlaat
Ook ben ik bezig met het ophogen van mijn inlaat, dit gaat om 8 mm, volgende week banken om te kijken of dit ook echt verschil op gaat leveren.

Tot de volgende keer!

Later,

Kees


Setup

Cilinder: Polini Evolution
Luchtfilter: MHR schuin
Uitlaat: Hebo Racing 2
Vario: Malossi Multivar 2000
Krukas: Malossi RHQ
Koppeling: Malossi delta clutch
Membraan: Malossi VL13 XSH tuned
Spruitstuk: Malossi Pia Recht XSH Tuned
Carters: EPC Tuned
Poulies: Malossi Overrange
Koppelingshuis: Malossi Wingbell
Halfpoulie: Stage 6 Halfpoulie
Carburateur: *echte* Keihin 28mm XSH tuned
V-Snaar: Malossi Overrange
Ontsteking: HPI 2005
Lagers: SKF C4

Toekomsplannen
Een ambitieuze jongen weet vaak al heel goed wat hij wilt, dus vandaar heb ik ook toekomstplannetjes! Want 2008 wil ik ook gewoon SBO gaan rijen (omdat ik dit jaar zowat heb moeten overslaan door een ongeluk 8P)..

Klasse
Welke klasse ik ga rijden weet ik nog niet helemaal zeker, maar ga me niet echt richten op een klasse, ik kijk eigenlijk ook niet naar concurrentie maar puur om mijn persoonlijke records te verbeteren. Gezien mijn plannen / ideeën wordt dit wel de special of zelfs super special klasse.

Maar dan nu de plannen:
- Andere primaire vertanding (polini) RF 11,37 geloof ik
- Kelk op de carb + polijsten
- Carter tunen + pomp + lagers vervangen
- Frame/carter/etc verlichten
- Aluminium kroonstuk laten maken plus ophanging voor een stuur demper
- Nog meer verlagen :D, maar wel onder het motto dat ik vering overhoud (stuk bij het stuur een deel afslijpen + daarvoor voorkap aanpassen)
- Twins inlaat testen (met v-force e.d.)
- Malossi radiateur, of mijn resevoir verkleinen
- Stage 6 4 zuiger klauw voor?
- BCD puntkap erop
- Zadel laten stylen
- Velgen laten afdraaien
- Andere banden na 2 jaar 8P
- Iets "heel" speciaals met de kappen (zeg niet wat :p) en ook polyesteren, maar idee hangt af van de kosten
- Heel misschien stage 6 voorvork met 4 zuiger klauw erop (optie)
- HR2 klein deukje eruit halen en netjes houden ;)

Vermogen doel: 21/21.5 SAE
Tijdsdoel: 7.20 +- (voor dit jaar hoop ik 7.6/7.8 te halen)

Scooter + rijder = +- 105/115KG (zelf 60kg)



Most Wanted Sprinters
Bezoek onze nieuwe site ook eens.
Most Wanted Sprinters Website


Dit project is medemogelijk gemaakt door

Ik wil de volgende mensen bedanken voor hun steun, zonder hun was dit project geen werkelijkheid.

- MWS Members (mijn lievvvve schatjes jordy, stefan etc)
- Mijn buurman voor al het draaiwerk
- Scootertuning.net & Scooterbase.net


*Updates zullen in de eerste & actuele post geplaats worden
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hulde Kees, lekkere score ook :p Alleen ga je het wel afleggen aangezien ik vanmiddag een nieuwe krachtbon heb aangeschaft +pippi+

edit; tweede post x|
 
Yo gekke kees :D, wat heb ik toch weer een mooie special topic geschreven :rolleyes:, geen dank hoor :*. het laatste stukje heb je mooi gedaan ;)

heb trouwens zin in volgend weekend, lekker beunen samen met Patrick, Stefan en ik ook natuurlijk :p. Kwam nick trouwens ook nog?
We nemen ook alle scooters mee denks ;)

Laters homie

EDIT:/ jezus 3e post :(
 
Last edited:
Er is opzich wel plek voor iedereen, dus wordt een dik MWS weekend bij kees in de zolder haha :D
 
heey kees

ziet er netjes uit en op filmpje is die zeer fel

meppel ben ik geweest maarjah als je iemand ze brommer niet kent let je daar ook niet op :p

maar hij ziet er nice uit en grafiekje ben ik ook nog benieuwd naar dus

suc6 verder nog en evt k heb nog een hele nette nrg voor je:p

ltrrr erwin
 
Matthew. said:
netjes,

ik had je in meppel nog geholpen met je carb,

succes

Hehe inderdaad, jij stond toen bij dennis van md-tuning toch? carb heb ik btw niet echt goed meer kunnen krijgen, heb hem ondertussen er al afgesloopt, en een mikuni opgezet +ralf+
 
wipkip said:
Hehe inderdaad, jij stond toen bij dennis van md-tuning toch? carb heb ik btw niet echt goed meer kunnen krijgen, heb hem ondertussen er al afgesloopt, en een mikuni opgezet +ralf+

jup samen met dennis , Nou succes met je mikuni dan ;)
 
Heuj Kees

Was de sproeier meteen goed joh? :W:W Ziet er iig goed uit!
Nou maar hopen dat we een keer tegen elkaar kunnen boeken :D

Keep on tjoening!
 
[evolution] said:
ziet er netjes uit !

hopenlijk snel een sprint setup :D , dan doe je de crewnaam eer aan ! ;)

suc6

Het is de bedoeling dat ik met deze setup speed kwijt ga rijden hoor ... :p wie weet lukt het, starten kan ik iig wel! :winner:
 
Back
Top