Most Wanted Sprinters : Carbonized Beta

Status
Not open for further replies.
PetriK said:
een kap van 1 meter bij 50 cm met deze vormen bekleden met carbon, doe jij het hem beter dan? :)

Dus je weet dat het niet perfect kán.
En daarom vinden mensen het dus mss niet mooi.

ik heb er met me neus bovenop gestaan hoe het gedaan word, geloof mij, dat is geen makkie... het is niet ff een velletje eroverheen leggen en klaar, maar dat begrijp je zelf ook wel denk ik

(betekend niet meteen dat ik pro ben ofalles ervanaf weet)

Last edited:
Ik weet ook dat het een moeilijk proces is etc.
Ik weet ook dat het bij bepaalde vormen altijd zal vervormen. En dat het imo dan nergens op lijkt.

Maar ik weet niet waaraan de starter van dit onderwerp zich aan heeft geirriteert. (speed-michiel dus)

haha

Tinne said:
Ik weet ook dat het bij bepaalde vormen altijd zal vervormen. En dat het imo dan nergens op lijkt.

Maar ik weet niet waaraan de starter van dit onderwerp zich aan heeft geirriteert. (speed-michiel dus)
wat een hoop gezeur om mijn mening maarja gewoon er zaten zwarten vlekjes op en wat vage strepen, misvormingen heb ik het dan nog niet eens over dat hou je altijd en met echt carbon ook.Maarja snap niet waarom er zo moeilijk over gedaan moet worden niet iedereen hoeft het toch mooi te vinden ?De rest van de scooter is gewoon gruwlijk en daar heb ik ook grote bewondering vooral de voorremmerij en de achterkap vormgeving
Owja en irriteren is wat anders als iets niet mooi vinden

Dan had ik het niet irriteren mogen noemen :*
Ik vindt het carbonfolie dan niet zo mooi, wel nog origineel.
De achterkap is iig zo goed dat het lijkt of het uit de fabriek komt.

In iedergeval zal ik mijn mening zelf even geven.
Speed-michiel heeft gelijk :).

Op de achterkap zitten idd aan de linkerkant zwarte stipjes en aan de rechterkant een veeg. Daar doelde ik ook op met mijn vorige post over "nog mooier" en de afwerking kan nog een stuk beter.
Ik ga me deze winter dan ook daar op verdiepen, en de kap gaat overnieuw gedaan worden totdat het goed is! Dat geld ook voor de voorkap waar de rondingen zijn losgetrild.

Zo is dan ook op de Metallic kapjes gewoon dingen vergeten met spuiten,
die krijgen ze dan ook lekker terug gestuurd en mogen ze het lekker opnieuw doen. Weet niet of iemand het gezien heeft, maar op een paar plekjes was gewoon de kleur vergeten en over de blanke lak maar te zwijgen waar ze dat vergeten waren.

En er zijn hier en daar nog steeds dingen wat veel beter / netter kan.
Iedereen heeft dan ook zo zijn mening over het carbon, moet je igg zelf weten ;) tis dan toch ook een vrij land. Als ik het zelf maar mooi vind, want ik bouw het tenslotte voor me zelf.

Ik ben zelf igg erg tevreden over me prestatie dit jaar, tegenover vorig jaar (zie zelf het verschil maar). Dan doel ik niet alleen op het uiterlijk, maar ook het blokje zelf en de tijd die ik gehaald heb op Eindhoven.

Uiteraard is en blijft het een rijdend en een gebruiks object, het zal nooit nooit perfect zijn. Ik moet zelf zeggen als ik naar sommige andere projectjes kijk en dan in het echt zie heb ik niks te klagen ;).

Oi :)

Last edited:
Ik heb ook nog een filmpje van jou, op de bank. Maar ik krijg het helaas niet geupload. Als je het wil hebben hoor ik het wel :) Verder was het ding écht geil :~ Alleen waren die "Luchtbellen :?" jammer op de achterkant.

Thijs. je hebt een PM.
en Thijs lees is mijn vorige post.

Daar doelde ik ook op met mijn vorige post over "nog mooier" en de afwerking kan nog een stuk beter.
Ik ga me deze winter dan ook daar op verdiepen, en de kap gaat overnieuw gedaan worden totdat het goed is!

Ik ga eraan werken ;)

Tinne said:

ik voel me ook aangesproken omdat het deels mijn ideeen zijn, en ik ook redelijk wat uren in dit project heb gestoken... ook ik wil dingen duidelijk maken als er misverstanden zijn ;) ook al is het niet mijn beta...

ik moet eerlijk zeggen dat het toch wel netjes gedaan is, maja heb het achterkant niet in het echt gezien.

Heb zelf ook met dat carbon folie gewerkt en geloof me, tis geen pretje :) Maar ziet er verder goed uit, vind het idee met de dubbele schijfrem wel origineel, denk dat meerdere mensen daaraan ged8 hebben maar niet de kennis of geld erin hebben gestoken. Dus ik vind wel dat je toch wel goed je best hebt gedaan daarmee en de ballen hebt gehad om het te riskeren dat het lukte of niet, succes met het betatje nog. PS: nog plannen voor cilinder aanpassing?

Sorry als ik eroverheen gelezen heb maar is het nou een echt stuk carbon wat erover getrokken is of is het meer een 'plastic' laag zegmaar. of in een bad gedaan of iets dergelijks.

de carbon ed vind ik opzich wel vet uitzien en goed opzitten maar de blanke lak die erover zit laat op sommige plaatsen te wensen over (zoals je al zegt)

Ik weet niet bij wat voor bedrijf het gedaan wordt maar het is mss een idee om je kap binnen te doen bij een echt spuitbedrijf (als die carbonner zich enkel met poly en carbon en kevlar enzo bezighoud) binnen te doen.

Over setup plannen horen jullie snel genoeg ;).

De kappen zijn gewoon gedoopt in een bad, tis al vaak genoeg gezegt ;).
Echt carbon is gewoon niet te betalen omdat het er ook moeilijk aan te komen is de laatste tijd.

Spasta said:
Sorry als ik eroverheen gelezen heb maar is het nou een echt stuk carbon wat erover getrokken is of is het meer een 'plastic' laag zegmaar. of in een bad gedaan of iets dergelijks.

de carbon ed vind ik opzich wel vet uitzien en goed opzitten maar de blanke lak die erover zit laat op sommige plaatsen te wensen over (zoals je al zegt)

Ik weet niet bij wat voor bedrijf het gedaan wordt maar het is mss een idee om je kap binnen te doen bij een echt spuitbedrijf (als die carbonner zich enkel met poly en carbon en kevlar enzo bezighoud) binnen te doen.

die man die dit carbon voor 'ons' doet, is spuiter van werk :)

Ding ziet er echt fraaij uit zeg...
wil hem een keer irl zien iig en jou ook te meeten en denk volgend jaar ook wel een sprintje tussen neus en lippen door ;)

Succes ermee

Gr Rene

nog een foto gevonden :W

gofast_race_90.jpg

JJ Motorsport said:
ik moet eerlijk zeggen dat het toch wel netjes gedaan is, maja heb het achterkant niet in het echt gezien.

Heb zelf ook met dat carbon folie gewerkt en geloof me, tis geen pretje :) Maar ziet er verder goed uit, vind het idee met de dubbele schijfrem wel origineel, denk dat meerdere mensen daaraan ged8 hebben maar niet de kennis of geld erin hebben gestoken. Dus ik vind wel dat je toch wel goed je best hebt gedaan daarmee en de ballen hebt gehad om het te riskeren dat het lukte of niet, succes met het betatje nog. PS: nog plannen voor cilinder aanpassing?

Er staat HGS op de voorpoten.. Dat is van de jongen die het gemaakt heeft..

Ik in dit geval.. en ja het was niet makkelijk, maar het is toch mooi gelukt vind ik zelf..

En Jordy, ding is tof 8)

Status
Not open for further replies.
Back