Melf's Tomos schakelracer project

Het ziet er wel grappig uit maar mis een beetje de theoretische grondslag. Het plaatsen van een veer bijna horizontaal is sterk verouderd en komt de rij-eigenschappen niet ten goede. Vaak komt hierdoor de kont bij het uitveren vrij langzaam omhoog wat meer last gaat krijgen van overstuur.
Kijk eens om je heen hoe die Hypersport jongens het allemaal doen en reken dat even na. Dan zal je zien dat je beter alleen axiale krachten op moet willen vangen.
Aangezien je er toch voor de fun mee het circuit op wil lijkt het me de overweging waard.
 
de vering komt wel goed Luuk :) , het nadeel van een veer plat leggen is dat de hele werking van een schokbreker veranderd , maar aangezien een 125cc produktiemotor van '89/90 dit systeem ook zo heeft zie ik het wel als een geslaagd iets , de vering staat nu redelijk goed en zal ook wel goed gaan komen , het is bij deze brommer hoe dan ook de vraag hoe het zich zal gaan gedragen , std is het stereovering maar dat vind ik ook niet geweldig , dit weet ik omdat we dus met dezelfde frame's ook classic racen. Ik ben geen man van theorie , dit omdat het in de Praktijk toch altijd anders uitpakt , en praktijk moet je het mee doen , niet met theorie , met theorie kom je er nooit ;)

overigens heb ik vaker veren platgelegd met succes..
 
hej melf.
ziet er leuk uit al het projectje.
die monoveer en rs achtervork ziet er ook strak uit.

mooi freeswerk ook.

ik kijk men ogen uit.

ik kom wel even een keer langs om te kijken als dat mag :)
mvg bennie
 
Super werk weer!

Ik vraag me trouwens elke keer af als ik dit topic lees, wat je motivatie is om voor deze cylinder te kiezen? Dit is toch niet de meest vermogende cylinder die er is?
 
vermogen?

Super werk weer!

Ik vraag me trouwens elke keer af als ik dit topic lees, wat je motivatie is om voor deze cylinder te kiezen? Dit is toch niet de meest vermogende cylinder die er is?

dat is toch juist een uitdaging toch?
als je snel spul monteert en het is meteen super snel vind ik persoonlijk niks aan.
beetje uitdaging is veel mooier.

en ik denk trouwens dat er voor deze tomos van michel niet veel meer snel spul te krijgen is.
en dit is membraan
 
Super werk weer!

Ik vraag me trouwens elke keer af als ik dit topic lees, wat je motivatie is om voor deze cylinder te kiezen? Dit is toch niet de meest vermogende cylinder die er is?

omdat er std geen membraan op het blok zit , het 2e blok word dan ook roterend , daar kan ik met leukere cilinders op gaan werken.

maar ik denk dat je je even blind staart op hoe een cilinder eruit ziet en niet wat je ermee kunt doen..

als je in zo'n cilinder goeie timingen zet en de cilinder gewoon goed klaarmaakt zal ie niet veel minder lopen dan een cilinder met vlinderpoort..


staar je dus niet blind op de uitlaatpoort ..
 
omdat er std geen membraan op het blok zit , het 2e blok word dan ook roterend , daar kan ik met leukere cilinders op gaan werken.

maar ik denk dat je je even blind staart op hoe een cilinder eruit ziet en niet wat je ermee kunt doen..

als je in zo'n cilinder goeie timingen zet en de cilinder gewoon goed klaarmaakt zal ie niet veel minder lopen dan een cilinder met vlinderpoort..


staar je dus niet blind op de uitlaatpoort ..

Logisch, maar toch.. Van een MHR Sport maak je geen Speed. Dat het goed zal lopen met aanpassingen, dat is zeker.

Maargoed, als ik het goed begrijp zal er in de toekomst een ander cilindertje het werk moeten doen:P
 
dat is nog afwachten , het moet financieel wel verantwoord zijn om 2 blokken te maken natuurlijk..

maar vergis je absoluut niet in cilinders , ik weet vanuit de praktijk dat mensen zich veel te blind staren op een vlinderpoort...

en het is ook niet de bedoeling om een halve pk er extra uit te krijgen oid.. (als dat het al scheelt)
 
Ik heb deze cilinder ooit op mijn Malaguti Fifty gemonteerd. Hij spoelt erg mooi! Dit is zeker een cilinder die goede prestaties kan neerzetten. Mits je hem goed bewerkt en er een lekkere pijp bij zoekt.
 
Ik heb deze cilinder ooit op mijn Malaguti Fifty gemonteerd. Hij spoelt erg mooi! Dit is zeker een cilinder die goede prestaties kan neerzetten. Mits je hem goed bewerkt en er een lekkere pijp bij zoekt.

heb je dan een cilinder van een RV4 erop gebouwd ?
 
Die cilinder had ik eerst onder een Red Rose liggen. Waarna die van de schroothoop is gehouden door hem op de fifty te Beunen met grote B. Met de Red Rose heb ik een vermogen van ongeveer 11pk weten te halen. Dit icm een standaard membraan en een 21mm. Wel zat er toen al een zuiger in met een enkele zuigerveer. Mijn kit was gewoon 47mm dus kon er een vertex zuiger in.

edit: Ik reed trouwens met de polini:+

http://it.catalogo.polini.it/polini/dep/133_2002_maxi.jpg
 
ik heb de zuiger dus omgewisseld met een Vertex zuiger , de std zuiger was met 2 veren , std zit er gelukkig bij Malossi een membraan :)

de Polini heb ik ook bekeken , zowel de gietijzer als Alu , maar die vallen mij tegen eerlijk gezegd..
 
ik heb de zuiger dus omgewisseld met een Vertex zuiger , de std zuiger was met 2 veren , std zit er gelukkig bij Malossi een membraan :)

de Polini heb ik ook bekeken , zowel de gietijzer als Alu , maar die vallen mij tegen eerlijk gezegd..

het zag er goed uit melf hoor.
veel succes nog.

mvg bennie
 
Last edited by a moderator:
Back
Top