This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Maandag 16 Mei Staphorst

oh ja , en geen 1-2tje voor Patrick en Arno

waren best nog wat overige crashes btw , de formule klasse werd stilgelegd door een ongeval , mijn "buurman" in staphorst heeft daardoor een gebroken sleutelbeen.

de topscooter werd ook nog stilgelegd geloof ik

en dan niet te vergeten de crash van Joop door de strobalen en tegen het hek , stond er weer eens vlak bij

Lekker weertje was het

In begin was best goed te doen op wat tijdverspilling bij parkeren na (wat een K*T geregelde parkeerplaatsen zeg voor toeschouwers, geen eens een parkeer begeleider zoals in Zwolle), daarna ff moeten zoeken om op midden terrein te geraken.

Eenmaal daar nog de tijdtrainingen en races kunnen kijken.

Enkele strakke acties die me nog bijstaan:
-Training STD klasse: Koopmans jog met 4 zuiger klauw waarbij voorwiel steeds blokkeerde bij chicane/remacties, wat resulteerde in paar keer rechtuit.
-Supermotard: dude mist chicane en rijdt vol op publiek in...
-Std B klasse: #54 valt na 2 rondes uit, 7 rondes later rijdt ie weer :?
-Topscooter: Crash van Kerbinos, De diverse crashes in de slingers van de top rijders, Caine die er een aparte rijstijl op na houdt :w
-Expi ??: met start die valpartij waarbij er 1 (#28 meen ik) moet worden afgevoerd en de race weer stil ligt.

Kortom, was wel moeite waarom om 2,5 uur te moeten rijden en nog 4 uur (file) terug.

Onderweg terug nog ff wat rond gekeken in andere auto's, maar weinig moois gezien

Er hebben er echt veel het asfalt geraakt vandaag, waaronder ik helaas. In de wedstrijd lag ik op een gegeven moment 10e in de A waar ik toch wel trots op ben Helaas in de 1 na laatste ronde gevallen en als 14e over de finish gekomen.

Niels said:
eindelijk thuis, weet iemand iets over Kerv?

morgen typ ik wel verslag, oi.
Kervin stond tijdens het 2e deel van de top gewoon langs de baan te kijken, de verwondingen zullen dus wel meevallen.

De sobw was trouwens wel weer uber traag met zijn reactie.
Kervin strompelde net de baan af toen de rode vlag pas werd gezwaaid.

Ja, communicatie is gewoon nogal traag, eer dat de andere kant begrepen heeft dat er rood gezwaaid moet worden is kerv allang van het asfalt gedraagd....

Maar aparte dag, vooral camerahoer gespeeld ipv <rodney>gelounged</rodney>... Veel van de races gezien, maar weinig ervan gevolgd. Rodney leuk gereden, Piechotta leuk gekwalificeerd :x. Belg Scotty als debutant waar ik em verwacht had, Niels als herintreder erg fruitig

Indien meer dan 2 ronden, maar niet meer dan 75% van het geplande aantal ronden zijn afgelegd, wordt de race in twee delen verreden. De startopstelling van het tweede deel wordt gemaakt aan de hand van de stand bij de laatste ronde van het eerste deel van de race. De resultaten (= tijden) van beide delen worden opgeteld, wat de einduitslag van de race oplevert.
Een deelnemer die is uitgevallen in deel 1, mag niet meer deelnemen aan deel 2.
Als het niet mogelijk is de race na deel 1 te herstarten met deel 2, wordt 50% van het gebruikelijke aantal punten voor het kampioenschap toegekend.
Indien de race na het moment van stilleggen niet binnen 20 minuten kan worden herstart met deel 2, mag de wedstrijdleider besluiten deel 2 niet meer te laten verrijden.

dit komt van de site van de sobw af. HET KLOPT DUS NIET DE PUNTENTELLING BIJ DE TOPSCOOTER. neem b.v. Wilco Verhoefen

18 4 Wilco Verhoeven -.--- -.--- 1 10 Ronden 4 Ronden - DNF 0

in de eerste mance is ie gewoon over de streep gekomen dan moet je toch met een achterstand van 11 ronde's nog steeds in het klassement staan. ondanks je deel 2 niet greden heb.

de sobw moet ffies hun regelementen goed doorlezen en de telling aanpassen

aardige smak heeft kervin gemaakt zo te zien ... kon er helaas weer niet bij zijn ivm ontsteking, iig genoeg tijd om dat op te lossen

's ochtends stond mijn vertanding net 2 tandjes te kort...

:|

Last edited:
Heb je de reclames voor DaMol-tuning.tk niet gehoord dan uit de speakers? :W

Verder was het weer een leuk racedagje, beetje jammer van het weer wat niet helemaal meewerkte. De races waren er iig niet minder boeiend om. Zowel de std. B als A waren leuk om naar te kijken. Gilbert was voor mij echt de "verassing" alhoewel hij de afgelopen races ook al heeft laten zien best snel rond te kunnen gaan. Ik ben benieuwd wat het op Berghem word.
De topscooter was ook leuk om te zien. Tot de herstart reed Gé een beetje alleen rond, maar Kees/Rik en Dani/Caine hadden een leuk gevecht om naar te kijken. Wilco/Dani was ook leuk om te zien tot Wilco eraf vloog.

Ik moet nu vergaderen :X word geroepen dus stop met me verhaal!

16.3 Niet geklasseerd worden die deelnemers die:

De finishlijn niet binnen 3 minuten na de winnaar gepasseerd zijn.
Meer dan 2 ronden achterstand hebben op de winnaar, als de manche uit maximaal 10 ronden bestaat.
Meer dan 3 ronden achterstand hebben op de winnaar, als de manche uit meer dan 10 ronden bestaat.
De baan hebben afgesneden of niet op de juiste wijze hebben afgelegd. Dit naar het inzicht van de wedstrijdleiding.
De winnaar mag na te zijn afgevlagd geen rijders inhalen, om te voorkomen dat rijders die nog niet zijn afgevlagd, worden tegengehouden door de rode vlag die bij het naderen van de winnaar wordt uitgestoken voor het parc fermé..
Op meer-urenraces of andere bijzondere wedstrijden mag de wedstrijdleider van de eerste drie punten van dit artikel afwijken

Des ochtends tot de conclusie gekomen dat er 2 tanden uit mijn vertanding waren gebroken. Toen een setje van Roke kunnen lenen. Deze was net wat langer dan mijn eigen vertanding maar dat vond ik later in de regen niet erg

In de vrije training lekker rond gegaan, scooter draaide alleen wat te veel toeren.

In de kwali zat in lekker ritme en de scooter liep goed. Totdat Ge eraf vloog en daarna nog een paar waardoor er veel gele vlaggen waren.
Maar toch een 4e tijd.

Voor de race begon hadden we nogeen nieuwe snaar gemonteerd en wat verandert. Ook het al te spetteren, en ik heb het niet zo op regen grrrrrrrr :|
De start was ronduit slecht, veels te veel slip met de snaar. Nielschje zag ik voorbij komen vliegen 8)
Toen toch weer wat plekjes kunnen pakken en daarna een aardige battle met Wilco omdat hij in het binnenstuk gewoon veel sneller was, maar wist hem toch achter me weten te houden.
Op een gegeven moment gleed mijn voorkant weg, ging ik van het gas en kon ik hem nog net houden, hier door moest wilco in de ankers en remde zich onder uit.

Vlak daarna was Kervin ten val gekomen en werd de race stil gelegt.
Mijn 2e start was wel goed, ondanks dat de start opstelling te traag ging en machine al bijna 70 graden was..... tot overmaat van ramp begon het ook nog harder te regenen. :|
Tot het eind van de race in lekkere battle geweest met Caine en dat was aardig leuk. Caine sneller in het binnenstuk en ik weer op het rechte eind met de VTM power -:-
Maar door de regen ed andere gedoe zag ik op een gegeven moment een man met iets wist zwaaien en mensen juichen, dus ik dacht dat we er al waren, niet dus :+ :+
Caine vlamde door en ik er weer achteraan, toen in tweede deel als 5e over de streep.
en dat bracht het totaal op een toch nog 4e plek.

ps. Gisteravond nog met Kervin gegeten en die moet vandaag naar het ziekenhuis voor controle, maar ging opzich wel.

het beestje warm en droog voordat hij de baan op moest. laten we hopen dat vanaf heden de zomer begint

Attachments

• hetbeest.jpg
    323 KB · Views: 187
lekker vroeg aangekomen, inschrijving, examen, technische keuring,... ging van een leien dakje (toen nog)

klaar om de boel te laten warmdraaien om de eerste training te rijden, kom ik tot de conclusie dat m'n uitlaat gebroken zit aan de ophangbeugel (raar, zaterdag nog gewoon gereden) dag training
even een uitlaatje van benji geprobeerd, dat lukte niet want die zat tegen m'n achtervelg, dan uitlaat van arnoud mogen lenen (dank u) wat wel redelijk lukte maar uiteindelijk werd m'n uitlaat nog gelast door iemand uit Staphorst zelf
dus op de valreep m'n eigen uitlaat terug om direct te starten voor de kwalificatie, scoot liep echt niet zoals het hoorde, toch geprobeerd om er het beste van te maken, 12e plaats was ik best wel tevreden mee, nog net 3e rij

voor de race de scoot beetje aangepast om hem iets beter de bocht te laten uitkomen wat ook lukte (maar tov de rest nog niet genoeg)
in de eerste paar ronden toch een paar plaatsen goed gemaakt, tot het begon door te regenen en ik op 1 ronde 3 keer op m'n plaat ging na de rode vlag herstart ergens op de 21e plaats, een beetje voorzichtig aangedaan in de eerst volgende ronden maar na enkele ronden kreeg ik toch terug iets meer gevoel in de bandjes bij regenweer en terug beginnen gassen (zonder vallen deze keer) nog een paar plaatsen goedgemaakt

gefinisht als 15e

ik heb me echt rot geamuseerd, dat was het belangrijkste
een super mega toffe bende daar (vooral met m'n uitlaat geval)

zeker voor herhaling vatbaar

euh ???? iemand nieuws van Kerv ?

was akelig hem daar zo te zien liggen, hoop het beste voor hem