Staphorst 2005:
Zondagavond ben ik direct na het eten met m'n maatje (Jarno) naar Zeewolde gegaan, aldaar te overnachten om zo de volgende ochtend niet zo vroeg op te hoeven staan. Dit was erg gezellig en daar wil ik Erik dan ook hartelijk voor bedanken
.
Maandagochtend vroeg uit de veren en na een goed ontbijt naar Staphorst gegaan, waar ik me gelijk ingeschreven heb, gekeurd, pak gekeurd enz. Zoals ik al verwacht had stond ik met het inschrijven nog niet op de lijst, gelukkig is dit verder zonder problemen toch goed gekomen.
Hierna even de tent op gezet en gereed gemaakt voor de 1e training. Rik, nogmaals bedankt voor het kunnen gebruik maken van de bandenwarmers en de tent! Wat is het toch heerlijk om topscooter te rijden, ruim de tijd om nog mooi ff chillen voor dat ik aan de bak moest
.
1e traninig; nadat ik in de 1e ronde al gelijk bijna in de sloot lag zat ik gelijk in mn ritme, alleen wat problemen met het aanremmen na lange stukken. Een topscooter gaat toch wel iets harder dan een std ding 8).
Kwali ging lekker, flink door getoerd en nog ff het asfalt gekust in de chicane op het rechte stuk.. volgens omstanders een redelijk spectaculaire crash 8). uiteindelijk 10e plek getraind, niet slecht voor een 1e keer.
Wedstrijd, bij de start gelijk 6 man gepakt.. waarna ik in de 1e bocht al gelijk 4e lag, even verderop werd ik ingehaald door Kees. Toen bij opkomen rechte stuk gingen Rik en Gé (geloof ik) onderuit waarna ik weer mooi 3e lag. Volgens mij heb ik hier menig mensen mee enige verbazing op weten te wekken, een paar ronden lang 3e plek in m'n eerste topscooter race 8). Helaas toen ook in de bocht bij opkomen rechte stuk onderuit gegaan waarna het even duurde voordat ik weer verder kon. Ik besloot een inhaal race te gaan rijden wat opzicht best lukte, totdat Kerv onderuit was gegaan. Herstart kwam voor mij wel van pas, gelijk weer 5-6 man gepakt waarna ik 6e? lag. Op dit tempo doorgetoerd en uiteindelijk 8e geworden, met een tijd van 1.08.9 een prima topscooter debuut gemaakt.
zo dat was het weer, ik kijk erg uit naar Berghem waar we lekker kunnen sturen. Ik ben erg benieuwd wat dit met zich mee gaat bregen, hopen op beter weer want die Schwalbe's doen het in de regen toch niet al te best als je het mij vraagt.
Niels #44