Maandag 16 Mei Staphorst

dani said:
helaas, anders was jij de eerste die de traditie van Rik zou doorbreken :)
Volgende Race 100,00 Bonus op Rick van rijssen
(let op geldt uitsluitend voor de race!) dus diegene die VOOR Rick op de eerste plaats eindigd !!!!!

verder was het @!#%%&^* koud! en de wolken zijn nog niet weg bij het VTM kamp!

voor de standaard was het iig geen 1-2je (helaas) Volgende keer beter!
 
Gister weer een klote dag gehad, na kwalificatie 10 plek in de b, alles nog ff controleren, alles goed. Bij de start lag ik 4e in de eerst bocht en begon steeds dichter bij jarno te komen, loopt dat klere ding vast, terwijl de bougie eesrt goed was, was ie nu spierwit. Heel vaag, morgen ff alles uitzoeken. Volgende x weer beter, hoop ik.
 
Goh Staphorst was wel leuk, alleen de regen en de crash van Kurv was nie best :'(
Verder wel leuke battle gehad met dani :D
Crash van Gé was ook wel apart :P ik geloof dat hij de strobalen niet helemaal goed vond staan :P
 
Staphorst 2005:

Zondagavond ben ik direct na het eten met m'n maatje (Jarno) naar Zeewolde gegaan, aldaar te overnachten om zo de volgende ochtend niet zo vroeg op te hoeven staan. Dit was erg gezellig en daar wil ik Erik dan ook hartelijk voor bedanken :).

Maandagochtend vroeg uit de veren en na een goed ontbijt naar Staphorst gegaan, waar ik me gelijk ingeschreven heb, gekeurd, pak gekeurd enz. Zoals ik al verwacht had stond ik met het inschrijven nog niet op de lijst, gelukkig is dit verder zonder problemen toch goed gekomen.
Hierna even de tent op gezet en gereed gemaakt voor de 1e training. Rik, nogmaals bedankt voor het kunnen gebruik maken van de bandenwarmers en de tent! Wat is het toch heerlijk om topscooter te rijden, ruim de tijd om nog mooi ff chillen voor dat ik aan de bak moest :).

1e traninig; nadat ik in de 1e ronde al gelijk bijna in de sloot lag zat ik gelijk in mn ritme, alleen wat problemen met het aanremmen na lange stukken. Een topscooter gaat toch wel iets harder dan een std ding 8).
Kwali ging lekker, flink door getoerd en nog ff het asfalt gekust in de chicane op het rechte stuk.. volgens omstanders een redelijk spectaculaire crash 8). uiteindelijk 10e plek getraind, niet slecht voor een 1e keer.

Wedstrijd, bij de start gelijk 6 man gepakt.. waarna ik in de 1e bocht al gelijk 4e lag, even verderop werd ik ingehaald door Kees. Toen bij opkomen rechte stuk gingen Rik en Gé (geloof ik) onderuit waarna ik weer mooi 3e lag. Volgens mij heb ik hier menig mensen mee enige verbazing op weten te wekken, een paar ronden lang 3e plek in m'n eerste topscooter race 8). Helaas toen ook in de bocht bij opkomen rechte stuk onderuit gegaan waarna het even duurde voordat ik weer verder kon. Ik besloot een inhaal race te gaan rijden wat opzicht best lukte, totdat Kerv onderuit was gegaan. Herstart kwam voor mij wel van pas, gelijk weer 5-6 man gepakt waarna ik 6e? lag. Op dit tempo doorgetoerd en uiteindelijk 8e geworden, met een tijd van 1.08.9 een prima topscooter debuut gemaakt.

zo dat was het weer, ik kijk erg uit naar Berghem waar we lekker kunnen sturen. Ik ben erg benieuwd wat dit met zich mee gaat bregen, hopen op beter weer want die Schwalbe's doen het in de regen toch niet al te best als je het mij vraagt.

Niels #44
 
kk dag :|

wel de 6e tijd in vrije training en 3e tijd in kwali gereden.
toen liep ie nog SUPER +ralf+

maar natuurlijk bij het opstellen begon ie te sputteren en heeft dat de opwarmronde en de 1e ronde ook gedaan, ben maar gestopt...ding was niet vooruit te pissen :| :|
 
Klein verslag van hoe ik staphorst heb beleefd.

V.T. hierin ging alles gelijk lekker de banden boden goed grip en lekker tempo kunnen rijden samen met Kervin en Rik. Echter bleek mijn scooter behoorlijk sneller op top speed dan kervins machine hier moesten we dan ook wat aan gaan werken

Q.T. na een paar rondjes samen met kervin over het asfalt te hebben gereden bleek de Topspeed van kervin behoorlijk verbeterd van 102 km naar bijna 110 km hierdoor waren mannen als Dani en Rik goed te volgen. Na een ronde of 4 wilde kervin liever alleen rijden en liet mij er voorbij.

Doordat ik ondertussen zoveel vertrouwen in de banden had gekregen begon ik wat meer risico te nemen, mede doordat ik het wel tijd vond om Rik het eens moeilijk te gaan maken. Ik besloot dat ik de bocht voor het spoor langs wel eens wilde proberen te nemen zonder het gas los telaten. Dit blijkt achteraf behoorlijk onmogelijke.
Een voor uit mijn race carrière top 3 val partij was het gevolg. BALEN en deuk in m´n ego en nog veel erger een 5 cm kortere scooter. Einde oefening d8 ik dat wordt pak uittrekken en kijken naar de race.

Er bleek later toch een mogelijkheid om te racen, de reserve scooter van Rik??

Die kans heb ik maar gegrepen snel blok omgehangen en op hoop van zegen de race in op een mij totaal vreemde scooter.

Race: de start ging redelijke 1 plek verloren naar vlieggewicht caine, dus als derde de eerste bocht in, maar voordat mijn eerste ronde op de SP 2000 goed en wel een feit was lag ik al eerste.
Dit door de valpartij van Rik en Caine, die elkaar overigens niet raken maar wel mooi synchroon vielen.
Toen kwam na ca. 10 ronden de rode vlag voor de schuiver van Kervin dit vond ik wel ff balen aangezien ik redelijk op weg was om de pot te winnen.

Maar goed, herstart en als eerste de eerste bocht in. Ik was van mening dat de resultaten van voor en na de rode vlag bij elkaar zouden worden opgeteld en ik dus aan een tweede plek achter Rik alsnog aan het langste eind zou trekken.

Met dit in m´n hoofd had ik besloten Rik te laten gaan een voor een veilige tweede plek te gaan.
Helaas ging voor mij werd de uitslag niet aan de hand van de positie bepaald maar op tijd verschillen dit resulteerde in een opgetelde achterstand van 0,8 sec. op Rik.

Zwaar klote maar ja Berghem weer nieuwe kansen, maar eerst de scooter weer ff uitvouwen tot op de originele maten.

Ook wil ik zowel Rik als Fred nog ff bedanken voor het uitlenen van de scooter, dit had lang niet iedereen gedaan aan een concurrerend team.
 
Niels said:
Volgens mij was het wat natter in de Top...

Niet tegen iedereen zeggen hè?

Als je dat even vergeet,dan was ik toch net even sneller als Rik van Rijssen.

Ondanks dit alles vond ik wel dat de topscooters als debielen rondvlogen, zo hard als ze reden.

Overigens waren de tijden in de tijdtraining veel beter dan in de wedstrijd voor mij. Maar ja, toen was het ook nog droog.
 
'en aan het einde van een lange vermoeiende dag ook nog ff met een paar jongens bus-pulling gedaan hahaha.
inne bedankt voor de stickers en scotty in vind dat je goed hebt gepresteerd in je eerste race in dit zeiknatte land alleen jammer van je val maar volgende keer in berghem beter.
 
ik wil trouwens gilbert ook even feliciteren met die prachtige prestatie in de st. A en kerel nu het tempo zo houden he dat die van nies het moeilijk krijgt ;)
 
Back
Top