Honda NSR-II
Bliep
Wie heeft zijn krukas welleens (laten) uit balanceren?
En voor welk toerental?
Ben ik benieuwd naar.. ook wat het koste ensow..
En voor welk toerental?
Ben ik benieuwd naar.. ook wat het koste ensow..
Originally posted by black_phoenix
leg dan maar eens uit wat 'uitbalanceren van de krukas' inhoud
Originally posted by viva la Nilzz
Heel simpel eigenlijk:een goed uitgebalanceerde krukas zorgt ervoor dat het trillen van het blok, zoveel mogelijk beperkt wordt.... correct me if I`m wrong...
Ok, ff stukje theorie, k zal t proberen beetje simpel te houden...
Om de zuiger te bewegen of te sotppen is een krachtnodig en die kracht moet zich ergens aanvast houden. De enige manier om de zuiger in dit geval vast te houden gaat via de drijfstang, de kruktap en de krukaslagers naar het motorblok. Dat motorblok zit vast aan het frame dus trekt en duwt de zuiger bij het stoppen en opgangkomen eigenlijk aan het frame en dat voelen we als trillingen.
Als we er nu in slagen om een even grote kracht de andere kant op te laten werken en dan ook nog even vlug (met dezelfde fequentie) dan trilt het motorblok niet meer: het zooitje is GEBALANCEERD. LET OP: de krachten die door de zuiger worden veroorzaakt bestaan nog steeds. Ze worden alleen naar buiten toe opgeheven door een evengrote kracht de andere kant op....
Originally posted by Honda NSR-II
En daarvoor hebben honda schakels een balans-as..
Maarja hoe minder trillingen hoe beter lijkt me !!g..
Ben zelf ook g44r man gaaaaap 8@
Originally posted by Honda NSR-II
En daarvoor hebben honda schakels een balans-as..