Originally posted by JohnB
Maar dan komen we weer op t feit dat je te veel betaald voor de tune beurt :W
nee idd, en zeker niet met die achtelijk grote poorthoogte toleranties........Originally posted by Pronk
..... : Als er meer is weggefreesd hoeft het echt niet perse sneller te zijn.
Originally posted by Buubdaman
fout..
In een speed tunen, zit heel veel denkwerk, in een NG relatief minder, het actuele hakken kost weinig tijd.. het denken, speculeren etc des te meer.
Hierdoor wordt een speed tunen net zo duur zo niet duurder dan een NG.
Je zegt het hier zelf en ik geef je er aan de ene kant ook wel gelijk in. Je hebt liever een kleinere klantengroep met mensen die echt interesse hebben en die bij je langskomen e.d. Dan dat je een cilinder klaarmaakt en deze in een pakketje opstuurt naar de andere kant van het land. Ook zeg je er zelf bij dat dat soort jongens net iets meer krijgen omdat de communicatie beter verloopt, je weet dat ze als ze problemen hebben bij je terugkomen. Oftewel een betrouwbare klant.Originally posted by Twin
A. Graham Bell:
"Most people won't believe how close to standard are the motors used bij factory racing teams"
Onze manier van tunen is dan ook resultaat-gericht, en niet homeopathisch te noemen. Ik ben mij ervan bewust dat sommige mensen op dit forum dit anders zien, maar dan zit je bij mij fout. Ik heb het idee dat er meer naar cilinders wordt gekeken dan er mee getest wordt. ( werkelijke prestaties )
" It's the power that count's "
Bij de grote gaten brigade moet je niet zijn, soms noem ik dat amerikaans bloed, hoe meer hoe beter. Wij kiezen voor een meer genuanceerde strategie.
Het gaat er bij een speciaal geprepareerde cilinder ook om, dat deze met dezelfde zorg wordt behandeld als waar deze mee gemaakt is, anders geformuleerd zouden veel cilinders een drastisch ander resultaat geven gemonteerd op bijv. Thomas' Zip SP. Ik probeer dit altijd aan mijn klanten duidelijk te maken, bijgestaan met tips en ondersteuning. Vragen stellen na een tuningsbeurt mag altijd. Het is vervolgens aan de klant wat deze hiermee gaat doen( evt. i.v.m. budget) Al dit moois is nauwelijks mogelijk als bijvoorbeeld de cilinder niet wordt afgehaald in de winkel. Een gebruikt overgekochte cilinder geprepareerd voor een bepaalde onderdelen combinatie kan dus makkelijk voor een relatief matig resultaat zorgen mits geplaatst in een ander onderdelenset.
Uiteraard geeft een totale tuning ( door dezelfde tuner ) een optimaal resultaat, maar deze info zal overbodig zijn.
De "vrienden" waar Erik het over heeft zijn gewoon trouwe klanten, die het motorblok ook compleet hebben laten behandelen door ons. " een beetje meer van ons en een beetje van ........." Het feit dat ze in de buurt wonen maakt de communicatie makkelijker, wat het eindresultaat uiteraard ten goede zal komen.
Ook vind ik het jammer dat hier nog veel wordt gepraat door mensen die niet worden geremd door enige vorm van kennis.
Hou er rekening mee dat minder bedeelden hier de dupe van kunnen worden.
PS. Alle energie die je gebruikt voor het afzeiken kun je beter gebruiken voor het verbeteren van je scooter. Mocht je dan nog energie overhebben, reageer je maar af op Oom Agent die je voor het een of ander probeert op te schrijven.
Ik wil het graag hierbij houden, wegens gebrek aan zeeen van tijd, klanten gaan immers voor.
Originally posted by Buubdaman
fout..
In een speed tunen, zit heel veel denkwerk, in een NG relatief minder, het actuele hakken kost weinig tijd.. het denken, speculeren etc des te meer.
Hierdoor wordt een speed tunen net zo duur zo niet duurder dan een NG.
Originally posted by mario
'Denkwerk' van een speed zou al door Malossi gedaan moeten zijn. Waarom betaal je anders zo'n berg poen voor die cilinder? En waarom geeft een standaard speed dan al zoveel vermogen?
Ben het met JohnB eens. Gewoon afwerken zo'n cilinder en misschien wat kleine veranderingen. Klaar. Goedkopere cilinders valt veel meer aan te verbeteren (of tunen, zoals je wilt). Dus daar gaat meer werk EN DENKWERK in zitten. En omdat de timing van zulke cilinders vaak wat tammer is, zal er ook wat meer materiaal uit moeten worden gehaald om die timingen of blowdown area's of whatever voor elkaar te krijgen. Of kop aanpassen. Of gazomaardoor.
Weer een stukje offtopic erbij
Ik weet het, we hebben het er genoeg over gehad en ik begrijp het ook :*Originally posted by Twin
Mol,
Ik ben geen Mega-onderneming.
Ik maak liever minder kwantiteit maar dan met de hoogste kwaliteit. Als je voor de massa kiest gaat dat altijd ten koste van de kwaliteit.
Ik maak het vergelijk maar zo:
Ga jij liever eten waar je veel krijgt wat niet te eten is of waar je precies genoeg krijgt, wat zeer lekker is.
ik ga dan voor het laatste.
Een teleurgestelde klant is voor mij een echt probleem en verliezen doet pijn. Economiestudenten met een grote onderneming calculeren dat gewoon in, het hoort erbij zeggen ze dan. Deze mensen gaan keihard alleen voor het geld, ik waardeer de eer.