Je volgende auto

Status
Not open for further replies.
Mja, als je er toch een ander blok inhangt wat in meer dan de helft van de gevallen gebeurd maakt het weinig uit :p Bye bye automaatbak :)
 
Is dat eigenlijk duur om er een fatsoenlijke motor in te leggen i.c.m. handgeschakelt? Want dan heb je toch een erg leuk wagentje die qua vaste lasten ook niet onbetaalbaar is.
 
Zie wat lieuwe gedaan heeft en wat Maykel gaat doen... goedkoop is het natuurlijk niet, wisselen van een blok wordt over het algemeen toch gedaan om er een snel ding van te maken. Een blok hoeft niet zo heel veel te kosten en komt vaak toch inclusief versnellingsbak, en het zou me niets verbazen als je voor onder de 1000 euro een goed blok hebt. Wil je echt iets speciaals... tja, dan zal het duurder worden. Maar dan nog, het blok hoeft niet het duurste te zijn, aangezien ook de remmen dan een stuk sterker mogen worden etc. etc...
 
Kijk 100 pk in een auto van 800 kilo gaat natuurlijk ook al wel snel. Dus maw je kan het zo gek maken als je zelf wilt?
 
wat ik echt wil proberen is een oude mini omtebouwen naar een gaafe bak ;)

boddy kit
geblindeerde ramen
andere wielen (velgen)
mischien andere motor (dat is wel vet een beetje een snele)
 
Stephan@Spy said:
Kijk 100 pk in een auto van 800 kilo gaat natuurlijk ook al wel snel. Dus maw je kan het zo gek maken als je zelf wilt?

Tja d'r rijden redelijk wat Golf mk.1's rond met een G60 blok, die hebben standaard 160pk.. en de personen die zo'n wissel uitvoeren houden het over het algemeen niet bij standaard, maar voeren em op tot ver over de 200pk :W

Maar 100pk is ook al leuk in zo'n autotje, we hebben een aantal jaar geleden een Cabrio mk1 gehad met tegen de 100pk, dat vond ik best leuk rijden en die was dus zwaarder dan een dichte. Originele mk1 gti zit rond de 130-140pk dacht ik :)

Heb overigens ook eens iets gezien over een mk.1 met 4WD en een vijfcilinder turboblok van audi, 600pk 8P Je kunt het dus zo gek maken als je wilt, of durft :p

Edit @ Sibo: waar Maykel en Lieuwe het over hadden was dat vanaf de 1.5 er leuke motoren in te leggen zijn aangezien de motoren dan passen. Met een 1.1 wordt het dus moeilijker..
 
brambomb said:
wat ik echt wil proberen is een oude mini omtebouwen naar een gaafe bak ;)

boddy kit
geblindeerde ramen
andere wielen (velgen)
mischien andere motor (dat is wel vet een beetje een snele)

:X. Ik hoop toch niet dat je bedoelt wat ik denk.
 
Formula50 said:
:X. Ik hoop toch niet dat je bedoelt wat ik denk.

En jij bedoelt 1 der heiligsten auto's ombouwen tot 1 der verneuktste?

Bij een mini moet je het later bij een motor uit een hayabusa. Wellicht van die kleine velgjes, maar ramen gewoon std latern.
 
bij een golf 1 met een motor kleiner dan 1.5 kun je wel een ander blok in leggen maar dan moet je wel motorsteunen verlassen enzo..
vanaf 1.5 is het gewoon overzetbaar geloof ik (met ori motorsteunen)
 
Formula50 said:
En vooral géééén bodykit.
Zeemax :W

*kwijlt en droomt van Clubman estate*

bc3.jpg

bc4.jpg

redmini1.gif

lex2.gif
 
Omg, dat is dus echt zonde, op ouwe auto's moet je geen polyester kits maken. Zag op Budel ook een kever met polyester bumpers en spoilers echt te lelijk.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top