Je volgende auto #9

Status
Not open for further replies.
Elke benzine-auto he, zelfs een E60 M5 doet bij 3000rpm weinig tot niks. Een E55 AMG is dan weer een ander verhaal natuurlijk.

Laat ik het dan zo zeggen, elke N/A benzinemotor doet bij 3000rpm nog niet veel :)
 
Meerijden! :D

Stap maar in :P

15166908.jpg
 
Mijn G40 rijdt ook op benzine hoor ;) En die duw komt inderdaad door die compressor natuurlijk, daarom is compressor-power ook het mooiste wat er is. :)

Daar heb je een punt :P

Mooi filmpje wat ik een tijdje terug heb gemaakt, ook compressor-power 8)

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=M5kY-mmdIuk"]YouTube - Jaguar XJR 60-190km/h[/ame]
 
@Jules: 800 kilo

En hier nog een mooi compressor filmpje:

Mustang Cobra met Kenne Bell Lysholm compressor ;)

[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=-2714518434162381333&q=bad+ass+mustang&total=204&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0"]Bad ass Mustang Cobra with Kenne Bell Supercharger[/ame]
 
Nog een leuk compressor-filmpje :P

[ame="http://video.google.nl/videoplay?docid=5381969089644773481&q=vw+supercharged&total=210&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1"]Supercharged VW R32 vs Lamborgini Murcielago[/ame]



Officieel weegt de G40 805 kilo. Nu heb ik het halve interieur eruit gesloopt, maar er is wat muziek voor in de plaats gekomen, en straks komt er een rolkooi in(wss geen tot weinig muziek), dus ik maak er altijd maar 800 van ;)
 
Uhu, oftewel met de voormalige 160 pk, kwam dat neer op 1 pk per 5 kilo ;) Genoeg om in de lichtste klasse van de Dutch Supercar Challenge mee te mogen doen :P
 
ben ook een beetje aan het kijken voor een civic vti maar ik kan er geen voor een leuke prijs vinden, is het iets om een gewone goedkope civic 1.5 om te bouwen naar een 1.6vtec?

wat moet je allemaal aanpassen aan de draadboom, bak, motorophanging en ecu?

Gewoon niet doen, is echt behoorlijk veel werk!
Heb samen met m'n broer in een project CRX 1.6 een V-Tec blok gehangen, maar dat moet je niet willen.
Er zijn veel meer dingen anders dan op het eerste oog lijkt.
Nog ff verder zoeken dus ;)
Om nog maar niet te spreken over de dingen die je mist (qua uitrusting zoals elektrische ramen, koplampen verstelling etc, als grotere remmen + rempomp betere draagarmen etc etc)

Iedereen vergeet altijd dat bij koppel ook een bepaald toerental hoort. Het koppel van een Honda is misschien niet superlaag, maar ze hebben het maximum koppel pas bij een toerental dat een andere auto al zn maximum vermogen heeft. Daarom is het onderin, waar koppel juist hoort te zitten, bij een Honda huilen met de pet op. En dat geldt voor alle Honda's waar ik in gezeten/gereden heb.
Die Golf 4 met 115 pk, heeft weliswaar maar 115 pk (8v), die heeft tenminste wel koppel onderin :+

Gaan we weer ;)

Voor de handgiheid vergeet je ff te melden dat dat een 2.0 liter is.
Check ff wat Bart, Erik en Stephan zeggen.
Voor het vermogen dat ze hebben is idd het koppel laag, maar voor de cilinderinhoud die ze hebben is het juist hoog!
Die Golf 8V van jou heeft een 2.0 liter met 170 nM = 85 nM/liter

Mijn civic die 10 jaar ouder is heeft 1.6 liter met 144 nM = 90 nM/liter

Ik heb de folder niet bij de hand, maar ik meen dat tie daarbij minimaal 90% van z'n max koppel levert vanaf 2.500 rpm...

Honda fans willen alleen maar veel toeren... Eerst ga je 14k draaien op je scooter, daarna koop je om duistere redenen een Hondaars die 8k draait, en op een gegeven moment als de bankrekening & mate van verstand & volwassenheid daar is, ben je rijp om een echte auto te kopen...

:+

:D

Mijn auto had dus allebei. Veel koppel onderin, en hoe hoger in de toeren, hoe meer druk, hoe sneller die ging trekken.

Jouw auto had veel koppel bij lage toeren,

En koppel is tenminste echte power, niet dat er bij zoveel toeren wat pk'tjes uit gepeuterd worden. Koppel voel je echt, niet de pk's ;)

Als ik koppel wil koop k wel ene John Deere...
Das pas koppel!
Overigens voel je de pk's wel degelijk, kwestie an in de goede versnelling zitten.

Ik kan me in de auto van mn pa en ma er wel zo dood aan ergeren. Honda CRV 2.0 vtec. Voor de onwetenden :+ Dat is dus een SUV, oftewel een caravantrekker, en daar legt Honda dus ook zo'n toerenjanker in. Als je 3000 toeren rijdt, en je trapt em in, gebeurt er dus HELEMAAL niets.

Als er iets geen toerenjanker is, is het dat blok wel..


Hij rijdt dus blijkbaar Honda :P
Bij mijn G40 met 160 pk, en vanaf 1500 toeren 165 Nm (max 210Nm) ter beschikking krijg je bij ELKE versnelling vanaf 3000 toeren een duw in je rug dat is voor jou blijkbaar onvoorstelbaar ;)

standaard 113 pk en 150 nM, 0-100 in 8,1 s...
Oftwel die wordt helemaal schijt gereden door een VTI
Tis niet helemaal eerlijk dat te vergelijken met jouw aangepaste wagen
Zoveel verschil in koppel is er standaard niet, ook bij lage toeren niet.
Alleen in jouw auto van 800 kg voelt het wellicht bij lage toeren en lage snelheid sterker aan..
Das hetzelfde als dat k zeg dat me motorfiets meer koppel dan me auto heeft omdat die in ze 5 bij 50 km/h wel als een malle accelereerd.
Maarja, die is 200 kg i.p.v. 1000...
Het max koppel dat geleverd wordt is niet hoe snel de auto accelereerd.
Alhoewel het wel met elkaar te maken heeft uiteraard...
 
Gaan we weer ;)

Voor de handgiheid vergeet je ff te melden dat dat een 2.0 liter is.
Check ff wat Bart, Erik en Stephan zeggen.
Voor het vermogen dat ze hebben is idd het koppel laag, maar voor de cilinderinhoud die ze hebben is het juist hoog!
Die Golf 8V van jou heeft een 2.0 liter met 170 nM = 85 nM/liter

Mijn civic die 10 jaar ouder is heeft 1.6 liter met 144 nM = 90 nM/liter

Ik heb de folder niet bij de hand, maar ik meen dat tie daarbij minimaal 90% van z'n max koppel levert vanaf 2.500 rpm...

Origineel G40 150Nm = 115 Nm/liter ;)
Mijn voormalig G40 210 Nm = 160 Nm/liter ;)
En voor de handigheid vergeet jij ook even het toerental erbij te vermelden. 90% van het max koppel bij 2500 geloof ik nooit niet, heb in menig CRX/Civic gereden, en weet wel hoe die blokjes werken.

Als ik koppel wil koop k wel ene John Deere...
Das pas koppel!
Overigens voel je de pk's wel degelijk, kwestie an in de goede versnelling zitten.

Typisch Honda antwoord :P, en in de goeie versnelling zitten laat ik buiten kijf, dat is voor mij vanzelfsprekend ;)

Als er iets geen toerenjanker is, is het dat blok wel..

Vergeleken bij een Civic vtec blok ofzo niet nee, maar voor zo'n type auto toch wel. Om even mijn pa als voorbeeld te nemen, die man komt in principe nooit boven de 4000 toeren, maar als ie met de caravan gaat rijden, moet ie wel, omdat ie anders niet vooruit komt met die auto. In zo'n auto hoort een blok die de power onderin heeft, diesel of zoals al gezegd, een compressorblok. Hier een vtec inleggen is gewoon compleet de plank mis slaan :P


standaard 113 pk en 150 nM, 0-100 in 8,1 s...
Oftwel die wordt helemaal schijt gereden door een VTI
Tis niet helemaal eerlijk dat te vergelijken met jouw aangepaste wagen
Zoveel verschil in koppel is er standaard niet, ook bij lage toeren niet.
Alleen in jouw auto van 800 kg voelt het wellicht bij lage toeren en lage snelheid sterker aan..
Das hetzelfde als dat k zeg dat me motorfiets meer koppel dan me auto heeft omdat die in ze 5 bij 50 km/h wel als een malle accelereerd.
Maarja, die is 200 kg i.p.v. 1000...
Het max koppel dat geleverd wordt is niet hoe snel de auto accelereerd.
Alhoewel het wel met elkaar te maken heeft uiteraard...

Hier valt uiteraard wel wat van te zeggen. Het is ook zo, dat elke mod die ik aan mijn auto deed, ik extra goed voelde vanwege het lage gewicht. Of een standaard G40 snel is, tja, toen ik em net had op mn 18e vond ik em wel snel. Origineel zijn ze meer gelijkwaardig aan een normale CRX dan aan een Vtec durf ik wel toe te geven ;)
 
Nou k heb net maar even de proef op de som genomen.. Bij 1500 toeren wil die nog prima hoor. Je merkt dat hij net te laag in zn toeren zit, maar hij gaat nog best..

Net trouwens op de snelweg achter een S320cdi uit '98 ofzo, kom m nog best op zn bumper blijven, maar als je dan naar zn 5 gaat kan je merken dat hij relatief n lage top heeft en laat hij t enigszins afweten :(

Stap maar in :P

15166908.jpg

Haha, k wacht nog wel even :*
 
Vergeleken bij een Civic vtec blok ofzo niet nee, maar voor zo'n type auto toch wel. Om even mijn pa als voorbeeld te nemen, die man komt in principe nooit boven de 4000 toeren, maar als ie met de caravan gaat rijden, moet ie wel, omdat ie anders niet vooruit komt met die auto. In zo'n auto hoort een blok die de power onderin heeft, diesel of zoals al gezegd, een compressorblok. Hier een vtec inleggen is gewoon compleet de plank mis slaan :P

Als je een auto gaat belasten MOET je meer toeren maken dan gewoonlijk.
Als je een auto extra belast laat trekken op een te laag toerental is dat slecht voor het blok.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top