ben ook een beetje aan het kijken voor een civic vti maar ik kan er geen voor een leuke prijs vinden, is het iets om een gewone goedkope civic 1.5 om te bouwen naar een 1.6vtec?
wat moet je allemaal aanpassen aan de draadboom, bak, motorophanging en ecu?
Gewoon niet doen, is echt behoorlijk veel werk!
Heb samen met m'n broer in een project CRX 1.6 een V-Tec blok gehangen, maar dat moet je niet willen.
Er zijn veel meer dingen anders dan op het eerste oog lijkt.
Nog ff verder zoeken dus
Om nog maar niet te spreken over de dingen die je mist (qua uitrusting zoals elektrische ramen, koplampen verstelling etc, als grotere remmen + rempomp betere draagarmen etc etc)
Iedereen vergeet altijd dat bij koppel ook een bepaald toerental hoort. Het koppel van een Honda is misschien niet superlaag, maar ze hebben het maximum koppel pas bij een toerental dat een andere auto al zn maximum vermogen heeft. Daarom is het onderin, waar koppel juist hoort te zitten, bij een Honda huilen met de pet op. En dat geldt voor alle Honda's waar ik in gezeten/gereden heb.
Die Golf 4 met 115 pk, heeft weliswaar maar 115 pk (8v), die heeft tenminste wel koppel onderin :+
Gaan we weer
Voor de handgiheid vergeet je ff te melden dat dat een 2.0 liter is.
Check ff wat Bart, Erik en Stephan zeggen.
Voor het vermogen dat ze hebben is idd het koppel laag, maar voor de cilinderinhoud die ze hebben is het juist hoog!
Die Golf 8V van jou heeft een 2.0 liter met 170 nM = 85 nM/liter
Mijn civic die 10 jaar ouder is heeft 1.6 liter met 144 nM = 90 nM/liter
Ik heb de folder niet bij de hand, maar ik meen dat tie daarbij minimaal 90% van z'n max koppel levert vanaf 2.500 rpm...
Honda fans willen alleen maar veel toeren... Eerst ga je 14k draaien op je scooter, daarna koop je om duistere redenen een Hondaars die 8k draait, en op een gegeven moment als de bankrekening & mate van verstand & volwassenheid daar is, ben je rijp om een echte auto te kopen...
:+
Mijn auto had dus allebei. Veel koppel onderin, en hoe hoger in de toeren, hoe meer druk, hoe sneller die ging trekken.
Jouw auto had veel koppel bij lage toeren,
En koppel is tenminste echte power, niet dat er bij zoveel toeren wat pk'tjes uit gepeuterd worden. Koppel voel je echt, niet de pk's
Als ik koppel wil koop k wel ene John Deere...
Das pas koppel!
Overigens voel je de pk's wel degelijk, kwestie an in de goede versnelling zitten.
Ik kan me in de auto van mn pa en ma er wel zo dood aan ergeren. Honda CRV 2.0 vtec. Voor de onwetenden :+ Dat is dus een SUV, oftewel een caravantrekker, en daar legt Honda dus ook zo'n toerenjanker in. Als je 3000 toeren rijdt, en je trapt em in, gebeurt er dus HELEMAAL niets.
Als er iets geen toerenjanker is, is het dat blok wel..
Hij rijdt dus blijkbaar Honda
Bij mijn G40 met 160 pk, en vanaf 1500 toeren 165 Nm (max 210Nm) ter beschikking krijg je bij ELKE versnelling vanaf 3000 toeren een duw in je rug dat is voor jou blijkbaar onvoorstelbaar
standaard 113 pk en 150 nM, 0-100 in 8,1 s...
Oftwel die wordt helemaal schijt gereden door een VTI
Tis niet helemaal eerlijk dat te vergelijken met jouw aangepaste wagen
Zoveel verschil in koppel is er standaard niet, ook bij lage toeren niet.
Alleen in jouw auto van 800 kg voelt het wellicht bij lage toeren en lage snelheid sterker aan..
Das hetzelfde als dat k zeg dat me motorfiets meer koppel dan me auto heeft omdat die in ze 5 bij 50 km/h wel als een malle accelereerd.
Maarja, die is 200 kg i.p.v. 1000...
Het max koppel dat geleverd wordt is niet hoe snel de auto accelereerd.
Alhoewel het wel met elkaar te maken heeft uiteraard...