Je volgende auto #7

Status
Not open for further replies.
Benzine kan zeker net zo veel aan. Je komt het alleen minder tegen omdat de km rijders over het algemeen diesel rijden vanwege de kosten.
 
vinden jullie hier van dan ? ik vind m goed gaaf iig

5y03h93.jpg

vet:)
 
Benzine kan zeker net zo veel aan. Je komt het alleen minder tegen omdat de km rijders over het algemeen diesel rijden vanwege de kosten.

Echt niet, een dieselblok is veel robuuster omdat je daar met veel hogere compressie's te maken krijgt.
 
ik denk zelf dat het niet veel uit maakt, het ligt gewoon aan de materiaal keuze bij de blokken en wat voor vermogens er worden uitgehaald, als je een heel laag vermogen hebt zal het ook minder hard slijten dan wanneer je er het maximale uit haalt.
Ook aan de constructie ligt het off course
 
dieselblokken zijn inderdaad zwaarder uitgevoerd en daarmee wel slijtvaster.
Maarja veel benzinemotoren kunnen ook veel aan :)
 
Echt niet, een dieselblok is veel robuuster omdat je daar met veel hogere compressie's te maken krijgt.

Robuustheid zegt dus echt niks over slijtvast heid he.....:X

Het is zo zwaar omdat er per arbeidsslag een hogere druk komt --> veel trillingen. Om die op te vangen is het blok van gietijzer, en dat weegt meer. Maar waarom zou iets dat meer weegt langer meegaan?
 
Omdat het dikker is? De meeste benzineblokken zijn ook gewoon van gietijzer. Een diesel gaat in de praktijk gewoon veel langer mee, het blok is robuuster, ze draaien veel minder toeren, er rijdt een ander soort mensen in, en ze worden meestal voor de langere afstand gebruikt.
 
diesel gaan in de praktijk langer mee omdat er in heel korte tijd heel veel mee wordt gereden en je dan nog niet zo met materiaal oudheid te maken hebt, vaak als dingen ouder worden(met name carroserie) dan scheuren hoesjes etc, dit heeft vaak niks met de km stand te maken maar meer met de leeftijd en uiteraard materiaal type/sterkte
 
Flikker toch op zeg, het blok kan wel meer dan een ton hebben, maar wat denk je van de wielophanging, vering, stuurinrichting etc. Je merkt het ALTIJD dat een auto ouder wordt. Het blijft wel werken allemaal, maar het slijt wel.

Als zo'n auto netjes zijn beurtjes krijgt dan zijn de kwetsbare onderdelen allang een keer vervangen.
 
Bovendien slijt een motor bijna niet als hij op temperatuur is. Diesel motoren rijden vaak lange afstanden en zijn dus vaker op temperatuur de tijd dat ze rijden :)
 
Omdat het dikker is? De meeste benzineblokken zijn ook gewoon van gietijzer. Een diesel gaat in de praktijk gewoon veel langer mee, het blok is robuuster, ze draaien veel minder toeren, er rijdt een ander soort mensen in, en ze worden meestal voor de langere afstand gebruikt.

Diesel is slijtvaster omdat er een ander soort mensen in rijdt? :X

Als zo'n auto netjes zijn beurtjes krijgt dan zijn de kwetsbare onderdelen allang een keer vervangen.

Wil je het wel snappen? Alsof je ALLES vervangt.

Stephan heeft het gewoon begrepen.
 
Mijn volgende auto wordt zeer waarschijnlijk een VW Vento...

Niet omdat ik hem nou zo geweldig vind.. maar omdat ik er eentje kan krijgen :W

foto's:

dscf14383lw.jpg


dscf14589pd.jpg


dscf14562zl.jpg


dscf14676rq.jpg


Mooi exemplaar wel... Die ik krijg is lang niet zo mooi, maar dat lijkt me duidelijk ;)
 
Last edited:
hier nog een mooie vento :)

[ir]http://i2.photobucket.com/albums/y1/ssgti/26052007743.jpg[/ir]

[ir]http://i2.photobucket.com/albums/y1/ssgti/26052007746.jpg[/ir]
 
Sorry maar die is serieus lelijk.

Om ff de KM discussie aan te spreken. Het is natuurlijk niet altijd waar dat er een 'ander slag' mensen in Diesel auto's rijd. Die kunnen net zo goed afgetrapt worden.

Wat ik belangrijk vind is dat een auto een duidelijke onderhoudshistorie heeft, dan is een hoge kilometerstand mijns inziens helemaal geen probleem. Je moet jezelf natuurlijk alleen wel bedenken, koop je een auto met een hoge KM stand die je vervolgens zelf ook flink gaat rijden, dat je nadat jij er 'klaar' mee bent, hij echt flink in waarde zal dalen... Stel je koopt nu een diesel met 200.000 op de klok. Jij rijdt in 2 a 2,5 jaar er 100.000 bij, dan is de auto bij inruil of verkoop in verhouding steeds minder waard...

Dat zijn volgens mij afwegingen die je altijd moet maken.
 
Maar een lager aankoopbedrag scheelt wel. En dan heb je wel een dikkere auto dan voor ander geld..
Die restwaarde betaal je dan maar meer, rij je een jaartje langer door :P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top