Je volgende auto #7

Status
Not open for further replies.
Vraag:

Ik kan nu een Golf 2 GTI kopen voor niet al te veel geld (ong. €300,-)
De Golf heeft:
- APK tot november
- hoge km-stand: boven 200.000
- Er is een andere motor ingekomen
- Loopt momenteel gewoon goed
- Is verder niet de mooitste meer maar heeft geen schade
- Interieur heeft wat gebreken.
- Goede banden
- verder geen gebreken

Nu zoek ik een auto om de vakantie periode sowiezo door te komen.
Dit omdat ik een auto voor mijn bijbaantje goed kan gebruiken.

Doe ik er goed aan om zoiets als deze golf te kopen of kan iemand me vertellen waar ik op moet letten?!

Het moet gewoon een goedkope auto zijn, waarmee ik in de vakantie periode vooruit kan. Deze auto is toevallig iets wat ik tegenkwam (auto van een 'bekende')

Alvast bedankt voor eventuele reactie's!
 
8 klepper..

Het is ook goedkoop, vandaar dat ik ook mijn twijfels heb.
Als iemand me tips kan geven over checken van dingen aan de auto zou dat heel fijn zijn!
 
Ik ken ook nog wel iemand met een Golf 2 gti met 130 pk die te koop staat ... auto is perfect, kleur is donker paars, bijna zwart.
 
vinden jullie hier van dan ? ik vind m goed gaaf iig

5y03h93.jpg
 
Er staan wel een paar leuke te koop hoor, alleen dat benzineverbruik heh :X

Deze stond tot nog geen week terug nog te koop, ben je net te laat dus :P

Van die GTA velgen lijkt mij ook nog wel wat trouwens 8)
Sander B!! Oldskool member van sf.net dénks.
 
Inderdaad, allemaal te zeiken over die kilometers bij een diesel maakt het helemaal geen hol uit, gaat puur bij jullie om het idee als je naar dat klokje kijkt.

Als zo'n auto gewoon netjes zijn beurten heeft gehad zou ik hem nog kopen met 3/4 ton op de teller.
 
Flikker toch op zeg, het blok kan wel meer dan een ton hebben, maar wat denk je van de wielophanging, vering, stuurinrichting etc. Je merkt het ALTIJD dat een auto ouder wordt. Het blijft wel werken allemaal, maar het slijt wel.
 
Precies, het is niet zo dat het óf stuk is óf werkt, een auto met een hoge kmstand rijdt gewoon minder lekker.
 
Maar ik koop een auto met gelijk het idee wat het zal doen in de toekomst qua inruil/verkoop. Ervaring leert gewoon dat auto's met een hoge stand langer blijven staan dan die met een lage stand.

En nou kan het wel tussen mijn oren zitten of niet, maar naar slijtage kijk ik minder. Ik weet zelf ook wel dat een diesel veel kan hebben. En benzine motoren tegenwoordig ook wel, maar als je het gaat bekijken in euro's dan zit je in het nadeel. En wees nou eerlijk; 9 van de 10 mensen kijken als eerste naar bouwjaar, kilometerstand.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top