This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Je volgende auto #6

Status
Not open for further replies.
Wel heel bruut zou dat zijn :+ 30pk is wel aardig veel voor chippen.

Geen idee wat zo'n ding doet na een chip, ken ook verhalen dat auto's met mechanische aangedreven elementen zelfs slechter rijden na chippen.
Denk echter dat de opel veel elektrische aangedreven elementen heeft en dus het chippen wel degelijk wat uit kan maken, maar 2 sec. eraf is wel heel erg bruut naar mijn mening.

Testen, of iemand hier moet het weten...
 
30 pk is wel te doen hoor voor een turbo-motor.
2 seconden sneller.. zou ik ook niet durven zeggen, maar er komt wel een HOOP koppel/vermogen bij dus misschien zou het in de buurt komen...
 
Ik ging ff vergelijken met een Alfa 159 200pk diesel. Nu is dat een 2.4 20V 5cil. Die heeft dan 400Nm en die gaat std in 8.6 naar de 100. het zou er dus op neer komen dat de Opel in 7.8 gaat. Daarom leek het mij erg sterk.
 
Als het een elektronische aangedreven een is wel mechanische turbo krijg je nooit zoveel erbij, omdat je dan allemaal andere aanpassingen nog moet verrichten wil je dus het totaal aantal pk's erbij sprokkelen.

Bij mechanische turbo's word vaak ook aangeraden door de chipper om wat andere dingen erbij te kopen zoals een turbodruk regelaar en benzine regelaar en dat soort grapjes, daarom zijn die chips ook vaak goedkoper.
 


Jawel, ze zijn echt goedkoop....Zitten ook wel wat nadelen aan zoals wat Jules zegt..
 
staat te koop van een vriend van me, iemand intresse?

 
Ik denk dat hij elektrische Supercharger bedoeld

^^

Bedoelde dat de factoren e.d. elektronische word berekend. (druk e.d)
ipv Mechanische (oudere auto's)

Google ->

Chiptuning geeft het beste resultaat bij (benzine of diesel) motoren met turbo, compressor of G-lader. Chip tuning geeft een prestatie-verbetering van zo,n 20 tot 40%, dus meer koppel en meer vermogen. Bij atmosferische motoren is de winst zo’n 6 à 8%. Hierdoor kan de auto sneller optrekken en wordt de topsnelheid verhoogd. Na chiptuning en een onveranderde rijstijl is een brandstofbesparing haalbaar omdat het rendement van de motor wordt verhoogd. De motor wordt door chip tuning sowieso levendiger en reageert sneller op gaspedaalbewegingen.

De levensduur van de motor wordt bij verantwoord chiptuning niet bekort. Maar hou wel er wel rekening mee dat je meerdere dingen moet aanpassen. Neem nu een TDI motor respectievelijk 90pk en 110 pk. Beide motoren zien er computer optisch hetzelfde uit, maar er zijn wel degelijk verschillen in turbo - oliekoeler - oliepomp en intercooler. Maar er moet wel gezegd worden dat motorenfabrikanten een behoorlijke (mechanische) veiligheidsmarge inbouwen.

Leeftijd of km stand van de motor maakt voor chip tuning in principe niets uit. Storingen zijn zeer zeldzaam. De motor moet nadien zorgvuldig warmgereden worden. Aan de electronica is na chiptuning van buitenaf niets bijzonders te zien en ook met een diagnose-apparaat bij de dealer kan de gewijzigde software niet worden herkend. Maar het vermogen en het koppel zijn natuurlijk na chip tuning wel te meten op een vermogenstestbank
 
Last edited:
Beter orginele kleur, anders verkoop je hem nooit weer denkt iedereen dat het een dikke schade bak is geweest.
 
ze bedoelen dat je altijd ergens de originele kleur ziet. of hij moet HELEMAAL gestript worden en gespoten.
 
Juist, anders dus motor demonteren, stoelen en alles om hem helemaal te spuiten.

Anders kom je het altijd tegen.

En mooi rood is niet lelijk.
 
Status
Not open for further replies.