Je volgende auto #5

Status
Not open for further replies.
Mensen geef jullie mening:

Ik heb momenteel een BMW 318is E30, 215.000km, 136pk. Maar heb in Duitsland een mooie 318i Cabrio e30 gevonden. Heb hem nog niet bekeken, is 525km voor mij. Ziet er gewoon netjes uit, zelfde kleur als ik nu heb, Diamant schwarz. De cabrio staat er voor een relatief lage prijs, 150.000km, 113pk.

Dit is m'n huidige (onderlip wordt weer netjes gespoten)
http://www.putfile.com/pic.php?img=4596485

En de cabrio ziet er ongeveer uit als deze (is niet dezelfde)
09.jpg

02.jpg


En dan de cabrio na de zomer weer verkopen om daarna iets voor de handel/circuit te kopen. Ben benieuwd wat jullie zouden doen...
 
Last edited:
e30 cabrio is wel een heel erg mooie cabrio vind ik.. Alleen je moet lijkt me wel heel erg zeker weten dat het echt een goede is als je er 500+km voor moet gaan rijden om hem te zien/kopen..
 
Ja dat is eigenlijk het probleem niet, ik neem gewoon de leasewagen van mn pa. Kost me niks in princiepe.

Maar ga ik het risico lopen om mijn e30 te verkopen en daarna pas te gaan kijken/kopen in duitsland?
De kennis van e30's heb ik voldoende om te zien of het goed genoeg exemplaar is.
 
E30 cabrio is echt een hele mooie auto, nadeel is wel dat je erachteruit gaat qua pk's. Voordeel is wel weer dat je hem evt met winst weer kan verkopen.

2 auto's houden zit er zeker niet in? ;)
 
Ik zou de iS houden, heb het ten eerste niet zo op cabrio's, vind het dingen voor pedofielen met toupetjes (no offence verder, maar ik pak mn motor wel als ik in de buitenlucht wil zitten :p).
En ten tweede is een M40 blok niet direct een vooruitgang tov een M42 blok (als in: ingevreten nokkenassen en een distr riem die je te vaak moet vervangen).
 
Zou het ook niet doen, cabrio's zijn niet zo erg hot hier in NL.
Kans dat je ermee blijft zitten is groter dan dat je hem verkoopt denk ik.
 
Ik ga met 4 maten op vakantie vd zomer, nu hadden we het idee om een grote bak te kopen en daarmee naar Z-Frankrijk te rijden. Ten eerste: is dit uberhaubt wel verstandig? :p
Ten tweede; Wie kan er even een aantal alternatieven geven voor een grote stationwagon als XM break, 605 Break etc.

Alvast bedankt.
 
Dikke oldskool Volvo station 8)

Het is wel leuk om te doen met een aantal vrienden. Zou er alleen wel voor zorgen dat er wat mensen zijn die verstand van auto`s hebben bij eventuele pech :p
 
Daarom zat ik ook naar franse auto's te kijken, omdat we naar frankrijk gaan :p En aangezien ik zelf frans ben moet ik wel het eea kunnen regelen bij pech :)
Maar nog meer opties? Een oude 5serie station misschien? Ohja, het budget is ongeveer 800e :)
 
Een 605 Break bestaat niet, dus die valt af 8P Het is wel slim om inderdaad een Frans barrel te kopen... 405 Break niet groot genoeg? Of een BX Break? Echt van die auto's die geen hond wil hebben :)

*edit* wat betreft die cabrio, leuk idee, maar is het geen optie om beide auto's te hebben? Als het al opschiet met de verkoop van die cabrio, waar vind je dan een godsnaam een minstens zo mooie E30 terug? Of je moet perse een 325i willen hierna, dan is het te overwegen...
 
BX break diesel lijkt me de beste keus. Volgens mij zijn die nog best betrouwbaar ook.
Een XM wil je echt niet hebben, rampenschip.
 
Of een Espace of een citroen MPV (ben ff de naam vergeten). Gewoon goed zoeken dan vind je er vast wel 1.

XM is btw wel ultiem cruisen :p

Of een 21 nevada. 405 break, ook groot zat hoor.
 
Dikke oldskool Volvo station 8)

Het is wel leuk om te doen met een aantal vrienden. Zou er alleen wel voor zorgen dat er wat mensen zijn die verstand van auto`s hebben bij eventuele pech :p

Je kan er wel verstand van hebben, maar dan moet je ook al onderdelen en gereedschap meenemen. Ik zou gewoon lid worden van de ANWB en een reis- en kredietbrief afsluiten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top