This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Je volgende auto # 17

Status
Not open for further replies.
147 is wel een leuke bak... Maar is hij qua leaseprijs goedkoper dan een Golf V? Op papier is het een leuke auto qua prijs, nu ff het leasebedrag bekijken
 
Jelle, vraag Bas gewoon? Jantine heeft ook die motor in dr 147.

Denk trouwens wel dat ie je HARD gaat uitlachen

Oh ja, das waar, is dat ook die motor?
Tja, ik heb al wat zitten lezen en het is op een Business Pro niet mogelijk om Xenon en schuifdak te nemen, iets wat ik toch wel wil...

Bart, leasebedrag wordt berekend op restwaarde, cataloguswaarde, etc, van alles. Maar dat is bij mij prima hoog dus daar hoef ik niet op te letten. Ik wil alleen een auto waarbij de bijtelling een beetje te behappen is.

Aangezien zo'n 147 dezelfde klasse is als een Golf of een 1-serie qua omvang, maar toch 6000 euro goedkoper is... Misschien interessant. De motor heeft ook wel potentie als ik zo lees op internet.

Voor een auto van 29.000 euro betaal je ongeveer 254 euro per maand netto (Alfa).
1 van 35.500 euro (Golf GT Sport) kost me 315 netto.
Een verschil van 61 euro per maand, wat per jaar 732 euro is en over 3 jaar 2196 euro scheelt.
Verschil in dit voorbeeld is dan wel dat de Golf een schuifdak en Xenon heeft. De Alfa heeft echter weer std. lederen bekleding.
 
Is dezelfde motor ja, dat zeg ik...

Xenon kun je ook achteraf erin zetten natuurlijk, Pilot setje erin. Is goedkoper dan fabrieksaf ivm bijtelling.

Schuifdakje is wel jammer. Leer is nutteloos, je hebt thuis toch ook geen leren bankstel...........Oh nee toch wel :+
 
Kun je trouwens niet gewoon een Golf V GT Sport 105 pk TDI nemen dan, en dan zoveel mogelijk zooi erop zetten buiten bijtelling om? BBS'en, spoilertje, evt leer (als je dan perse in de winter een koude reet wil hebben en in de zomer een natte ), Pioneer navigatie, etc, etc. Lijkt mij dikker dan een 147?
 
Oh verrek, ik dacht dat een 105pk een 5-bak was, maar het is een 6-bak. Die kan ik laten chippen.. De DSG bak kan niet gechipt worden want die kan het koppel niet aan. Laten chippen komt hij op 130pk en 305nm (std. 105 en 250).

Nieuwe optie die komt in mijn uitrusting op 31040 euro. Dan nog BBS'jes regelen via de dealert, chippen, Avic-D3BT en alles mee laten spuiten... Klaar.

Achteraf Xenon monteren mag niet bij nieuwe auto's. Leer, zeker in een alfa vind ik erg fraai. Gister heb ik ook in die GT-Sport bij Ames gezeten, waar leer in zat. Dat was ook erg fraai... Bij VW kan ik het ook achteraf laten inbouwen.

Edit: Arne, edit draak, dat stond er net nog niet
 
Great minds think alike zeggen ze dan he, had mn post ff aangevuld.

Lijkt mij een mooie wagen zo. Leer is wel mooi ja, om te zien. Zou er sowieso stoelverwarming in laten zetten bij achteraf leer erin...Als ze toch bezig zijn, kost geen fuck volgens mij. Paar van die matjes erin, en een schakelaar.
 
Nog een berekening:

1.9TDI 105pk bijtelling 273 per maand, 3276 jaar
2.0TDI 140pk bijtelling 293 per maand, 3516 jaar (verschil tov vorige 240 per jaar)
2.0TDI 170pk bijtelling 316 per maand, 3792 jaar (verschil tov vorige 276 per jaar)
Tussen de 1e en de 3e zit een verschil van 516 per jaar.
 
is onzin wat je zegt... alsof hij precies kan weten dat ze tussen die 2 km standen kapot gaan.

uhm... kweet niet of je begrijpt wat ik zeg maar ik zal het wat duidelijker zeggen.

Tussen de

180k (omdat die auto wat ik wil kopen 180k heeft)

en de

200k (omdat ze dan ook gewoon meestal versleten zijn en het begeven)

Begeven de turbo's het wel eens bij VW

Snappie?
 
Dat zegt ie toch ook? 8P
Hij bedoelt dat het onzin is om te zeggen dat iets tussen 2 bepaalde kilometerstanden kapot loopt.
 
Heb zelf bij VW/Audi gewerkt een vol jaar. Ze gaan inderdaad wel eens kapot, maar dan zijn het van koeriers bedrijven. Dat is gewoon smering wat er dan fout gaat. Aangezien ze hem meteen uit zetten en koud op z`n staart knallen. Verder nooit echt turbo`s hoeven te vervangen. Denk dat als je gewoon normaal omgaat met je auto dat die turbo niet kapot hoeft te lopen.
Goede olie + warm laten worden is denk ik genoeg.
 
@Arne: hij heeft wel gelijk... t hoeft geen 20v te zijn he... meestal hebben al die dieseltjes ook een turbo.

Als je de motor uitzet wat hoger in de toeren (wat ze meestal doen om tijd te besparen) dan krijgt die turbo geen smering...
 
koeriers bedrijven met een 20VT? Kicken!

Ik had het in dit geval even over het turbo verhaal in het algemeen @ VW
Maar bij dat bedrijf waar we dan alle busjes etc in onderhoud hadden waren vaak wel rode TDI.
 
Als je de motor uitzet wat hoger in de toeren (wat ze meestal doen om tijd te besparen) dan krijgt die turbo geen smering...

Nee, als je de motor niet goed laat afkoelen voordat je em uitzet, is de olie nog te warm, en gaat het aankoeken.
 
ik was net nog f wat plaatjes aant kijken op mn pc, maar nu weet ik het zeker, mijn eerste auto wordt een MK2, en daarna komt de benz wel

volgens mij had ik deze foto's allemaal vant forum, maar dit zijn toch wel de mooiste:love:
vooral de eerste :~

[IR]http://i31.tinypic.com/23ktf5y.jpg[/IR]

[IR]http://i32.tinypic.com/10ntidz.jpg[/IR]

[IR]http://i27.tinypic.com/2598knm.jpg[/IR]

[IR]http://i31.tinypic.com/2uj2j5c.jpg[/IR]

[IR]http://i26.tinypic.com/wtyjo8.jpg[/IR]

in de zomervakantie f flink werken, en dan f zien hoeveel ik nog overheb na mn vakantie
 
Status
Not open for further replies.