is-tuning uitlaat ?

Hij heet Piet de Groot. Maar hij weet wel wie je bedoelt als je Pijp zegt hoor.

Pronk, dis jezelf vooral door te reageren op retorische vragen die gesteld worden omdat iedereen weer/nogsteeds offtopic is.

Laat Erik ook lekker voor zichzelf spreken. WAnt je voortong laten zien is ook geen puike reclame...
 
:!

Is-pijp%2013500.JPG

Is-pijp%2014500.JPG
 
Originally posted by mvanwinsen5
... Deze uitlaat schijnt bij Piet pijp gemaakt te zijn. Heb er overigens nog niet mee gereden.
hoezo schijnt? waar heb je hem vandaan dan?
 
is er ook een foto van de 13.5 pijp ,maar dan zo genomen als de foto van de 14.5 ? of eventueel meerdere fotoz (mina/piaggio)
Zit toch te twijfelen aan de PR pijp @ mina .
ik vind de 14.5 er trouwens erg mooi uit zien .
 
Vind het een beetje erg nep dat het de IS tuning pijp wordt genoemd maar goed... EGT pijp vind ik meer passen .. zou hetzelfde zijn als de VTM de IST-pijp wordt genoemd.....
 
Originally posted by The One
Vind het een beetje erg nep dat het de IS tuning pijp wordt genoemd maar goed... EGT pijp vind ik meer passen .. zou hetzelfde zijn als de VTM de IST-pijp wordt genoemd.....

Antwoord van pronk aangezien zijn internet vaag doet:

De enige die het tot nu toe een IS-pijp heeft genoemd is de topicstarter, en die heeft geen drol met de productie en/of de naamgeving van de pijp temaken. Dus al gaan we niet lopen blaten, en wachten we gewoon op een reactie van ivo of erik. Want jullie vergissen je echt in Ivo als je denkt dat hij iemand is die graag met de eer van andermans werk opstrijkt. :*
 
Met andere woorden : de topicstarter heeft dus ook de tekst bij de fotoz van de 2 uitlaten toegevoegd ...........
lijkt me niet .
Originally posted by Marco_v_W


De enige die het tot nu toe een IS-pijp heeft genoemd is de topicstarter, en die heeft geen drol met de productie en/of de naamgeving van de pijp temaken.
 
Zou wat een lang topic alweer hier :)

ALs jullie even zo slim waren geweest om op mijn site te gaan kijken, dan was het allemaal al mischien veel duidelijker geworden :)

Ok het zit dus zo: Ik heb al heel lang het idee om een IS-uitlaat te maken, daarvoor heb ik bedacht om een aantal productie pijpen op te meten die goed presteren en vervolgens een bepaald model te pakken met een paar kleine aanpassingen om iets heel bruuts te creeren. Uitgangspunt daarbij was om niet te veel af te wijken van wat bewezen goed is, mara het gewoon net wat beter geschikt e maken voor hogere toerentallen en sprintwerk. Erik had mij al vaak verteld een mooi programma te hebben en omdat wij al heel lang samen mailen heb ik hem gevraagd wat tests uit te voeren in dat programma, waaruit dan een model moest creeren. Ik heb daarbij alle mogelijke aspecten aangegeven waar ik naar wilde kijken en aangegeven waar ik zelf aandacht bij het aanpassen.

Nou hij heeft de maten die ik heb gegeven in het programma gerunt, de aanpassingen bekeken en daar is een ontwerp uitgerold. Erik heeft idd daarbij niet het achterste van zijn tong laten zien, maar de uitlaat moet volgens hem wel beter zijn dan de pijp waar hij mee op klaaswaal was (aangepaste evo6).

Ik heb hem dus niet gevraagd een geheel eigen pijp te ontwerpen in het programma die dan volgens dat programma nog veel beter zou zijn, omdat ik niet teveel wilde afwijken van wat sowieso goed is.

Nu laat ik het ontwerp lassen, dit ontwerp kan niet bij die lasser door anderen worden opgevraagd. Degene die zelf in het bezit van het ontwerp is, Erik dus, kan natuurlijk zelf ook de uitlaat laten lassen voor zichzelf of om te verkopen. Net wat hij wil. Het is wat mij betreft net zo goed zijn werk als het mijne. Ik denk echter dat hij zelf liever nog weer iets anders laat maken, Erik kennende.

Over de testbank: De eerste uitlaat was volgens de tekeningf gelast,maar daar nog eens een flens bovenop. Dardoor was hij 30mm te lang. Presteerde bij 13600 we stuk beter dan de hebo r2, maar kon niet tippen aan de team 2000 op deze sped cilinder. Logisch als je het mij vraagt. Wat de uitlaat gaat doen nu hij wel klopt en dan op de setup waar hij bedoelt voor is (evo extreem tuned)moeten we nog zien.
 
En effe voor de duidelijkheid: Ik heb niet die tekst in die plaatjes gezet. De plaatjes die ik heb van de uitlaat met lange en orginele bocht zijn vrij van tekst.
 
EN wat ik ook nog wilde zeggen nu ik alle replies nog een keertje goed heb doorgenomen: Beetje jammer dat mensen het meteen weer in het negatieve trekken. Ik ben niet iemand die een ontwerp jat van iemand anders en dan ga doen alsof het helemaal door mijzelf ontwikkelt is. Ik heb de afspraak met Erik gemaakt dat de credits voor hem zijn als ik met deze pijp zou scoren en verder nog wat voor wat hoort wat dingetjes, want ik ben hem natuurlijk dankbaar voor het computerwerk. Ik heb nog niks gescoord met de pijp zoals hij bedoelt is, maar maak iig al vermelding van Erik op de site en heb ook nooit zijn hulp verzwegen. Maarja dat is wel duidelijk nu allemaal denk ik. Jullie horen nog van mij en Erik als de runner met pijp op de bank is geweest.
 
Originally posted by Ufo
EN nee het is dus bij lange na niet de uitlaat die jij hebt. Dat lijkt me ook wel vrij zichtbaar op de fotoos.
denk dat die jongen doelt op DPR...


En ik denk dat zowieso de topic al verkeerd begonnen is en zeker met die foto's met tekst. Want dat wekt wel een vreemde indruk voor (her)kenners.

Maar iig weer een leuke stap. Gaan jullie nog wat in de race doen?
 
Voel me niet echt aangesproken Ivo ... ik heb duidelijk geen verkeerde dingen gezegd alleen zijn jullie niet duidelijk geweest en dan krijg je conclusies ... that's all
 
Back
Top