Zou wat een lang topic alweer hier
ALs jullie even zo slim waren geweest om op mijn site te gaan kijken, dan was het allemaal al mischien veel duidelijker geworden
Ok het zit dus zo: Ik heb al heel lang het idee om een IS-uitlaat te maken, daarvoor heb ik bedacht om een aantal productie pijpen op te meten die goed presteren en vervolgens een bepaald model te pakken met een paar kleine aanpassingen om iets heel bruuts te creeren. Uitgangspunt daarbij was om niet te veel af te wijken van wat bewezen goed is, mara het gewoon net wat beter geschikt e maken voor hogere toerentallen en sprintwerk. Erik had mij al vaak verteld een mooi programma te hebben en omdat wij al heel lang samen mailen heb ik hem gevraagd wat tests uit te voeren in dat programma, waaruit dan een model moest creeren. Ik heb daarbij alle mogelijke aspecten aangegeven waar ik naar wilde kijken en aangegeven waar ik zelf aandacht bij het aanpassen.
Nou hij heeft de maten die ik heb gegeven in het programma gerunt, de aanpassingen bekeken en daar is een ontwerp uitgerold. Erik heeft idd daarbij niet het achterste van zijn tong laten zien, maar de uitlaat moet volgens hem wel beter zijn dan de pijp waar hij mee op klaaswaal was (aangepaste evo6).
Ik heb hem dus niet gevraagd een geheel eigen pijp te ontwerpen in het programma die dan volgens dat programma nog veel beter zou zijn, omdat ik niet teveel wilde afwijken van wat sowieso goed is.
Nu laat ik het ontwerp lassen, dit ontwerp kan niet bij die lasser door anderen worden opgevraagd. Degene die zelf in het bezit van het ontwerp is, Erik dus, kan natuurlijk zelf ook de uitlaat laten lassen voor zichzelf of om te verkopen. Net wat hij wil. Het is wat mij betreft net zo goed zijn werk als het mijne. Ik denk echter dat hij zelf liever nog weer iets anders laat maken, Erik kennende.
Over de testbank: De eerste uitlaat was volgens de tekeningf gelast,maar daar nog eens een flens bovenop. Dardoor was hij 30mm te lang. Presteerde bij 13600 we stuk beter dan de hebo r2, maar kon niet tippen aan de team 2000 op deze sped cilinder. Logisch als je het mij vraagt. Wat de uitlaat gaat doen nu hij wel klopt en dan op de setup waar hij bedoelt voor is (evo extreem tuned)moeten we nog zien.