Ik wil een kat, wat nu?

Status
Not open for further replies.
Die kat van jullie owned echt te hard Marcel*D*D

Ben ook echt een kattenpersoon, beesten ownen gewoon...
we hebben zelf 1 hele grote lieve dikke;)
 
kweenie of het al genoemd is

maar wat ik zelf zwaar irritant vind (is eigenlijk me eigen schuld)
je moet al het eten opruimen van bijv. het aanrecht of je bord anders gaat die kat er van eten
 
70ccAerox said:
Hoe gedraagt een kat zich in huis? We hebben namelijk leren bankstellen en als de kat daarop gaat krabben heb ik straks hele boze ouders +ralf+

Wij hebben ook lederen zetels, daar is nog geen schartje aan. We hebben wel een deken op 1 plek gelegd, en daar gaat ze dan altijd op liggen. Als dat deken er niet ligt, zal ze er ook niet op springen (moet je ze in het begin leren)

70ccAerox said:
Hoe snel is een kat zindelijk?

Zeer snel, ons kat gaat aan de deur/raam staan en begint te miauwen, en als we niet thus zijn wacht ze gewoon, of als de keukendeur openstaat kan ze lang daar naar buiten (via het luikje in de garage)

70ccAerox said:
-Wat raden jullie me aan? Huis kat of buitenkat?

Ons kat is een buitenkat, maakt niets uit opzich, na een tijdje worden ze allemaal wel tam :+

70ccAerox said:
-En wat zijn echte nadelen van een kat?

Tja, ze doen wat ze willen, en in bepaalde periodes verliezen ze al hun haar. Zoals je ziet zeer kleine nadelen, de voordelen zijn veel groter +ralf+

Pluisje.jpg
 
Vassago said:
Katten zijn niet trouw aan hun baasje maar aan hun huis. Omdat wij daar toevallig wonen herkent hij/zij ons ook wel.

Wij hebben nooit problemen gehad met onze kat qua bankstellen/stoelen ofzo.

Anders ga je naar het asiel, en zoek je daar een leuke/lieve kat uit. Heb je geen last van het zindelijk worden e.d. Daar zijn echt genoeg lieve beestjes te vinden. :)

/edit; lol, vorige post niet gelezen :+

ligt aan de kat. onze kat was trouw aan ons, heeft ook 3 verhuizingen meegemaakt (zelfs naar duitsland 8P )

iig toen ik nog klein was ging mijn kat altijd achter mij of mn ouders aan lopen. zelfs tot 2-3 km ver.

soms "bracht" ie me naar de basis school en wachte toen op mij.

je kon zelfs met m "uit" gaan, leek wel een beetje op een hond kwa gedrag en aanhankelijkheid!


katten bestraffen kun je trouwens best goed met een plantensproeier. echter mag je m nooit slaan,schoppen of whatever.

als je een krabpaal hebt en hem er meteen aan went beperk je de kans op schade aan je bank, mja t blijft wel een risico, want een kat is ook maar een kat.

als mensen zeuren over wangedrag van de kat, dan ligt dit meestal aan de opvoeding. als je ze bv. eenmaal van tafel laat eten, doen ze dit weer en weer. t zelfde geld dus ook voor krabben enz!

als je kat je lief vind en naar buiten mag, dan kun je er soms wel verwachten, dat dode muisen, vogeltjes enz voor je huis liggen. de kat neemt dit mee als cadeau of eerbetoon.

verder is alles nuttigs wel gezegd denk ik zo.
 
True, zal idd per kat verschillen.

Onze kat loopt ook altijd mee als we de hond gaan uitlaten, altijd tof. Zijn we bijna thuis, sprint die kat naar de bosjes, gaat tie sneaky op de hond wachten, wacht op zn kans, *PAF* zo bij t hondje op zn neus of zn kont :D
 
Ik heb zelf een britse korthaar van 3 jaar en hijs echt superlief. Maar zoals al wordt aangegeven in dit draadje liefde van de kat moet je verdienen. Als je niet aardig tegen hem/haar bent, dan zal ie misschien agressief worden.

Als je trouwens in een drukke buurt woont met veel autos de kat ABSOLUUT niet buiten laten, die van m'n ma is doodgereden en het komt vaker voor dan je denkt. Dan maar binnen en ontwetend wat er daarbuiten is.

Mijn kat is daarom een binnenkant en hij vind het reuze interessant wat er buiten gebeurt maar heeft geen drang om naar buiten te willen. Ik laat hem bijna elke dag even bij mij op de gallerij lopen en dan gaat ie in de zon liggen als die er is.

Verder kan je behang eraan gaan als je dat hebt, grote kans :) Succes ermee in ieder geval dude.
 
bullshit

hier zijn al 3 katten van 1 huis doodgereden, de rest loopt vrolijk rond. er zal heus wel een reden voor zijn, onze loopt ook al 10 jaar rond nu,

@vas, tof om te zien van je kat, we hebben hetzelfde, met het uitlaten,. hehe
 
Dennis said:
bullshit

hier zijn al 3 katten van 1 huis doodgereden, de rest loopt vrolijk rond. er zal heus wel een reden voor zijn, onze loopt ook al 10 jaar rond nu,

@vas, tof om te zien van je kat, we hebben hetzelfde, met het uitlaten,. hehe

Wat is bullshit?
 
wij hebben ook lere bank, maar katten vinden een leren bank juist niet chilll.... we hebben 4 katten gehad en geen van hen zat graag op de bank... verder zijn het wel super relaxte beesten en je heb zkr niet veel last van ze!! ( behalve als ze tegen je nieuwe jas aan staan te zeiken 8P :+ Hé Roger! :p )
 
Klopt, katten gaan NIET op een leren bank om zitten krabben enzo :)
Dat vinden ze niet fijn denk ik , die van ons ligt er wel op maar heeft er nog nooit aan gekrabt..

Hiervoor hadden we een andere soort bank, met een soort kleed er over :D
Dat was wel maf, die kat ging op de grond liggen en aan het kleed trekken 8P Schuif Schuif, kat door de kamer:D
 
Ik zou iig de kat binnen houden

dan zijn het echte huiskatten en zullen de buren minder last ervan hebben

ook is het gezellig dat de kat lekker binnen is en niet buiten ergens

verder minder kans op vlooien en evt platrijden

(zelf ben ik toch voor de kattenkiller gegaan,........ een HOND een labrador danwel }) )
 
Ik vind dat ze ook wel een beetje een leven mogen hoor, mijnes loopt ook lekker buiten, met lekker weer ligt die in de tuin, in de nacht gaat tie vaak naar buiten. etc etc
 
Dennis said:
Ik vind dat ze ook wel een beetje een leven mogen hoor, mijnes loopt ook lekker buiten, met lekker weer ligt die in de tuin, in de nacht gaat tie vaak naar buiten. etc etc


als je zorgt dat je kat in de tuin blijft is er niks mis mee
maar dat geschijt in andermans tuinen :|

en daarbij worden hier 3-4 katten per week PLATGEREDEN
 
In marokko hebben we een heuze waak-kat... t beest is al paar jaartjes oud, maar owee als er een andere kat op het terrein komt..echt maf joh die rent ie achterna tot die weg is, maar als mijn tante een andere kat op het terrein meeneemt dan doettie hem niks...vind dat echt ongelooflijk.. echt als die beesten zouden kunnen terugprate ;)
 
Die van ons is ook baas over het huis en tuin hier hor :D vorige keer nam me tante de hond mee van hun.... nou die hond liep met staart tussen de pote weg :D

maarja hij ziet er ook wel heel gevaarlijk uit natuuk :p

[ir]http://i4.photobucket.com/albums/y117/GoRiLlAz-AapLeX/SP_A0413.jpg[/ir]
 
onthoudt best ook dat het HUN huis word wnr ze arriveren he
dat ze dus ook alles buiten afbakenen incl auto's 8P
voor de rest zijn het zeer leuke wezens die af en toe een weekje wegzijn,
soms komen ze zeer toegetakelt toe zoals de mijn vorig jaar,
dus dat vergt soms wat meer aandacht en wat kosten voor antibiotica etc,
voor de rest is het ook beter winkel te kopen uit een erkende winkel en geen aldi etc,
beste blijft sheeba en wiskas aldus ook de duurste voor de rest ga je er fun aan beleven.

ejzcd1.jpg

ejzceq.jpg

ejzcix.jpg

edit zoals je ziet weet je hoe onze leren banken eruit zien :p
maar nu krabt ze aan de mat die we toevallig hadden gekocht
 
hehe ik had vroeger een persische kat uit het asiel..
keilief.. alleen als hij een andere kat zag vermoorde hij hem letterlijk :S
Daarvoor was hij ook terug gebracht naar het asiel..
Normaal een superliefe poes, kwam die een ander beest tegen dan was het een moordmachine..
En verder hij was eg snoes lief :) bij je liggen spinnen enz..
Op een gegeven moment werdf ie oud en ging die alleen nog maar zeuren :(
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top