Het grote Wintersport topic #3

Status
Not open for further replies.
Iemand enig idee of het nou definitief verplicht is in Frankrijk? (Val Thorens) Ik lees overal wat anders eigenlijk...ik ga van 27-12 tot 2-1

Iemand toevallig enig idee? ^^ Anders moet ik het ff ergens anders gaan navragen. Ennuh...gezien ik voor het eerst op wintersport ga...een ´gewone´ zonnebril-skibril of zo´n stoere met een elastieke band?
 
Ok...zal eens kijken dan! Iemand nog tips qua shop in de omgeving Zuid Holland (ook om spullen te huren?) Website mag evt ook btw.
 
Iemand toevallig enig idee? ^^ Anders moet ik het ff ergens anders gaan navragen. Ennuh...gezien ik voor het eerst op wintersport ga...een ´gewone´ zonnebril-skibril of zo´n stoere met een elastieke band?
Eerste vraag, kan ik geen antwoord opgeven. Tweede vraag, sowieso een sneeuwbril (elastieken band), is echt 10x fijner, geen wind, sneeuw etc. bij je ogen en blijft gewoon veel beter zitten.

EDIT: Ik vertrek overigens 14 januari richting Avoriaz, goed veel zin in om eerlijk te bekennen.
 
Ok, duidelijk antwoord, thanx! :)
No problem!
Ik weet overigens niet wanneer je gaat. Maar ik heb mijn bril op ebay.com gehaald destijds. Geloof dat ik inclusief verzendkosten iets van 40 à 45 euro kwijt was en heb precies dezelfde bril hier bij meerdere zaken zien liggen tussen de 120 à 140 euro. Dollar stond toen wel laag, maar kan je nu nog steeds zo de helft schelen.
 
Goed, wie kan me helpen?
  • Februari - Maart
  • 2/3 pers
  • Not too expensive
  • We rijden zelf met de auto
  • Beetje jeugdig publiek met apres-ski mogelijkheden
  • Spullen huren of kopen?

Whats the place to be? ;)
 
What to do, moet eigenlijk nieuwe gear hebben (Ski's en Schoenen) Kan ik dit het beste in NL kopen of in Oostenrijk? Hier zal het wrs wat goedkoper zijn, maar in oostenrijk heb ik de mogelijkheid om het te passen en evt. een dag te proberen...
 
Goed, wie kan me helpen?
  • Februari - Maart
  • 2/3 pers
  • Not too expensive
  • We rijden zelf met de auto
  • Beetje jeugdig publiek met apres-ski mogelijkheden
  • Spullen huren of kopen?

Whats the place to be? ;)

Gerlos, Mayerhofen?
Met beetje weer is dat ongeveer 9-10 uurtje rijden.
 
Eerste vraag, kan ik geen antwoord opgeven. Tweede vraag, sowieso een sneeuwbril (elastieken band), is echt 10x fijner, geen wind, sneeuw etc. bij je ogen en blijft gewoon veel beter zitten.

EDIT: Ik vertrek overigens 14 januari richting Avoriaz, goed veel zin in om eerlijk te bekennen.

In Avoriaz hebben ze echt een tof funpark, the stash met alleen maar natuurlijke obstakels :W

Ok...zal eens kijken dan! Iemand nog tips qua shop in de omgeving Zuid Holland (ook om spullen te huren?) Website mag evt ook btw.

Zoetermeer: Duijvestein, van vliet funsport.
Delft: 015 boardshop
Den haag: Duijvestein 2x, de skihut en naast de skhut zit ook nog een wintersport toko.

Zou inderdaad een sneeuwbril nemen en geen zonnebril, alleen al voor het risico dat je bij een val een pootje van je zonnebril in je oog prikt, en de redenen die al genoemd waren.



What to do, moet eigenlijk nieuwe gear hebben (Ski's en Schoenen) Kan ik dit het beste in NL kopen of in Oostenrijk? Hier zal het wrs wat goedkoper zijn, maar in oostenrijk heb ik de mogelijkheid om het te passen en evt. een dag te proberen...

Bij bijvoorbeeld duijvestein, zit bij snoworld zoetermeer en de Uithof in Den haag kun je vaak je gear ook een keer proberen op de indoor baan. Ik zou het sowieso in Nederland kopen, als je wat molt zit je te klooien met garantie.
 
Duyvestein bij snowworld ken ik wel ja (woon er 5 min vandaan :p) maar had altijd het idee dat die erg duur is. Het enige wat ik verder ga kopen zijn handschoenen (twijfel tussen 'met' of 'zonder vingers') en een skibril. De rest ga ik huren.
 
*Zucht* Zit weer erg mee hier :p... Normaal zaterdag ochtend vertrekken naar L2A maar gister is het busje kapot gegaan :( Het onderdeel zou vandaag binnen komen maar is helaas niet gekomen...

Hopen dat het morgen binnen komt :p
Anders auto huren ($$$) ook gekeken of het met de trein te doen was maar NsHiSpeed train shit koste gewoon €1400 euro voor 4 personen :+
 
Duyvestein bij snowworld ken ik wel ja (woon er 5 min vandaan :p) maar had altijd het idee dat die erg duur is. Het enige wat ik verder ga kopen zijn handschoenen (twijfel tussen 'met' of 'zonder vingers') en een skibril. De rest ga ik huren.

Als je het vergelijk met Perry Sport wel ja :p

Niet dat je daar dezelfde dingen gaat vinden.. Tip-waar-je-niets-aan-hebt-als-je-binnenkort-gaat: Ga in de uitverkoop! Heb met 30%+ korting mijn schoenen, board en bindingen gekocht. Scheelt een berg aangezien dat totaal normaal op 1000+ euro gekomen zou zijn. Zat er alsnog niet ver vandaan trouwens :X
 
Morgen nacht vertrekken naar Tsjechië, word en kut reis met al die sneeuw.. maar heb er wel zin in! Zit in de buurt van harachov, schijnt een goed gebied te zijn! ben benieuwd of het wat is voor snowboarders..
 
Harrachov.. Goede herinneringen aan, daar heb ik leren snowboarden een jaar of 9 geleden. Ben benieuwd hoe het daar nu gesteld is met de technologie mbt liften ed.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top