Het grote wintersport topic.

Status
Not open for further replies.
okee bedankt
edit: ik heb dus normaal maat 45/46 en snowboardschoen 47. zijn hier nog wel mooie boards voor te vinden? zo'n kerel zei dat als je een erg breed board hebt er amper op te snowboarden valt...
 
Last edited:
Ahja, omdat je wat langer bent invoeten en qua board gaat t allemaal wat minder soepel ja. Maarja, dat komt nu eenmaal door je lengte. Je kan er natuurlijk nog steeds prima mee boarden.

Zoek bv eens naar een Nitro Magnum, die is speciaal voor mensen met grote voeten en wat lengte. Burton heeft ook wat in dat soort. Dus keus zat.
 
okee bedankt
edit: ik heb dus normaal maat 45/46 en snowboardschoen 47. zijn hier nog wel mooie boards voor te vinden? zo'n kerel zei dat als je een erg breed board hebt er amper op te snowboarden valt...


BS
ik heb een magnum zoals ik al zei, een van de breedste boards die er zijn (iig het breedste board van nitro). maar ik kan er prima mee uit de voeten, beter zelfs dan huurboards in het verleden die smaller waren.
en er zijn nog wel mooie plankjes te vinden ja, magnum bijv. (ik vind zelf het model voor dit seizoen erg gaaf met pinstriping. en het model van vorig seizoen dat ik heb, met 2 magnum's erop vind ik natuurlijk ook tof:p)
 
Ik ga na deze wintersport vakantie eens een x een board huren bij snow world ofzo, ben toch wel benieuwd hoe dat nou is :p
 
drama:p


na je wintersport binnen een week naar snowworld gaan is echt niet goed voor je.
weet ik uit ervaring.
echt een zwaaare tegenvaller.
 
TERING dit is niet te geloven. ik vandaag naar telstar (20% kortingavond) dus ik zeg tegen die gozer: ik wil dit board kopen met die bindingen. dus hij vraagt: wat is je schoenmaat, zeg ik: ik heb maat 45/46 maar met snowboardschoenen maat 47 (had ik die dag ervoor gepast en was precies goed) zegt hij, nou ik weet niet of dat wel op dat board past. dus haalt hij die schoenen en zegt: nou eigenlijk past het net niet je die schoenen komen er teveel overheen met de rand. dus ging die nog bij collega navragen en het kon gewoon eigenlijk niet. maat 46 zou net wel kunnen, maar 47 was toch te groot dus ik nog 46 passen maar zat niet lekker iets te krap...

Dat dacht ik dus al. Ik zou zoiezo eerst eens schoenen gaan halen. Schoenen die echt lekker zitten, dit is echt het belangrijkste. Als je schoenen niet goedzitten kan je ook niet lekker boarden.
Nitro magnum is echt een geschikt board voor jou. Dit omdat hij gewoon goed breed is. Burton heeft ook een aantal boarden hiervoor in het assortiment, waaronder de bullet. Maar je hoeft je niet blind te staren op de grote merken. Ieder merk heeft wel een extra breed board.
Verder is met een breed board gewoon goed te boarden hoor. je kantenwissel is iets minder. Maar dit hangt ook nog af van andere factoren.
Met jou schoenmaat moet je zoiezo een board zoeken rond een waist width van 26.5. Groter is niet erg. Veel kleiner zou ik niet nemen.
Wat je zelf al aangeeft, als je een keer lekker gaat carven steken je tenen in de sneeuw. Dit is nog niet zo'n ramp. het vertraagd alleen enorm.
Maar wat denk je als je over een stukje ijs gaat en je lift je staalkant uit het ijs. Juist, je gaat giga op je plaat.
 
Kwa schoenen, kijk eens naar het merk '32'.. Heb ik al een aantal jaar, zijn kwa gewicht een stuk lichter dan de meeste concurrenten en zijn vaak net iets korter dan andere schoenen.. Maar dat was niet de reden dat ik ze gekocht heb, het waren toentertijd ook de enige schoenen die goed vast zaten, heb toen ook onder andere Northwaves gepast en die kon ik volledig gestrikt nog zowat uittrekken :x

Heellift moet je dus zeker NIET hebben, board niet echt lekker en je kunt je enkel er goed mee verkloten als je een keer verkeerd valt
 
Heellift moet je dus zeker NIET hebben, board niet echt lekker en je kunt je enkel er goed mee verkloten als je een keer verkeerd valt

Dit is zeker iets waar je op moet letten ja. Je kan beter een maat te klein dan een maat te groot hebben als je het zo bekijkt. Als je heellift hebt hou je na een week boarden echt geen voeten meer over.
1. het zorgt voor goeie blaren
2. onnodig veel druk op je tenen creeëren om in balans te kunnen blijven waardoor je zeker last van je voet gaat krijgen.
 
Hmm, over welk nitro board heb je het hier als ik vragen mag ?...

Lees net ook op een duitse site dat een flow merc 164 een waist width van 25,5 heeft :? ? / Lijkt me niet dat hij je dan dat board heeft aangeraden omdat hij JUIST vanwege deze breedte goed is.

had je goed door dan.bedankt voor alle info hier heb ik zeker veel aan..k heb ff gekeken voor nitro magnum en lijkt me wel wijs board.maarja die hebben ze natuurlijk hier niet bij de telstar maar ik ga eerst jaartje huren en dan kijk ik nog wel eens rond nu weet ik tenminste wat ik moet zoeken en waarop te letten..
 
Pec Pod Tsjechie bevalt prima voor beginners, maar voor gevorderde zoals mijzelf is het wat aan de kleine kant. Op zich een prima gebied, maar ik had na 1,5 a 2 dagen echt al alle pistes en liften gezien. Beetje jammer, maar heb me uiteindelijk nog prima kunnen vermaken.

Mooie discotheek in het dorp, rijke vrouwen (2 ruggen -:- ) en paar leuke kroegjes.
Prijzen zijn daar een lachertje, met 9 man van 16 tot 22uur zitten zuipen en eten in een kroeg, veel bier (beter Pilzner), cuba libre's, malibu cola's etc. Uiteindelijk zijn we 3600 kronen kwijt geweest (ongeveer 144 euro).

Wat mij betrefd een aanrader voor een weekje, maar als skileraar zou ik er echt geen maanden willen verblijven. Ga je langer op vakantie, 1,5week of meer, dan zou ik persoonlijk toch naar een groter gebied gaan.

Las een pagina terug iets van Janzka dat iemand daarheen gaat? Dat ligt ernaast, kun je met een volledige skipas zo heen. Ben daar helaas niet geweest, waren met een groep waar 5 beginners bij waren, daar moesten wij natuurlijk ook rekening mee houden :)
 
Zo ik ben net 2 uurtjes terug uit Gerlos (Oostenrijk) waar ik 10 dagen heb gezeten. Het weer was echt super.. overdag een strak blauwe lucht en 's avonds heeft het 3 keer 5 cm genseeuwd. Daarnaast waren de piste's perfect en off piste is zeker goed gelukt (veel foto's daarvan) Verder echt een top tijd gehad. Hier heb ik 1 foto die op mijn mobiel staat en de rest komt van de week (rond de 700 foto's)

SUC51836.jpg


DSC00294.jpg
 
Last edited:
Ik ben ook weer terug, prima weer gehad. Wel iets te weinig sneeuw, maar de pistes werden goed onderhouden! Offpiste was er helaas weinig te doen maar ook zo heb ik me prima vermaakt...
 
ik ga vrijdag weg naar europa sportregion.
waar ik vorig jaar zat: kleinwalsertal:


DSCF0003.JPG

benede kutweer, boven mooi
DSCF0025.JPG

ff stukje off piste :p
 
Ben vanmorgen terug gekomen uit Tignes Frankrijk. Super week gehad, veel zon. 4 dagen gesneewd dus veel losse sneeuw, er viel tijdens het sneeuwen nog goed te boarden. Pistes zijn super daar.
 
Net terug uit Mittelberg (kleinwalsertal) weekje wezen skieen met school.. Eerste dag gelijk een zieke crash gemaakt waardoor ik nu met krukken loop :(, kniekapsel ingescheurd en kniebanden gescheurd :|:|
 
Kanzelwandbahn, mooie piste met vooral rode stukken (paar zwarte voor de diehards).. Het loze aan het hele verhaal is dat je erheen gaat met 120 leerlingen waarvan er maar 20 kunnen skieen en dat ik dan nou net bij het groepje "gevorderde" skieers zat en daarna de hele vakantie op mn krukken heb doorgebracht :L
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top