Het grote computer topic

Status
Not open for further replies.
ik kan enkel op annuleren drukken , ok geen probleem denk ik brand ik ff een illegale versie
natuurlijk wil deze niet opstarten bij de launch ook proberen mn cdrom speler hoger the plaatsen in het bios wou niet
Dit ligt aan je gedownloade versie, die is niet bootable :)
 
Jep verkeerd gebrand misschien.
Maargoed, even een opstartdiskette maken, dos in en C: format doen (ofzo)
anders moeilijk doen en vanuit Fdisk

succes
 
NTFS kan je vanuit dos niet formatteren, fdisk kan je de partitie wel compleet mee verwijderen.
Ivm je windows cd, als je de originele hebt... Start vanaf de cd je computer op, dan kan je tijdens de windows setup je C: partitie gewoon verwijderen/formatteren.
 
NTFS kan je vanuit dos niet formatteren, fdisk kan je de partitie wel compleet mee verwijderen.
Ivm je windows cd, als je de originele hebt... Start vanaf de cd je computer op, dan kan je tijdens de windows setup je C: partitie gewoon verwijderen/formatteren.

dat was mn 1ste probleem net, ik ben 100% dat ik een originele xp pro cd heb en toch krijg ik de vage melding "kan versie niet installeren want de geinstalleerde versie is nieuwer dan de versie op de cd-rom".

ohja en bij de gekopieerde versie weigert ie mn partitie te verwijderen
 
Kan je met 2 verschillende merken schijven een raid o array maken?

Heb hier een 300gb IDE schijf, maar die is nergens meer te krijgen, een ander merk nog wel. Gaat dit werken? geloof van wel, maar moet ff een bevestiging :)
 
Yep, werkt gewoon goed, de kans op fouten schijnt wel iets groter te zijn maar ik heb er zelf nooit echt problemen mee gehad (Wel eens, maar geen noemenswaardige problemen).
Uiteraard is de totale grootte wel afhankelijk van de kleinste schijf (Je zult vast wel weten dat 300GB niet altijd 300GB is).
 
Kan je met 2 verschillende merken schijven een raid o array maken?

Heb hier een 300gb IDE schijf, maar die is nergens meer te krijgen, een ander merk nog wel. Gaat dit werken? geloof van wel, maar moet ff een bevestiging :)

Niet aan te raden maar wel mogelijk.Beter gewoon 2dezelfde schijven in RAID-0
Ik draai zelf al 1,5 jaar RAID-0 met 2 dezelfde schijven. Tis nog de eerste array dus het kan goedgaan. En de tweede reden staat al boven mij :)
 
dat was mn 1ste probleem net, ik ben 100% dat ik een originele xp pro cd heb en toch krijg ik de vage melding "kan versie niet installeren want de geinstalleerde versie is nieuwer dan de versie op de cd-rom".

ohja en bij de gekopieerde versie weigert ie mn partitie te verwijderen
Start je je computer van de cd op?
Of stop je de Windows cd erin als je in Windows bent en een autorun krijgt?

Het laatste lijkt het op, anders moet je 100% zeker je partitie/alle partities kunnen verwijderen. Zo niet heb je hoogstwaarschijnlijk een hardware conflict.
 
Kan je met 2 verschillende merken schijven een raid o array maken?

Heb hier een 300gb IDE schijf, maar die is nergens meer te krijgen, een ander merk nog wel. Gaat dit werken? geloof van wel, maar moet ff een bevestiging :)

LOL ik zat er zelf nog over te lullen met je op MSN..
Ik heb het iig geflikt.. 2 verschillende merken en verschillende grootte..

De grootste word gepartioneerd naar de grootte van de kleinste hardeschijf..
Een 160GB en een 120GB word dus 2x 120GB = 240GB RAID0.
 
Moet even lege dvds en cds bestellen voor me vader.
Alleen wat voor merk moet ik nou hebben, het liefst wel zo`n 100pack zowel voor CD als DVD.
 
verbatim is echt een super merk, wel iets duurder maargoed.

Over die raid, ik heb 2 sata schijven al een tijdje in raid gehad, dat draaide super. Nu heb ik een server van me werk gekregen, daar wil ik 2 300GB schijven inhangen. 1 heb ik al, alleen is die schijf nu nog moeilijk te krijgen. thanks voor de info iig. Maandag even kijken voor een ander 300 GB schijfje.
 
Start je je computer van de cd op?
Of stop je de Windows cd erin als je in Windows bent en een autorun krijgt?

Het laatste lijkt het op, anders moet je 100% zeker je partitie/alle partities kunnen verwijderen. Zo niet heb je hoogstwaarschijnlijk een hardware conflict.



opstarten met cd, tja was heel vaag allemaal. gewoon ff de schijf in mn broer zn computer geplugd en daar gefragmenteerd. toen startte de cd ook mooi op zonder problemen.
 
zeer binnenkort een nieuwe laptop bestellen, zit te twijfelen tussen de DELL inspiron 9400 of de XPS met geforce 7900 GTX :rolleyes: alleen word die grap van die XPS dell wel erg duur:P
 
Jongens, ik zoek een videokaart voor in me barebone.. nu weet ik zo niet wat vette dingen zijn tegenwoordig..
Mijn voorkeur gaat uit naar nvidia en passief gekoelt zou ook vet zijn... ik heb niet de ruimtebeschikking van 2 pci-e poorten.. gewoon 1ntje.
 
Asus verkoopt een Nvidia 7600GT die passief gekoelt wordt en zo'n €150 kost; prijzen

Ik weet niet waar je die barebone exact voor gebruikt, maar als je hem zou willen gebruiken als mediacentre (in combo met een hdtv) zou een ATI X1600Pro met hdmi aansluiting wel handig kunnen zijn.
 
Nou ja ik wil em eigenlijk ook wat meer voor games gaan gebruiken.. zat zelf al net wat 7900gt's te bekijken(wel niet passief gekoeld maar dat overleef ik vast wel)
Over die hdmi aansluitingen?.. is dat weer anders dan dvi?
 
Dat is inderdaad een aansluiting voor hdtv's. 7900GT is opzich een leuke kaart, al koop je voor €50 meer een x1900xt die zelf iets sneller is als een 7900GTX. Alleen gebruikt die wel 2 sloten geloof ik :D.
 
7950 gt is er ook in 1 pci slot formaat als ik zo de website va xfx bekijk.., kan dezelfde echter niet vinden op pricewatch.

Heb nog ff gelezen over dat hdmi shit.. das gewoon een dvi kabel met ook audio signaal er in.. wazige bende :P
 
Oke ik heb een virus op mijn computer(trojan horse) maar mijn virus scanner(Norton AntiVirus) kan het niet herstellen. iemand een idee hoe of met wat ik het wel kan herstellen ??

mvg,olger
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top