Het grote computer topic #8

Status
Not open for further replies.
Ok, maar mijn ervaring is wel dat je met een upgrade versie geen schone install kan doen. Vraag Niels anders of hij via de Willem iets kan kopen, is volgens mij wel mogelijk.
 
Wie weet of je met deze Windows 7:

http://www.alternate.nl/html/produc...tn=SOFTWARE&l1=Besturingssystemen&l2=Upgrades


Ook een kale install kunt doen?

Beetje onduidelijk, ik zou ze even mailen. En anders,

"Trick" to doing a clean install without previous versions of Windows:


It's a similar trick back when vista was installed:

1. Install Win7 using custom install option on a New/clean formatted disk.
2. Leave serial number blank when asked. This will put it in trial mode.
3. Shutdown and restart by booting into Win7 disc.
4. Repeat custom install procedure except this time enter serial when prompted.
5 Install should continue
6. To verify serial after final install go to control panel system and it should show activation status at bottom.

Cheap coupons here.

* For those of you whose serial keys are not accepted, it might possibly be because you are installing a using a 32-bit serial instead of a 64-bit serial. Because 32-bit -> 64-bit upgrade is not possible, you have to do a clean install. It is quite possible that because of this, Microsoft made it so that 64-bit is able to do a clean install and it will accept the serial key. I bought 64-bit Win7 Pro from Digital River and the key was accepted no problem by the installer.

Maar dat moet je maar net willen.
 
Gaan we dat maar doen, anders knal ik er wel ff XP op. Bedankt voor t meedenken iig.

Wie weet hoe codec ondersteuning op 32bits Linux is btw? Iemand tips voor goede codecs, waarmee HD content ook goed draait? Heb nu een Linux 64bits HTPC maar t zuigt, geeneens fatsoenlijk Flash mogelijk.
 
Als je die methode die bovenstaat gebruikt kan je net zo goed natuurlijk een volledige versie van W7 downloaden en de upgrade disk niet gebruiken. Het resultaat is hetzelfde in minder tijd.

Flash is op alle 64-bit browsers een probleem. Het blijft een gesloten standaard van Adobe. Zolang zij er niets aan doen, wordt het lastig. Probeer anders gewoon 32bit software, draait ook (nog) op een 64-bit kernel.

Codecs zijn in Linux uitstekend, misschien nog wel beter dan in Windows. Dit omdat eigenlijk veel juist geport wordt naar Windows, doordat de opensource community meer linux gericht is.

Ik draai sinds gister trouwens ook W7 in bootcamp. Ben er eeerg goed over te spreken. Eigenlijk het eerste OS sinds XP van MS dat ik nog zou kopen. Alles wat er tussen of ervoor lag was echt verschrikkelijk.
 
XBMC heb ik geinstalleerd ja, maar ik vind het kut werken, werk nu via de Gnome desktop en gebruik als mediaplayer VLC, maar heb last van horizontale lijnen bij HD. Had ik in XP ook, en heb ik in Windows 7 er toen uitgekregen. Die std Totem mediaplayer is trouwens ECHT om te huilen zeg.

Met XBMC op een lokale hdd media vinden is een ramp, omdat ze ervan uit gaan dat de data via het netwerk komt, en dat is bij nou weer juist (nog) niet het geval, staat gewoon lokaal...
 
Als je die methode die bovenstaat gebruikt kan je net zo goed natuurlijk een volledige versie van W7 downloaden en de upgrade disk niet gebruiken. Het resultaat is hetzelfde in minder tijd.

Flash is op alle 64-bit browsers een probleem. Het blijft een gesloten standaard van Adobe. Zolang zij er niets aan doen, wordt het lastig. Probeer anders gewoon 32bit software, draait ook (nog) op een 64-bit kernel.

Codecs zijn in Linux uitstekend, misschien nog wel beter dan in Windows. Dit omdat eigenlijk veel juist geport wordt naar Windows, doordat de opensource community meer linux gericht is.

Ik draai sinds gister trouwens ook W7 in bootcamp. Ben er eeerg goed over te spreken. Eigenlijk het eerste OS sinds XP van MS dat ik nog zou kopen. Alles wat er tussen of ervoor lag was echt verschrikkelijk.


32bit software op een 64bit linux bak kan, maar dan moet je even de extended lib downloaden. Weet niet welke distro jullie gebruiken?
 
Volgens mij ubuntu. Dus sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras maar dat had ik al gezegd.

Je hebt ook LinuxMCE, daar heb ik alleen geen ervaring mee. Totem is idd kut.
 
Ja kan ook natuurlijk, maar n beetje spelen is leuk. Ubuntu idd, ben nu 32bit aan t installeren. Wat Ini zegt had ik ook al gedaan, kreeg t gewoon niet echt mooi. En wil toch kunnen joetjoepen :p
 
Of je installeert gewoon windoos? :p

En dan MS Mediacenter draaien :'(

In ubuntu kun je ook aptitude gebruiken. Wat makkelijker met packages opzoeken. Je kan eventueel nog wat extra pakketten toevoegen door sommige repositories toe te voegen aan de apt source list.



Install anders gewoon 32bit ubuntu met een bigmem kernel ofzo :)
 
Draai nu thuis alles weer windows sinds een jaar.. Straks in m'n huis ga ik er ook weer mee spelen.

Moet weer een beetje meer in de apps komen @ linux. Atm draaien alleen m'n servers nog linux ( wat overigens ook zo zal blijven :p ).

Zijn hier eigelijk nog mensen die hosten ofzo?
 
Ok, ik erger me nu dus vreselijk aan ATI en hun CCC he. Ik had dus mn 22inch samsung syncmaster en samsung tv als kloon van elkaar. NU trek ik ff de hdmi kabel uit de pc, ik doe hem er weer in en alle instellingen foetsie.

Met geen mogelijkheid kan ik hem nu meer op kloon zetten. Alleen maar uitbreiden. Fokking waardeloos dit. Als ik nu een spel wil spelen bv, start ie op mn 22inch ipv de TV. Irritatiegrens is wel overschreden nu... Vooral omdat het altijd prima werkte, maar het programma werkt zo slecht dat als je ff de stekker eruit trekt alles gereset is en het programma dan zo KUT werkt dat je het niet goed kan instellen. :(
 
full.png
 
Zelf ben ik m'n hosting aan het uitbreiden.. Het begint wat te worden :)

Nee gewoon eigen dedi bakken.

Jaja, maar die hebben resellers natuurlijk ook. Wat host je dan? Binnenkort wil ik in ieder geval wel even kijken naar een systeem van hetzner. Gewoon, omdat het kan. x|
 
Herkenbaar :D had ik met mn vorige laptop ook altijd. Herinstalleren zou kunnen helpen.

Dat helpt niet ;) al geprobeerd, dat is nadeel van catalyst(ccc). Het reset gewoon al je instellingen, heb liever nvidia. Alleen prijsverhouding is anders ati/nvidia.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top