Het grote computer topic #8

Status
Not open for further replies.
Ok ik ben dus bezig met een repeater te installeren hier omdat mijn slaapkamer een dead-zone lijkt te zijn voor onze router.

Nu heb ik hem neer gezet en aangesloten enzo en alles via de handleiding van stap 1 tot de laatste stap klopt. Maar bij de laatste stap moet je gaan installeren en daar gaat het mis.

Ik heb de laptop in verbinding staan via een Ethernet kabel (werd geadviseerd) en wanneer ik in de installatie wizard kom gaat hij als eerste zoeken naar draadloze netwerken.

Ons eigen netwerk staat bovenaan, die selecteer ik en klik op volgende. Hier moet ik het wachtwoord voor ons netwerk invullen.

Wanneer ik dat invul en op Continue klik gebeurd er dus helemaal niets, net alsof het een button is zonder link er aan vast..

Hoe kan ik dit oplossen ? Heb het eea gegoogled maar ben mijn probleem niet tegengekomen dus ik denk zal het hier eens proberen.

[ir]http://i567.photobucket.com/albums/ss116/FlyMelvK/Naamloos-1.png[/ir]
Klikbaar

De computer de tijd geven om de pagina te laden werkt ook niet. Er gebeurd gewoon helemaal niets.
 
Weet iemand hoe ik een wachtwoord kan verwijderen? Het gaat om het wachtwoord als ik de laptop opstart, dus voordat ik windows nog opstart.

Dus als ik de laptop aanstaat komt er eerst dat wachtwoord, Ik heb al in de bios gekeken, maar daar kan ik het enkelt wijzigen, en niet deleten..

Merk en type?
 
Gebruik is Firefox

Is mijn moeder haar laptop, mijne is kapot maar komt maandag weer terug hierheen. Mijn ouders zweren bij IE :p

Maar zal firefox eens downloaden en daarmit proberen. Dankjewel!

Edit:

Geprobeerd en het werkt. Repeater is nu helemaal geinstalleerd en werkt als een tiet.

Harstikke bedankt !!
 
Last edited:
Hallo,

weet iemand waar je een eigen site goedkoop kan maken. Maar dan wel gewoon .nl of .com
Niet al te duur, vroeger hadden we ook een keertje een site gemaakt voor de fun.
Daar hadden we toen 25 per jaar voor betaald, dat was toen dacht ik bij @Home.

Maar daar kan ik nu niks meer van vinden + alles is veel duurder.
Weet iemand iets dan hoor ik het graag :)
 
Hallo,

weet iemand waar je een eigen site goedkoop kan maken. Maar dan wel gewoon .nl of .com
Niet al te duur, vroeger hadden we ook een keertje een site gemaakt voor de fun.
Daar hadden we toen 25 per jaar voor betaald, dat was toen dacht ik bij @Home.

Maar daar kan ik nu niks meer van vinden + alles is veel duurder.
Weet iemand iets dan hoor ik het graag :)

toevallig ben ik ook opzoek naar hetzelfde :)
 
Je kan even een PM sturen. Ik heb 2 hostmogelijkheden waar ik praktisch niets mee doe. Domein kan ook geregeld worden.
 
Met welk programma kan ik de koelfan regelen van mijn CPU (Phenom X4 955BE)? Ding staat echt volgas te loeien en maakt veel herrie. Via speedfan zie ik dat mijn core op 55 graden staat dus volgens mij mag die fan wel iets minder hard draaien? Ik zie dat ik bij speedfan wel percentages kan veranderen (speed 01 t/m speed 06) maar er gebeurt niets als ik die verander, iemand een idee? :)
 
Met welk programma kan ik de koelfan regelen van mijn CPU (Phenom X4 955BE)? Ding staat echt volgas te loeien en maakt veel herrie. Via speedfan zie ik dat mijn core op 55 graden staat dus volgens mij mag die fan wel iets minder hard draaien? Ik zie dat ik bij speedfan wel percentages kan veranderen (speed 01 t/m speed 06) maar er gebeurt niets als ik die verander, iemand een idee? :)

55 graden idle? Dat vind ik vrij warm..
Welk moederbord heb je? Welke koeler?

@Thijs, weet je zeker dat dat het juiste tabblad is? Staat het niet onder NAT oid?
 
55 graden idle? Dat vind ik vrij warm..
Welk moederbord heb je? Welke koeler?

@Thijs, weet je zeker dat dat het juiste tabblad is? Staat het niet onder NAT oid?

Dacht dat de temperaturen een beetje hetzelfde mochten zijn als een videokaart, maar dat is dus niet zo? :)

AMD Phenom II X4 955 Quadcore 4 X 3.2 gHz. 8mb total cache, Black Edition
Antec Solo behuizing, zwart zilver.
Zalman ATX2.0 460B PSU (zelfde type als Seasonic S12)
AMD (Asus-Asrock) chipset A785gmh/128mb (sideband mem)
Crucial BallistiX 4GB 2X2GB 800mHz.(pc6400) DDR2 RAM
Sapphire Radeon HD5770 1GB GDDR5
Samsung F1 750GB 7200rpm SATA HDD

Ik heb dit systeem tijdje terug gekocht, kwam er gisteren achter dat die kast echt heel slecht koelt, zitten ook bijna geen sleuven in, alleen aan de achterkant. Ik haalde de zijkant eraf en alle temperaturen vlogen naar beneden. Is het op dit systeem mogelijk om een 2e videokaart te plaatsen, wil er namelijk nog een HD5770 bijplaatsen, lijkt me een goedkopere oplossing dan een kaart kopen die in zijn eentje sneller is dan 2x een 5770?
 
heb zelf ook een gelijke setup Pronk, maar mijn kast is een Antec P183 en ik heb op de CPU een Scythe Mugen 2 koeler, mijn idle temperatuur van processor is volgens HWMonitor 30 graden.. stressed haal ik de 45 net. processor draait op 3.6 ghz.

twijfel ook nog over nieuwe/extra videokaart!
 
hhmm...mijne staat in rust nu op 45 graden, dacht dat dat laag was :) Ik weet niet precies wat voor koeler ik heb, waarschijnlijk geen goede haha. Valt dat ook softwarematig uit te lezen? (zit vanaf mijn werk via teamviewer nu in mijn pc thuis te kijken)
 
Kortom, je hebt een modem, een router, EN een wlan router? Welk apparaat deelt het IP adres uit voor de NAS? (de DHCP server dus) En wat is het gateway adres van je NAS?

Ja ik heb een modem, router en wifi router. Router deelt mbv dhcp ip adressen uit aan de vaste pc's uit. De wifi router deelt mbv dhcp ip adressen aan de draadloze apparaten uit. De nas heeft een vast ip adres van 192.168.1.4. Gateway adres van de nas iz geloof ik het adres van de wifi router dus 192.168.1.3.
 
Ja ik heb een modem, router en wifi router. Router deelt mbv dhcp ip adressen uit aan de vaste pc's uit. De wifi router deelt mbv dhcp ip adressen aan de draadloze apparaten uit. De nas heeft een vast ip adres van 192.168.1.4. Gateway adres van de nas iz geloof ik het adres van de wifi router dus 192.168.1.3.

Is het geen optie om te switchen naar 1 apparaat, of iig een gecombineerde ADSL modemrouter en een losse WIFI ap? Het is ook slim om maar 1 DHCP server in je netwerk te hebben....

Je zult iig de port forwarding in moeten stellen op het device dat een WAN adres heeft. Dat is de ADSL modem. Zorg ervoor dat de NAS als gateway het IP adres heeft van het apparaat met het WAN adres. Dan moet het lukken.

Om het echt netjes te maken zou ik nog een dyndns account aanmaken zodat je geen problemen hebt met het af en toe wijzigen van het WAN adres en je gewoon op hostname je NAS kunt benaderen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top