Het grote computer topic #8

Status
Not open for further replies.
Nouja.. corrupte bestanden (dll's e.d.) daar gelaten natuurlijk.
Als CoD het niet goed doet heeft hij waarschijnlijk gewoon een antieke cpu of een hele oude driver.
 
Vraagje:

We hebben op 't werk een externe computer en hier kan ik verbinding mee maken met mijn laptop, maar alleen via een verbinding van het kantoor of tankstation. Als ik via mijn thuisnetwerk verbinding wil maken, dan kan die 'm niet vinden via 't IPadres en ook niet via de computernaam...

Iemand die weet wat je moet instellen of wat ik fout doe? Ben niet heel erg goed met software e.d. dus beetje jip en janneke taal aub:+

Dank alvast!
 
Ze hebben waarschijnlijk ingesteld dat alleen het externe ip van jullie kantoor & tankstation verbinding mogen maken, dus dat gaat niet werken vanaf thuis.

Wat ook nog kan is dat het een intern ip is waar je verbinding naar maakt (als je op je werk bent), dan kan je er dus niet bij vanaf buiten als de poorten niet open zijn gezet.
 
Ik gok dat er een VPN tunnel is. Daar moet je dus op inbellen, mogelijk is deze tunnel permanent op kantoor / tankstation.
 
Gaat indd via een Open VPN verbinding maar zal eens aangeven dat ze moeten controleren of het ook mogelijk is om via een ander netwerk op de server te komen..
 
Vraagje:

We hebben op 't werk een externe computer en hier kan ik verbinding mee maken met mijn laptop, maar alleen via een verbinding van het kantoor of tankstation. Als ik via mijn thuisnetwerk verbinding wil maken, dan kan die 'm niet vinden via 't IPadres en ook niet via de computernaam...

Iemand die weet wat je moet instellen of wat ik fout doe? Ben niet heel erg goed met software e.d. dus beetje jip en janneke taal aub:+

Dank alvast!

Het kan ook zijn dat er alleen trusted adressen verbinding mogen maken met de pc. Het kan idd een VPN zijn naar een bepaalde locatie.

Wat je zou kunnen doen ( makkelijkst ) is Logmein installeren op je remote pc. Mits je rechten dat toe laten.

Anders moet je maar ff PM'en. Zat mogelijkheden ;)
 
ik heb net paar fotos als verborgen ingesteld alleen nu weet ik niet hoe ik ze terug moet krijgen:X

iemand?

gaat om windows7

edit: al gevonden:p
 
Last edited:
Het kan ook zijn dat er alleen trusted adressen verbinding mogen maken met de pc. Het kan idd een VPN zijn naar een bepaalde locatie.

Wat je zou kunnen doen ( makkelijkst ) is Logmein installeren op je remote pc. Mits je rechten dat toe laten.

Anders moet je maar ff PM'en. Zat mogelijkheden ;)

Let ook ff op of je VPN verbindingen mag maken van je modem, bij onze linksys thuis kon ik het ook niet en na wat vinkjes aangezet te hebben was het opeens wel mogelijk.
 
Gaat indd via een Open VPN verbinding maar zal eens aangeven dat ze moeten controleren of het ook mogelijk is om via een ander netwerk op de server te komen..

Mooiste en veiligste oplossing is: VPN mogelijkheid laten maken op een server in jullie netwerk met een WANadres. Dan kun je vanuit huis een VPN tunnel opbouwen naar kantoor, en vandaar naar die externe PC, in feite kun je dan zelfs alles doen wat je op kantoor ook kan. (Remote eMIS?) :D
 
Weet ik, maar rdp werkt prettiger imo, qua snelheid en beeldopbouw. wij februiken nog steeds good old pcanywhere :D
 
Ben het met je eens dat RDP fijner werkt, maar het kloterige is dat je met een VPN gelijk geen fatsoenlijke internet verbinding meer hebt aangezien deze dan ook over de VPN gaat..
 
Sinds een tijdje deze :) !

i3 laptopje 13" (2,54Ghz) :) 4gb ram, Intel HD chip + Nvidia 310M :p gaat nu een terra schijfje in :p
Samsung-SF310.jpg
 
Ben het met je eens dat RDP fijner werkt, maar het kloterige is dat je met een VPN gelijk geen fatsoenlijke internet verbinding meer hebt aangezien deze dan ook over de VPN gaat..

Zorgen dat je metric van de gateways kloppen ;)
 
wat zijn hier de meningen/ervaringen van SSD's? zit te 'kijken' om mijn bootschijf te vervangen door een ssd van max 100gb, puur als bootdisk en photoshop ofzo :).
 
hier ook een 80gb ssd als bootschijf, windows 7 en photoshop, heerlijkheid!

Ik was raid0 gewend, wat al best snel is, maar dit is weer een stappie hoger!

Volgende stap is ssd in raid0 :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top