This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Ligt eraan, de XPS 420 kan met vele verschillende componenten zijn samengesteld. We hebben dus geen flauw idee wat er nu in zit.

Technische specificaties
Processor
Processor-kloksnelheid 2400 MHz
Processor Q6600
Processorfamilie Intel Core 2 Quad
Geïnstalleerde processorcache 8 MB
Front-side bus processor 1066 MHz
Geheugen
Intern geheugen 3078 MB
Intern geheugentype DDR2 SDRAM
Kloksnelheid geheugen 800 MHz
Opslagmedia
Geïntegreerde kaartlezer ja
Schijf
Totale opslagcapaciteit 640 GB
Harde schijf-interface Serial ATA
Rotatiesnelheid 7200 RPM
Video
Grafische adapter ATI Radeon 3870 X2
Maximum geheugen grafische adapter 512 MB

wat is hier de bottleneck? wil een upgrade doen
dus waar haal ik het meeste winst uit? processor + videokaart?
kom maar op met die tips! :7

Heb je er überhaupt al iets mee gedaan?

Dit systeem zou sowieso al hard moeten branden. Eigenlijk ieder spel op de markt zou je hier al vloeiend mee moeten kunnen spelen namelijk.

Als je dan toch wilt upgraden zou ik een andere CPU-koeler halen (bijv. Scythen Mugen) en overklokken. Die Q6600 staat namelijk bekend om de overklokcapaciteiten en kan namelijk met gemak stabiel op 3200 mhz draaien.

Wat ik evt nog zou doen is nog wat geheugen bijprikken (alleen nuttig als je ook een 64-bit besturingssysteem draait)

Kun je die kaart niet wat overklokken dan?
Toch een behoorlijke high-end kaart van destijds als ik het zo zie...

Destijds ja, op heden is dat echt niks meer. Een simpel HD5770 kaartje voor 120 euro presteert al beter! Daar zou ik voor gaan kijken. Dat past ook nog net bij de CPU.

Kun je die kaart niet wat overklokken dan?
Toch een behoorlijke high-end kaart van destijds als ik het zo zie...

Videokaarten overclocken vind ik (voor normaal gebruik) zonde vd moeite, je win er vaak maar een 10% mee ofzo. Als kaart gewoon traag geworden is kun je veel beter een andere kopen.....

Ik heb bij mijn Online internetabo een Thomson SpeedTouch 706 gekregen, bedraad modem met maar 2 ethernetpoorten. Ik heb ook nog een KPN Experiabox liggen, een Thomson SpeedTouch 780 dus, met meer aansluitingen en wireless mogelijkheid.

Deze wilde ik wisselen, maar dit lukt tot nu toe nog niet. Hij vraagt tijdens als ik IE open of ik de modem wil instellen, als ik dit doe vraagt hij om mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Ik vul hier dan mijn email van Online in, en het wachtwoord wat daarbij hoort. Echter gaat ie dan niet verbinden. Hij geeft de volgende foutmelding:

Wie heeft een idee wat er mis kan zijn (en of dit uberhaupt wel kan)?

Status
Not open for further replies.