This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Het kan zijn dat de dvd of het bestand wat erop staat beschadigd is.

Als je bij boot settings 1st boot op cd/dvd hebt staan MOET hij het doen.

Gewoon een goede .iso W7 downloaden en dan dus branden en weer proberen te booten.

hmm wilde uitbreiden van 2 gig na 4 gig geheugen.

4 bankjes in me mobo dus. eerst zaten er in beide channels 1 bankje, dus 2 gig. Nu wil ik alle bankjes dus bezetten.
Als ik me geheugen erin doe, start hij niet op. Volgens mij moet ik dual channel uitschakelen willen ze alle 4 werken?
Maar nu kan ik dit dus niet vinden via me bios. Is er nog een andere manier om dit te regelen? of kan dit enkel via bios?

kheb een asus p5gc mobo erin

Het kan zijn dat de dvd of het bestand wat erop staat beschadigd is.

Als je bij boot settings 1st boot op cd/dvd hebt staan MOET hij het doen.

Gewoon een goede .iso W7 downloaden en dan dus branden en weer proberen te booten.
MOET niet, alleen als de schijf bootable is. Als er niets op staat om vanaf op te starten, wat nu het geval is dan doet 'ie echt niks.

Is het geheugen identiek aan elkaar? Niet alleen het merk, maar ook de specs?

Iemand hier nog tips voor?

Of is er misschien een progje waarmee je, net als bij de Realtek mixer, je volume heel uitgebreid kan aanpassen en evt. het volume verhogen?

Ik wil met mijn laptop double layer dvd's branden alleen heb ik geen idee of mijn brander dit uberhaubt wel kan, ook kan ik dit nergens op internet vinden.
Ik heb een Acer Aspire 5920 met een Hitachi brander.

Iemand enig idee waar ik dit kan vinden?

Bankje voor bankje testen, zit ws 1 gare bij.

nu wordt het echt apart
alle bankjes afzonderlijk getest, alle geheugens ook afzonderlijk, dit werkt.
Nu krijg ik max 3 gig aan de praat, met 4 gig start hij gewoonweg niet op..
heul apart

Volgens de site van Asus ondersteunt je mobo max Dual-Channel DDR2 667 geheugen, dus geen 800mhz. Wellicht zit het hem daarin.

hmm zou dat het zijn ja?
zal x kijken voor ander mobo dan, deze kostte destijds 37euri bij azerty...
hij ondersteunt wel 4 gig, kheb een soort retail versie, met 4 bankjes en extra pci sloten...

800Mhz of 667 maakt niet uit, mits het mobo het als 667 herkend, dat is iig binnen originele spec.

Waarschijnlijk is het een probleem van de geheugencontroller. Zet je dimms even op spec spanning en verhoog de spanning van de geheugencontroller/northbridge een klein stukje. Mits dat uberhaupt mogelijk is, Asus memcontrollers hebben een probleem. Sowieso alles even handmatig instellen als het kan, autodetect faalt bij asus.

@Vincent-Aerox, tja, trust is gewoon budget troep, niet gek dat zoiets niet wil. Weet niet wat je er voor betaald hebt, maar ik zou voor een Sennheisser gaan, gewoon de betere headsetjes / kop telefoons.

@Dennis, als je nou gewoon de installatie vanuit windows start? Wil het dan ook niet?

Vincent, heb je Realtek wel geinstalleerd gehad op deze PC?
Dwz, ben je alleen het icoontje kwijt of heb je een nieuwe installatie van de OS gedaan of iets dergelijks?

Status
Not open for further replies.