This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote computer topic #7

Status
Not open for further replies.
Heeft het nog nut om deze pc te upgraden met een nieuw moederbord, processor en geheugen?

Of gaan dingen als de hdd/voeding/cardreader niet meer passen of vertraging veroorzaken?

Heb even wat shizzle uit Everest home edition gekopieerd:

Moederbordnaam MSI MS-6701 (Medion OEM) (3 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, LAN)
CPU Type Intel Pentium 4, 2666 MHz (20 x 133)
Moederbord Chipset SiS 648
Systeemgeheugen 768 MB (DDR SDRAM)
Video kaart ATI Radeon 9550 / X1050 Series (256 MB)

Fabrikant Seagate
Naam harde schijf Barracuda ATA V 120023

Fabrikant Hitachi
Harde Schijf Familie Deskstar 7K80

Is zo'n Medion PC van de Aldi met wat kleine veranderingen..

EDIT: En dan nog eens wat, ik heb een SanDisk USB Cruzer U3 van 8gb maar hij geeft maar 950mb aan als ik via deze computer -> eigenschappen doe.

Volgens mij heb ik het wel eens eerder gehad maar ik kan me al 3 dagen niet bedenken hoe ik het toen heb opgelost.

Iemand tips?

Last edited:
Heeft het nog nut om deze pc te upgraden met een nieuw moederbord, processor en geheugen?

Niet echt.
De videokaart is AGP, en past op moderne moederborden niet meer.
Ook de voeding zou ik mee vervangen, dan blijft de kast over, en de hdd...

Ik zou een nieuw systeem bouwen.

Zinloos, een nieuwe bouwen.

Heb net mijn 5850 binnen, wat een knallertje :winner:

Al een beetje mafia 2 demo gespeeld net, mooie 1e indruk })

Hoe krijg ik een tweede beeldscherm op de zelfde resolutie onder W7?
Heb al ff gegoogled maar niets bruikbaars gevonden.

Vid kaart is een ATI Radeon HD 3870. 2 uitgangen dus.
schermen zijn 2 acer h233h's

@ maixkel rox : bureaublad, rechter muisknop, schermresolutie en dan wijst het zich vanzelf

Ik ben misschien van plan een stuurtje,set pedalen en een pookje aan te gaan schaffen om bijvoorbeeld clio cup te gaan rijden. Paar x gedaan bij een vriend van mij, echt hardstikke tof.
Maar hebben jullie misschien nog tips over welke? een logitech G27 bijvoorbeeld?

Last edited:
@ maixkel rox : bureaublad, rechter muisknop, schermresolutie en dan wijst het zich vanzelf

nopa, mis niet duidelijk geweest.
van me hoofdscherm kan ik max 1920x1080 selecteren.
van me 2de scherm kan ik maar max 1600x1200 selecteren.

ik probeer het dus bijde op 1920x1080 te krijgen

nopa, mis niet duidelijk geweest.
van me hoofdscherm kan ik max 1920x1080 selecteren.
van me 2de scherm kan ik maar max 1600x1200 selecteren.

ik probeer het dus bijde op 1920x1080 te krijgen

Misschien is het totaal dan te groot voor je videokaart. Die optie had er anders ook bij moeten staan. Probeer anders beide schermen eens op 1600x1200.

Kun je site's ook aanpassen voor breedbeeld?

Heel veel site's staan bij mij gecentreerd in het midden wat nogal irritant is.

Zinloos, een nieuwe bouwen.

Heb net mijn 5850 binnen, wat een knallertje :winner:

Al een beetje mafia 2 demo gespeeld net, mooie 1e indruk })

GTA4 in een ander jasje. Kwam echt veel elementen tegen in de demo die exact gekopieert zijn uit GTA.

Ik heb zelf een playseat evolution met een G25 erop.
Speel ervaring is dan wel heel erg gaaf! Echt een aanrader!

Ik wil graag age of empire 2 online spelen op mijn eigen netwerk of anders op een andere manier.

Een tijd terug op een ander adres hebben we het ook gedaan, ging prima, maar hier thuis doet hij niks? Soms vind hij de ander niet. soms wel maar word je eruit gekickt, dan staat er unable to join..

Het gaat om 2 laptops met windows 7, op het thuiswerk, via de router krijg ik het niet werkend, en direct met kabels vanaf het modem ook niet..

Dan is er nog een optie dat je via IP kan spelen, 1 create, ander vult ip in en kan joinen, maar ook dit werkt niet?

is het spel niet gewoon te oud? mijn age of empire 1 draait ook niet op windows 7

ff een vraag tussendoor: als ik iets op mijn usb stick zet vanuit linux en dit dan aansluit op windows, dan zie ik mijn bestanden niet.

Echter als ik kijk hoeveel ruimte er is gebruikt, dan klopt dit wel, omdat de disk bijna vol zit (maar ik zie dus geen bestanden).

Hoe kan ik dit oplossen?

Ik ben bezig al me films van me hdd van me laptop naar externe hardeschijf te schrijven. MAAR me snelheid is maar 2.70 mb/s. Lijkt me niet dat, dat een normale snelheid is.

Op deze manier gaat het nog dagen duren dus dit schiet niet op. Dus als iemand in een taal die voor mij begrijpelijk kan uitleggen hoe ik dit sneller krijg hoor ik het graag.

misschien een beveiligde usb stick of beveiligde bestanden?

misschien een beveiligde usb stick of beveiligde bestanden?

De usb stick is niet beveiligd, maar de bestanden zijn wel beveiligd (groepen, gebruikers), maar op linux heb ik er gewoon toegang tot.

En het rare is dat het soms wel heeft gewerkt, maar nu dus even niet.

Ik heb even een vraagje.
Wanneer ik een spel begin te spelen of een filmpje ga kijken, komt er uit mijn kast een zeer irritant piep geluid.

Het lijkt wel of het van de Harde schijf af komt.

Sinds vandaag doet hij het ook af en toe als ik gewoon in windows bezig ben.
En spellen blijven soms hangen.

wie weet wat dit is?

Alvast bedankt!

Status
Not open for further replies.