This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote computer topic #6

Status
Not open for further replies.
Je moet een stabiel voltage zien te vinden bij de clock snelheid die je wilt.

Stel je wilt je processor op 4,0 ghz laten draaien dan ga je op zoek naar een goed voltage voor deze clocksnelheid. Als hij stress testen faalt, dan moet je vaak je voltage verhogen tot hij de testen wel door staat.
 

Ik zou het andersom doen, een voltage instellen, en de max clocks erbij zoeken.
Daarna bekijken of je verder in voltage kan, aan de hand van je temperaturen en je lef....
 
mwa gaat me gewoon om een beetje overclocken. aangezien het een BE is, is de multiplier unlocked, en kan ik via AMD Overdrive al via die multiplier op hogere snelheden clocken.

maar ik heb geen idee wat acceptabel is qua temperatuur/snelheden/voltages en noem maar op .
 
Ik heb anders ook nog wel enkele Antec voedingen liggen, eventueel nog een Antec 900-2 te koop
Ben inmiddels even uit de brand geholpen, heb een kast + voeding te leen van een collega.

Volgende maand maar een nieuwe voeding (be Quiet! E7 400/480watt, modulair of niet modulair, ik twijfel nog) voeding kopen en een nieuwe kast. Voor wat betreft een kast denk ik aan een Coolermaster Sileo, Gladiator of een Antec Mini P180.
 
Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn hotmail. Ik krijg 1x per week ofzo een spammail en deze wordt automatisch naar iedereen uit mijn lijst doorgestuurd!!
Ook als ik een nieuwe mail wil schrijven is er al een stuk tekst die ik elke keer moet wissen :? Hoe kan ik die oplossen?
Ik zie dit verschijnen als ik een nieuwe mail wil schrijven:



Dear friend,
This is the greeting from ELCTRADEW LTD.,one of the big Electrical wholesaler and Retailer in China.We mainly sell electrical product such as digital cameras, mobile,LCD TV,xbox, Laptops,DV,Mp4, GPS, please visit our website: www.egouc.com to find something you may interested and please contact us freely if you have any question, we will offer more competitive price and best service for business cooperation with you/your company.

Mail : export@egouc.com
MSN : egouc@hotmail.com

Thank you and best regards.
 
Kan je vaak voor een tientje bij de shop op de hoek kopen (als je die hebt).



Ok, nu andere reep. Gewoon je systeem kaalplukken tot het werkt.

Net weer ff aan het klungelen geweest, cd speler, brander, lan kaart los gehad maar het wil nog niet, nu krijg ik steeds de melding windows is hersteld van een ernstige fout en slaat hij meteen weer vast...

Windows heeft een week normaal gedraaid en ik heb niks geinstalleerd buiten de normale updates...
 
Waarschijnlijk (aanname) is je moederbord verrot. Wat is het merk mobo? Controleer even op brak uitziende condensatoren, vooral rond de processor. Vriend van me heeft dit in een ver verleden ook gehad en we hebben héél lang gezocht naar de oplossing.

Het zou ook nog een instabiele voeding kunnen zijn.
 
Wie weet er een goeie en bekende torrent site met ratio's? Liefste niet gericht op 1 genre, maar op verschillende. Games, films, muziek etc.
 

Pluk hem weer even helemaal kaal en draai met een verse install even memtest86 of een ander testtooltje. Bekijk ook even je temperaturen, de northbridge is ook verdacht. Voel daar dus even aan.

Wat Jelle zegt is plausibel. Ik heb dat ook eens gehad en heb toen 8 condensatoren op het moederbord moeten vervangen. Dat is ondertussen 4 jaar geleden en het systeem draait nog steeds.



Heeft er hier iemand toevallig nog IDE-PATA HDD's liggen? Ik zoek er enkelen van ~160GB of groter.
 
Je kan ook een memtest draaien zonder je pc opnieuw te installen. Even een bootable usb stick maken en de bootable versie van memtest erop
 
ben op zoek naar een nieuwe router.. deze Sweex X) zonder WiFi optie heeft zijn tijd gehad en ik wil een andere..

Prijsklasse 50 - 70 euro
Draadloos + cable.. aangezien ik mijn pc liever met kabel verbind.. en mijn laptop ook wel eens beneden wil gebruiken.
Ik game regelmatig, download regelmatig en zit natuurlijk veel op internet (duh)..

Volgens mij zijn de routers van Linksys wel aardig goed? Maar ook daar zijn veel verschillende van binnen mijn prijsklasse..
de MB snelheid (54mb of 100mb) geeft de snelheid weer die mogelijk is wanneer je bestanden binnen je netwerk gaat overzetten toch?

iemand een aanrader ? Of dingen waar ik specifiek op moet letten als ik ga zoeken?
 
Koop in iedergeval een router met N wireless. Ookal heb je nu geen apparaten die N ondersteunen. Dit word gewoon de toekomst (N wireless is ongeveer 4x sneller en heeft een stuk beter bereik).

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnaGpwZGea/Vergelijkingtest_Acht_draadloze_80211n_routers/
Daar vind je een test waar een aantal betaalbare routers instaan. Ik zou zelf ook de voorkeur hebben voor een router met Gbit LAN poorten, maar als je amper wat over je netwerk stuur heeft dit niet heel veel zin natuurlijk....
 
N is gewoon de opvolger van het bekende G wireless. G gaat tot maximaal 54Mbit (in de praktijk haal je maximaal rond de 20-25Mbit). N gaat tot 300Mbit (in de praktijk haal je een dikke 100Mbit).

802.11n is gewoon de aanduiding van het protocol. N router kan overigens ook gewoon omgaan met G signaal .
 
Status
Not open for further replies.