Het grote computer topic #5

Status
Not open for further replies.
Denk het wel. Denk dat het met niet al teveel moeite zal gaan. Kan is klein dat het niet past / werkt. :)

als de afmetingen en aansluiting hetzelfde zijn kan dat zonder problemen :)

offfff..... je hangt er een externe aan, kan natuurlijk ook nog ;)

Je dvd brander werkt niet, en je geeft Vista daar de schuld van?

Prima, maar dan moet hij wel werken als je XP installeert, wat je doet voor Vista is geladen....

heb al veel gegoogled en het is een vrij bekend probleem dat deze dvd brander problemen geeft onder vista. daarnaast is hij ook aan het einde van zijn latijn en daarom dus de keus voor een nieuwe :).

externe dvd brander zie ik niet zitten, het is niet voor niets een laptop en geen desktop, moet wel mobiel blijven.

Wat Extera bedoelde, is dat als je de XP cd in je dvd speler doet hij het volgens jou gewoon zou moeten doen. Want hij geeft problemen IN Vista, maar als je de XP cd wil laden moet je dit al doen VOOR dat Vista gestart is.

Nou kan het natuurlijk zijn dat hij echt mechanisch defect is, dan houd het op:p

als ik een windows cd wil booten doet hij het ook niet, maar problemen begonnen toen vista erop kwam ;). dat is het verhaal zegmaar.

nu is hij denk ik gewoon compleet overleden.. hij blijft maar zoken en zoeken op de schijf die erin zit, maar vind nooit iets.

nou zet vandaag mn pc aan..
gister wilde hij al niet normaal afsluiten dus maar gewoon de stroom eraf geklapt.. :D

hij wil niet verder booten dan mijn bios.. tot het scherm dat je ziet :
2048mb 800mhz... en dan zouden de schijven zichtbaar moeten worden.. maar daar klapt die vast.. kan niets meer drukken, niet meer in de bios, hij kan alleen nog reset of uit..
als ik in de bios wil moet ik op del blijven rammen en dan krijg ik: entering bios settings en daar blijft die weer hangen..

wat ik heb geprobeerd:
- alle schijven eraf (3x stuks), probleem blijft.
- cd-rom eraf, pprobleem blijft.
- werkgeheugen eruit, krijg je het bekende piepje.. ook met 1 dimm geprobeerd, probleem blijft.
- andere videokaart, probleem blijft.
- bios gereset, probleem blijft.
- windows cd erin gedaan maar hij komt niet eens tot laden.

op 1 of andere manier ging hij opeens in windows met alleen de windows schijf eraan..maar dat ging erg moeizaam en duurde erg lang. dus toen wilde ik de computer opnieuw opstarten om mijn andere schijven aan te koppelen, 1 voor 1, maar toen ik dat deed begon het weer vna voor af aan.. :X

spullen :
asus m2n-sli deluxe mobo
amd x2 6400
XFX gts 250
2gb OCZ reaperX
600w OCZ modstream
3 hdd's
1 dvdrom
1 SB extreme music

iemand een idee?

- Stekker eruit, powerknop 10 sec inhouden
- Cmos batterij vervangen
- Even proberen nadat je de bios gereset hebt 1 reep geheugen erin

als ik een windows cd wil booten doet hij het ook niet, maar problemen begonnen toen vista erop kwam ;). dat is het verhaal zegmaar.

nu is hij denk ik gewoon compleet overleden.. hij blijft maar zoken en zoeken op de schijf die erin zit, maar vind nooit iets.

Dat is dan toeval, want ik geloof niet dat een OS (software) een hardwarematig probleem kan veroorzaken.

Dus niemeer doen, vista de schuld geven :+

Als hij mechanisch defect is zou ik contact opnemen met je verkoper / dealer of de fabrikant.

- Stekker eruit, powerknop 10 sec inhouden
- Cmos batterij vervangen
- Even proberen nadat je de bios gereset hebt 1 reep geheugen erin

optie 1 en 3 geprobeerd..
hij reset de bios wel want ik krijg dan ewer dat mooie fullscreen logo maar daar hangt hij weer.. dus kan niet "press F1 to continue or press Dell to enter setup" doen..

hij hangt dus steeds bij het begin..
zou het aan mijn werkgeheugen kunnen liggen? want dat zou hij op dat moment weer moeten geven..
dit geheugen heb ik net 2 weekjes ofzo..ik heb memtest proberen te draaien maar hij boot die cd niet omdat hij niet zover komt in het opstart proces.

Is je bios ( / moederbord ) dan gewoon niet helemaal naar de $#$@% ?

Die kan je natuurlijk ook niet flashen omdat je niet zo ver komt 8P

Want logisch gezegd:
Bij defect geheugen piept hij wel oid, maar dan hangt hij niet
Defecte disks moet niks uit maken, moet je gewoon in de bios komen
Videokaart maakt niets uit, geeft gewoon beeld en een andere werkte ook niet dus

Wat hij doet bij een gare cpu doet weet ik eigenlijk niet.

Wat ik dus zou proberen is een andere cpu, en of het hele spulletje eens in een ander moederbord zetten. Volgens mij is het of je cpu, of je moederbord.

Ik heb wel vaker meegemaakt bij servers dat als een schijf goed rot begon te worden dat ik het zelfde symptoon te zien kreeg..

Maar aangezien je al geboot hebt zonder de schijven. Heb je ook al je usb storage er vanaf getrokken? ( Mits je dit hebt natuurlijk )

nou.. hij doet het weer..

en wat het is geweest is echt :X
ik geloofde het ook niet en begon hard te lachen..

ik had alles uit mn pc gehaald.. mobo enzo want ik heb wel vaker meegemaakt dat een pc het niet deed omdat het mobo sluiting maakte tegen de kast oid..
dus alle kabels 1 voor 1 weer aansluiten..
toen kwam ik bij mijn cardreader die op een usbding zat op mijn mobo.. die erop en hij deed het niet.. eraf, deed het wel..
dus de kabel gevolgd of die niet kapot was..dat was niet..
maar er zat een 8gb SD kaartje in :X die ook bij mijn vriendin storing gaf op de pc en die ik wel ff in mn pc had geduwd om te kijke of die het deed..

ik haal dat kaartje eruit en hij doet het :D
kaartje erin, doet niets en hangt tijdens het opstarten.. haal hem eruit en hij gaat verder met opstarten

Status
Not open for further replies.
Back