Het grote computer topic #5

Status
Not open for further replies.
Alle bios instellingen staan goed.

Alle opties in me bios die me pc kunnen inschakelen staan uit.

heb ook me Inet kabel los gekoppeld om te kijken of het niet door een singaal van buiten af kwam, maar dat is niet zo.
Ik heb het eens gehad vanwege een gare voeding...

als jij nu een 600 er in hebt, en die je nog hebt liggen is een 280 denk ik niet dat het gaat werken..

ik neem aan dat je systeem nu die 600 nodig heeft :+ ?

Je kan natuurlijk wel even van alles lostrekken om te testen zodattie wel kan draaien op 280.. videokaart los -> onboard gebruiken enz

ik krijg nu regelmatig (lees: binnen een uurtje 5x) een blauw scherm met de volgende stopcode:

Stop: 0x0000008E

dus ik gezocht op internet en daar geven ze aan dat je geheugen wel eens kapot kan zijn..
dus ik Memtest gedraaid tot 200% en daar was niets te vinden..

Het gebeurd zowel tijdens het gamen en gewoon in windows wat internetten..

zijn er nog anderen dingen die ik kan checken voordat ik dalijk nieuw geheugen koop en het daar niet aan ligt :)

Het programma Orthos Prime downloaden en je geheugen ( e.v.t. CPU ) eens 100% stressen voor een tijdje. :)

nou mijn cpu draaide een uur zonder problemen..
mijn ram beukt telkens vast.. om de minuut ofzo..

dus waarschijnlijk is het naar de kloten..
Corsair levert toch levenslange garantie als ik me niet vergis? ga het zoiezo navragen.. het zijn wel dimms die niet meer gemaakt worden helaas :X

als ik dan toch nieuwe moet kopen wat is dan slimmer?
ik heb nu 2 gig (2x1gb)
- 2x2gb setje zoeken.
- 2x 2x1 setje zoeken.. dus 2 setjes van 2x1gb..

het zal zoiezo 4gb worden denk ik :)

iemand een goed advies? ik ben geen clocker dus daar hoeft niet op gelet te worden

nou mijn cpu draaide een uur zonder problemen..
mijn ram beukt telkens vast.. om de minuut ofzo..

dus waarschijnlijk is het naar de kloten..
Corsair levert toch levenslange garantie als ik me niet vergis? ga het zoiezo navragen.. het zijn wel dimms die niet meer gemaakt worden helaas :X

als ik dan toch nieuwe moet kopen wat is dan slimmer?
ik heb nu 2 gig (2x1gb)
- 2x2gb setje zoeken.
- 2x 2x1 setje zoeken.. dus 2 setjes van 2x1gb..

het zal zoiezo 4gb worden denk ik :)

iemand een goed advies? ik ben geen clocker dus daar hoeft niet op gelet te worden

Heb je wel 4 slots dan voor geheugen?:)

nouja dat is denkik niet het probleem hoor XD

hij wil alleen weten wat beter overte klokken valt:)
2 balkjes van 2 gb per stuk of 4 balkjes van 1 gb :)

Heb thuis nog een goede voeding liggen, alleen maar 280watt ipv de 600 die ik nu heb.

Laat het nog wel even weten of het dan verholpen is of niet :)

Nou gister me voeding vervangen, er gebeurde nog steeds het zelfde :(

Het probleem is inmiddels wel opgelost, ik heb zoon mooi wireless entertainment 8000 toetsenbord van microsoft.

12image.jpg

Nu zit daar een bewegingsensor op voor de verlichting, deze sensor schakeld ook me toetsenbord aan, die op zijn beurt weer verbinding maakt met me pc.

Nu zat de ontvanger van me toetsenbord/muis in een usb poort die opstarten op afstand toelaat 8P

Dus na veel pijn en moeite was het gewoon een kwestie van de usb ontvanger in een andere poort stoppen :D

als jij nu een 600 er in hebt, en die je nog hebt liggen is een 280 denk ik niet dat het gaat werken..

ik neem aan dat je systeem nu die 600 nodig heeft :+ ?

Tot nu toe draait alles prima op me 280 voeding *D had die 600 watt voeding gekocht voor een HD2900XT kaart die ik een tijdje geleden had. Die is overleden en heb toen een HD3870 gehaald.

Setup waar ik nu (nog) mee draai:

Azus P5W DH Deluxe.
Q6600.
4 Gig Geil geheugen.
HD3870.
WD Rapor 150 gig voor me vista instal only.
WD 250 Gig schijf.
Sygate 200 gig schijf.

Maar me 600 watt voeding maakte ook een herrie met opstarten, die ga ik morgen ook terug brengen en wil dan gelijk een voeding halen met kabel-managment en ESP voor me aankomende I7 setup:winner:

Edit: Heeft iemand ervaring met de Azus P6T SE bord ? deze is namelijk 199 ipv 259 voor de normale P6T ?

nouja dat is denkik niet het probleem hoor XD

hij wil alleen weten wat beter overte klokken valt:)
2 balkjes van 2 gb per stuk of 4 balkjes van 1 gb :)

nee dat juist niet :P
ik ben helemaal geen clocker.. wil gewoon dat die het doet op een fatsoenlijke manier..

dus vandaar de vraag wat makkelijker, beter en sneller is.. in hoeverre dat al te merken zal zijn :)

ik heb idd gewoon 4 slotjes..
ik had namelijk eens rondgezocht zo en kwam dit tegen:
OCZ 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 SLI 31.50 en dan bijvoorbeeld 2 setjes.

OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 SLI XTC 46.00

OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 Reaper HPC 46.00

OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Reaper 51.00

OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 ReaperX 63.00

prijzen even gekeken op 4launch..
maar zag dat het laatste setje al 43,- bij Salland was :)
om maar ff iets te noemen :)

Mooiste 4GB setje is de Corsair Dominators / ReaperX, kosten vrij weinig meer op het moment. Ik zou meteen 1066mhz pakken mits je moederbord het ondersteund. :)

ik heb de OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 ReaperX besteld :)

mijn mobo kan tot 800mhz aan helaas (asus m2n sli deluxe)

Wordt nieuwe kast @ nieuwe i7 systeem. :W

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=r-hDoKZz1QQ"]YouTube - #1038 - SilverStone Raven RV01 Case Video Review[/ame]

90 graden gedraaide moederbord. :D

ach, voor het idee is het leuk... maar je lijkt net dronken zo :D

Ff wat anders, heb sinds kort dat als ik mn pc opstart, ie in het bios enorm gaat kraken en tikken :S na onderzoek bleek het de HDD te zijn, vervolgens SMART uitgelezen en laten checken met schijfcontrole, schijnt 100% in orde te zijn... Toch vertrouw ik het niet helemaal...

mensen ervaring mee/oplossing voor?

Waar kan je instellen wat de actie van de laptop moet zijn als je t scherm dichtklapt bijvoorbeeld?

Gaat om vista.. Bij xp wist ik het op een of andere manier nog wel aan te passen. Nu gaat m`n laptop dus op standby stand ofzo als ik em dichtklap, maar je moet m toch ook in kunnen stellen dat hij gwn aan blijft staan?

edit: Laatmaar, al gevonden:#

Status
Not open for further replies.
Back