Het grote computer topic #5

Status
Not open for further replies.
Ze leveren denk ik geen 8mbit maar 10mbit.

En neem maar van mij aan dat ik die ~ 1,24 mb/s red, ik download nogal veel via nieuwsgroepen en andere bronnen namelijk.

Ik zou even kijken op welke snelheid je modem intraint. Ook met 10mbit haal je geen 1,24MB/s. Of je leecher liegt of je traint hoger in. Dat je snelheid terugzakt is waarvoor je betaald. Alleen als je modem boven de 10mbit intraint is dit niet goed.

Als je ADSL hebt (kabel weet ik niet) is je modem in bruikleen van de provider. Als je dus de helpdesk belt, en laat blijken dat je er iets meer van weet dan de gemiddelde huisvrouw, sturen ze je zo een nieuw modem (dat was bij HetNet iig)

Ik heb nog een extra modem liggen, dus dat is niet zo'n probleem.

Dat hele intrainen verhaal snap ik niet trouwens. Ik heb toch van KPN gewoon een bepaalde snelheid die kan? Daar heeft de modem dan toch geen invloed meer op (dus dat ie het hoger kan laten uitvallen dan dat het eigenlijk is, lager kan uiteraard wel)? Wat is intrainen uberhaupt?

Ik heb nog een extra modem liggen, dus dat is niet zo'n probleem.

Dat hele intrainen verhaal snap ik niet trouwens. Ik heb toch van KPN gewoon een bepaalde snelheid die kan? Daar heeft de modem dan toch geen invloed meer op (dus dat ie het hoger kan laten uitvallen dan dat het eigenlijk is, lager kan uiteraard wel)? Wat is intrainen uberhaupt?

Dat houdt in op welke snelheid je modem verbinding maakt met het modem in de centrale. Dat is direct de maximum snelheid van je verbinding. Als jij zegt dat kpn bij jouw 10mbit levert ipv 8mbit moet hij ook op minimaal 10mbit ingetraint staan. Maw de centrale moet die snelheid op jouw verbinding accepteren.

Ok...

Naja volgens speedtest heb ik ook 9,98 mbit, download is ongeveer zoals ik al zei...

Maargoed waarom valt ie dan terug? Tot VER onder de snelheid, ik bedoel, hij valt terug tot wel 3 mbit soms. Laatste paar dagen niets van gemerkt btw.

kan soms zijn door drukte ofzo, heeft ook met storing op de lijn te maken... hoe hoger je snelheid(dus pakketdichtheid wat over hetzelfde lijntje geperst wordt), hoe hoger de kans op fouten... je modem zal dan automatisch terugvallen op een lagere snelheid, en dan geleidelijk weer hoger gaan zitten ;)

Alsdus de helpdeskknuppel van Telfort op onze vraag waarom we ipv 20mbit maar max 4mbit stabiel hadden, en alles daarboven haperde :P

Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen een irritant probleem.

Heb windows vista en het probleem sinds ik mijn pc een paar dagen geleden heb verplaatst.

Als ik mijn pc heb uitgezet gaat deze na ong 30 min weer vanzelf aan :?

Elke keer als ik XP opstart, krijg ik een schermpje te zien waarmee ik moet laten zien dat ik een legale versie heb van windows... heb ik dus niet :X

Iemand een idee hoe ik dat schermpje weg kan krijgen ?

Ok...

Naja volgens speedtest heb ik ook 9,98 mbit, download is ongeveer zoals ik al zei...

Maargoed waarom valt ie dan terug? Tot VER onder de snelheid, ik bedoel, hij valt terug tot wel 3 mbit soms. Laatste paar dagen niets van gemerkt btw.

Kijk eens hoeveel connecties je download software mag maken. Misschien loopt je modem gewoon over. Als een reset helpt doet dat het namelijk wel vemoeden. Bij p2p netwerken kan dat nog wel eens problemen geven. (Torrents, napster like)

Elke keer als ik XP opstart, krijg ik een schermpje te zien waarmee ik moet laten zien dat ik een legale versie heb van windows... heb ik dus niet :X

Iemand een idee hoe ik dat schermpje weg kan krijgen ?

Makkelijkste is een versie installeren die al gekraakt is. Heb ik hier voor je , kan 'm evt. doorsturen oid ?

Kijk eens hoeveel connecties je download software mag maken. Misschien loopt je modem gewoon over. Als een reset helpt doet dat het namelijk wel vemoeden. Bij p2p netwerken kan dat nog wel eens problemen geven. (Torrents, napster like)

Ik download op usenet via 3 draadjes, toegestaan is ook max 3...

Ik heb een probleempje, ik wil een bijlage openen, zowel bij opslaan als openen lukt het me niet om de bijlage te openen:
Probleem.jpg

Schermpje van 'bestand downloaden' blijft de gehele tijd hetzelfde (zoals die hierboven staat afgebeeld)
Weet iemand hoe ik dit aan kan pakken?

is dat bij andere downloads ook zo of alleen @ hotmail? want ik heb wel vaker gehoord dat hotmail problemen gaf bij bijlagen zonder duidelijke oorzaak of oplossing...

Is alleen bij Hotmail. Op het moment start ik de laptop maar op en doe ik het overzetten met een geheugenstik. Dat werkt wel gewoon.

Alle instellingen van je BIOS Ok ?

Alle bios instellingen staan goed.

Alle opties in me bios die me pc kunnen inschakelen staan uit.

heb ook me Inet kabel los gekoppeld om te kijken of het niet door een singaal van buiten af kwam, maar dat is niet zo.

Status
Not open for further replies.
Back