Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Nee het is een 22" E228wfp met een TN paneel dus. De 2007 met een s-ips is 50e duurder en 2" kleiner. Hmm...

Ohhhjoh, wist niet eens dat Dell tegenwoordig ook een 22" in z'n aanbod had :)
Tijdje terug alweer dat ik het heb bijgehouden, mooie maat!
Heb zelf de 2005FPW en met een filmpje kijken ofzo mag hij van mij toch wel een maatje groter maar een 24" als computer scherm is ook gelijk weer zo groot. 22" had toendertijd de perfecte optie geweest voor mij :'(
 
Ohhhjoh, wist niet eens dat Dell tegenwoordig ook een 22" in z'n aanbod had :)
Tijdje terug alweer dat ik het heb bijgehouden, mooie maat!
Heb zelf de 2005FPW en met een filmpje kijken ofzo mag hij van mij toch wel een maatje groter maar een 24" als computer scherm is ook gelijk weer zo groot. 22" had toendertijd de perfecte optie geweest voor mij :'(

De resolutie van een 20" is momenteel nog even hoog als een 22" dus daar zou ik me geen zorgen om maken. :)
 
Niet zozeer de resolutie die me boeit, 1680x1050 is groot genoeg. Maar meer de grootte van het beeldscherm met een filmpie kijken:)
 
Mensen ik ga ook weer even een nieuw systeempje bouwen, en nou heb ik wel enige kennis, maar vraag hier even wat mensen met ervaring op processorgebied aangezien ik dat op het moment niet zo gevolgd heb.

Wat is op dit moment een betere koop voor rond de €120? Je hebt in deze klasse de X2-series van AMD en de dualcores van Intel. Wat zijn de voors en tegens van beide?
 
Voor een 120 euro koop je een 5600x2, die sneller en zuiniger (vooral idle) is dan de intels voor dat geld.
De intels zijn alleen beter over te clocken (al heb je voor dat geld net geen leuke core 2 duo).
 
Hey, net nieuwe office 2007 geinstalleerd.

Start word op omdat ik wat voor school moet maken, maar nu doet ie elke keer als ik op enter druk, 2 enters.

Weet iemand hoe ik dat wegkrijg, en gewoon weer 1 enter krijg ? :)
 
Voor een 120 euro koop je een 5600x2, die sneller en zuiniger (vooral idle) is dan de intels voor dat geld.
De intels zijn alleen beter over te clocken (al heb je voor dat geld net geen leuke core 2 duo).

Tsjaa overclocken dat laat ik wel aan me voorbij gaan... Ik las net inderdaad zelf ook op tomshardware.com dat de AMD toch wel meer te vertellen heeft voor dat bedrag, weer wat geleerd :). Thx iig.
 
Ik heb weer even een vraagje:

Als ik een spel aant het spelen ben dan valt mijn pc na een half uur uit.
Hij wordt dus te warm. Ik heb nu een AMD 64 athlon 2800+ processor, 2gig RAM, 550 Watt voeding ,en deze videokaart http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAGS4A

Na ong. een half uur spelen start de PC dus opnieuw op.
Zou het kunnen komen door dat de voeding te heet wordt? (450 watt werd aanbevolen) Zou het kunnen komen door dat de videokaart te heet word(heb ik ook ook klachten over gelezen) of komt het doordat de processor te heet wordt?

Als de computer opstart dan begint de videokaart keihard te blazen en na 10 sec is die weer stil. Tijdens het spelen begint hij niet harder te koelen.
Mijn broer zei dat het mischien aan de driver kan liggen, dat die de koeler niet goed aanstuurt. Wat denken julie?;)

Ik zat weer eerder te denken aan de processor koeler?

Alvast bedankt:)

Edit; Ik kwam dit tegen Bij het gamen (1 uur Command & Conquer 3) was de max temperatuur 64'C, zeer acceptabel, de stock koeler had ook een max in die buurt.
Edit 2; Ik heb de oplossing al gevonden, Ik ga wat proberen en als dat niet lukt dan ruil ik de videokaart om voor een andere:)
Hier de link waar ik de oplossing gevonden heb
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1195832/0
 
Last edited:
maandag kan ik mijn "stage vergoeding" ophalen
een E6600 en 2x 1 gb coirsair pc6400 800 mhz.

ik moet nog een p5k bestellen.
ik heb alleen 2x ide schijven en 2x ide dvd brander jammer dat de p5k maar 2 ide apparaten ondersteund dus ik moet even een sata schijf of brander kopen.

En dan volgend maand een goede voeding en dan overclocken :)

Ik ben nog opzoek naar een goede lucht cpu koeler.
denk aan een zalman ofzo.
 
Jeej, nieuw adsl abbonementje van tele2..
Aangezien ik daar zelf op de helpdesk werk kon ik de order wat voorspoedigen enzo.. echter had ik nog niet verwacht dat het vandaag al zou werken, aangezien de opleverdatum nog steeds op 11-9 staat :P

Snelheid van 800 kb/s wat ik bij @home had (voor 2 keer zoveel geld) naar dit :

[ir]http://xs219.xs.to/xs219/07365/hetwerktnogsteeds.JPG[/ir]
 
maandag kan ik mijn "stage vergoeding" ophalen
een E6600 en 2x 1 gb coirsair pc6400 800 mhz.

ik moet nog een p5k bestellen.
ik heb alleen 2x ide schijven en 2x ide dvd brander jammer dat de p5k maar 2 ide apparaten ondersteund dus ik moet even een sata schijf of brander kopen.

En dan volgend maand een goede voeding en dan overclocken :)

Ik ben nog opzoek naar een goede lucht cpu koeler.
denk aan een zalman ofzo.

http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGNkbZg/viewgroup/CPUkoelers/
 
@ Apple: Genoeg keus, Scythe Infinty en Thermalright Ultra 120 Extreme zijn (Zover ik weet) de betere, maar een goedkope Arctic Cooling Freezer 7 Pro zal zijn werk ook goed doen (Als je serieus gaat overklokken moet je toch aan een andere denken).
Maar de standaard C2D koelers zijn ook niet slecht, en behoorlijk stil.

Ik heb zelf een AC Freezer 64 op m'n oude systeem (Thermaltake BT overgezet op m'n huidige systeem) en die is behoorlijk stil (De rest maakt meer herrie), m'n BT is met de standaard fan ook behoorlijk stil (Iets luidruchtiger als de AC).

@ Laurens.: Niet slecht, maar met wat voor een verbinding en wat betaal je nu? (Ik haal bijna het dubbelle, maar goed ik heb glasvezel9||6 ).
 
Luitjes!

Het volgende, ik heb vandaag mijn Core 2 Quad, Asus P5N32-sli en Kingston 2 gig hyperx geheugen in me pc gestopt...

Alles draaid prima en retesnel, nu wilde ik Benchmark 2006 opstarten en gebeurde er dit:

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=166C253745315C0F

Hij blijft dus gewoon dit beeld geven, reset niet oid.

Ik denk dat het aan de videokaart ligt, maar deze is werkend van mijn andere bord afgekomen, dus het lijkt me zo sterk.

Alle drivers zijn geinstaleerd....
 
Hey, net nieuwe office 2007 geinstalleerd.

Start word op omdat ik wat voor school moet maken, maar nu doet ie elke keer als ik op enter druk, 2 enters.

Weet iemand hoe ik dat wegkrijg, en gewoon weer 1 enter krijg ? :)

dan moet je even onder het tabblad "start" kijken
en daar moet je kiezen onder het kopje "stijlen" voor Geen afstand

:!
 
Ik bezit nog een 7900 GT, DX9C + alle drivers zijn geinstalleerd!

Geen uitroeptekens bij apparaatbeheer.

Ik heb net even mijn broertjes 7300GT erin gezet, werkt nu opeens prima!

Bij hem werkte mijn 7900 GT weer prima, dus de kaart is niet stuk!

Vreemd verhaal.... :X
 
Ik denk dat het een driver conflict is, probeer eens andere (nieuwere of oudere) moederbord of grafische kaart drivers.
Het kunnen bv de drivers voor SATA/IDE poorten zijn (heb ik gehad), maar ook NIC drivers, audio drivers etc kunnen voor problemen zorgen.

Bij m'n vorige systeem kreeg ik de NIC niet aan de praat, wil je het verkopen en installeer je alles opnieuw (Met andere drivers), werkt het als een nieuwe (Mja, systeem niet verkocht, word een MM/HT systeem).
 
Echt alle drivers zijn vernieuwd...

Ik houd het nu wel even uit met me broertjes 7300GT, eind deze maand stop ik er toch een 8800 GTS in. :)

Hopen dat die het trouwens wel doet. :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top