This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote computer topic #3

Status
Not open for further replies.
Precies, ik wil dus echt niet dat het systeem in rook op gaat, zit alweer een vermogen in nu. :X

Woensdag vrij, ff een 600 watt voeding halen van Enermaxx/Zalmann, zit ik wel ff goed!

Dan kan het overclocke gaan beginnen! 8)
 
Wat is je setup nu ??

Ik wil hem misschien ook gaan clocken, plus dat ik nog een fan in mn kast wil ( zijkant ) maar moet wel dezelfde fan zoeken zoals in mn kast.
 
Wat is je setup nu ??

Ik wil hem misschien ook gaan clocken, plus dat ik nog een fan in mn kast wil ( zijkant ) maar moet wel dezelfde fan zoeken zoals in mn kast.

Processor: Intel Core 2 Quad 6600
Moederbord: Asus P5N32-E Sli
Videokaart: 8800 GTS 320
Geheugen: Kingston Hyperx 2 gig SLI


Volgende maand nieuwe kast, denk de zelfde als die van jou, die heeft volgens mij een behoorlijk goede air-flow! :W

Tevens ook een waterkoeling setje voor de Processor erop!
 
Kan best geloven dat ie het niet trekt...

Zalman voeding (Of iets anders zoals een Seasonic, Tagan, Corsair..etc...Enermax is de max er een beetje af).

Waterkoeling setje? Toch niet zo'n kitje? Kun je beter een goede luchtkoeler kopen, kost minder, minder herrie, betere koeling...etc.
 
Nee, die is niet slecht maar zoiets als dit is goedkoper, en veel beter is er op het ogenblik niet te vinden...deze is ook leuk.

Let wel op dat je bij de Thermalright nog een fan moet kopen, en bij beide moet je ff in de gaten houden dat ze in je kast passen.

Prestaties (Koelvermogen) hangt een beetje van de fan af, beide zijn aan elkaar gewaagd, zelf zou ik voor de Scythe gaan...alhoewel volgens vele TR nog steeds de koning is (Met herrie )
 
Dude, met mijn kast heb je niet eens waterkoeling nodig.
Ik heb ze allemaal op low staan en er komt nog steeds koude lucht uit mn kast
 
top kob! is gelukt :winner:

Haha vet toevallig. Had het ook sinds een aantal weken. Werd het net toevallig vanavond zat en besloot ff op GoT te kijken wat het was. Naja daar de 1e hit stond meteen al de oplossing... Zelfde als KoB gaf en het werkt weer als een speer.
 
Idd, zal er ff op letten!

Ben blij dat ik morge ff de voeding ga halen, kroop net onder me bureau en hoorde wat ,, knetteren ''

Komt dus van de voeding vandaan, het geluid van overspringende vonkjes, zo klinkt het!
 


Neem die ff voor mij mee morgen

Die ga ik eind volgende week halen denks icm mijn nieuwe scherm + 2 GB extra geheugen
 
Erg leuk setje, ik had de Z-2300 * gratis , gniffelt * ^^

De garantie van Logitech is zo makkelijk op te lichte joh!
 
Ik heb nu een E6600 icm met 2x 1gb ddr2 coirsair 800mhz dual channel geheugen. Dit zit op een asus P5k P35.
Nu gaat een video converteren gewoon goed snel. echt veel sneller dan op me oude systeem.

ik heb een superpi van rond de 27 sec.

Alleen als ik nu muziek afspeel bv itunes of wmplayer klinkt dat echt traag.
gewoon dat de muziek happert net alsof de pc het niet aan kan.
op mijn vorige sempron 2600+ met 768mb had ik dan ook toen ik veel applicatie open had staan.

maar als ik nu alleen itunes open heb staan hapert de muziek ook al.
ik heb mijn oude maxtor 250gb (3jr oud) er in zitten en het hdd led knippert constand, en je hoort hem lezen.
kan deze muziek vertraging komen door me hdd ?
(hdd is 2 partities c 30 gb en d: de rest. allebei defrag gehad)
of zijn er andere opties.
 
Klinkt eerder als een driver issue, jou systeem hoort niet eens te zuchten bij het afspelen van muziek.

Misschien kan je de schijf defragmenteren, als het geen driver issue is, maar ik zou effe alle drivers updaten.
 

schijf is gedragmenteerd.

driver issue met de geluidkaart of van me hdd ? of waar moet ik daar op letten ?
 
Heb op het moment op de 1ste en 2de verdieping een slecht bereik met m'n acces point.
Nu heb ik e.e.a gezocht mbt een range extender, waarmee ik simpelweg het bereik vergroot van m'n acces point.

Moet ik ergens op letten bij het aanschaffen van zo'n range extender... of iemand met ervaringen/meningen over bepaalde merken?
 
schijf is gedragmenteerd.

driver issue met de geluidkaart of van me hdd ? of waar moet ik daar op letten ?

Met de geluidskaart denk ik, zijn er updates oid van je kaart? Of als je onboard geluid gebruikt updates van je chipset drivers?
 
Met de geluidskaart denk ik, zijn er updates oid van je kaart? Of als je onboard geluid gebruikt updates van je chipset drivers?

Ik heb de nieuwste drivers van de onboard geluidskaart. maar het wordt er niet beter op

Ook met de tvkaart hoor je het haperen af en toe .. ik vind het raar want dit moet niet mogen met zo systeem.

windows media player heeft er meer last van dan itunes :S

en dan heb ik nu alleen firefox open en wmp gehuegen 423 mb en cpu last bij haperen niet meer als 40% zodra je het haperen hoort zie je de cpu load omhoog gaan. normaal <5%
 
Status
Not open for further replies.