Het algemene voetbal topic #2

Status
Not open for further replies.
*hapt niet*

Mja super spelen ze niet als je eerlijk bent, tegen Ajax was niet verdiend, tegen Vitesse was geluk en tegen Bordeux was gewoon slecht.

Het is gewoon dat ze altijd bij de 1e kans die ze krijgen scoren, mislukt dat en ze verliezen zoals vanavond.

Wat is niet verdiend? omdat je niet domineerd? (wake up)
Geluk bestaat niet, je hebt gewoon een goede keeper.
En tegen Bordeaux was idd slecht.

En goed spelen bepaald niet of je wint of niet.

Dat is een supp groep van AC?
(die gaan nieteens naar een wedstrijd van AC omdat ze al geplaatst zijn...)

AS-Roma.png

ook door:D:D:D

Dat is een supp groep van AC?
(die gaan nieteens naar een wedstrijd van AC omdat ze al geplaatst zijn...)

In 1968 werd de Fossa dei Leoni opgericht. De oudste officieele en nog bestaande supportersgroep in Italië en staat bekend als één van de beste coreo-groepen ter wereld. Gezeteld op de Curva Sud in San Siro, met de leeuw als ultiem symbool.

De groep is opgericht en bekostigd door de lidmaatschapsprijzen en de verkoop van merchandise als sjaals, shirts, mutsen, vlaggen en foto´s, waar onze naam, kleuren en symbolen op staan. Ons doel is om Milan te steunen, thuis, uit, overal en altijd, zowel bij winst maar ook bij verlies. Onze coreos zijn beroemd over de gehele wereld en zijn vaak geïmiteerd. Alle leden doen hier actief aan mee, maar alleen wanneer zij daar tijd voor hebben en nóóit tegen hun wil. We zijn een democratische organisatie, zodoende wordt er over elke (al dan niet vergaande) beslissing gestemd. Onze kracht? Ons enthousiasme, Milan zit in ons hart.

Wij zijn niet de supporters die graag met de spelers praten of naar plaatsen gaan waar we ze kunnen ontmoeten. Onze trots is het feit dat wij onze spelers die het rood-zwarte shirt dragen kunnen steunen - door middel van onze coreos, liedjes en het voorrecht om OVERAL te zijn waar het team speelt. De afstand, moeilijke bereikbaarheid of de kosten van een uitwedstrijd schrikken ons niet af. Wij zijn overtuigd van onze kracht zodat geen bedreiging, geweldsuitingen of tekort aan kaartjes de Fossa dei Leoni van een uitwedstrijd kan wegdrijven. Overal zijn wij, overal laten we onze passie zien.

We gebruiken geen geweld, maar iedereen weet dat we geen weglopers zijn en waar nodig zijn we bereid om onszelf te verdedigen en terug te vechten. We zijn trots op het feit dat de FDL te boek staat als een redelijk vreedzame groep. Fanatisme en woede horen onlosmakelijk ook bij het voetbal en gaat soms de verkeerde kant op, maar bovenal willen wij een goede naam hebben én houden. We zijn op de goede weg.

Fossa dei Leoni is een ´way of life´. Het is van onschatbare waarde voor ieder van ons en een verrijking voor het soms zo harde leven. Het is moeilijk uit te leggen hoe het voelt om deel te zijn van deze geweldige groep. Een verhaal, ontstaan in de straten van Milaan om daar voor altijd te vertoeven.

Duizenden momenten van euforie maar ook verdriet, ongelooflijk voor mensen van buiten, maar onmisbaar voor ons. Verhalen gemaakt uit passie en vertrouwen, maar ook haat en liefde. Het resultaat van hechte vriendschap en solidariteit wat ons allen bindt als tifosi van Milan.

Fossa dei Leoni betekend áltijd daar zijn waar het team is, om risico te nemen, om de ploeg te steunen, om soms te lijden maar bovenal veel prachtige momenten mee te maken. De liefde voor Milan gaat als een rode draad door ons leven, altijd en overal zit Milan in ons hart.

Dít is voor mij het gevoel van het lid zijn van de Fossa dei Leoni. Een fantastische, warme organisatie waar ik al 10 jaar vol liefde lid van ben. Tuurlijk hebben we ook mindere tijden meegemaakt, gevechten, opstootjes, arrestaties. Aan elke way of life zitten voor- en nadelen. Geweld is helaas een deel van het leven geworden en kunnen we ook bij het voetbal zelden uit de weg gaan. Maar een fantastisch mooie coreo, een geweldige wedstrijd van onze helden of een reis naar het buitenland om Milan te volgen in de Europese strijd, dát maakt alles helemaal goed.

Ik zal niet verder deelnemen aan een discussie over supp. groepen. Ik ben geen wedstrijdganger dus kan er niet echt over meepraten en imo is het kansloos ook. Beetje het idee van "je bent geen echte supp" of "jullie supp zijn kansloos". Bij elke club zitten soorten supp. Krijg je straks de vraag "wanneer ben je een echte supp. of wat heeft/doet/is een echte supp.groep".

Bordeaux was iig slecht. En ik wil niet zeggen dat we al door waren dus.... dat zou kansloos zijn.

Ik zeg AZ.
Az is nog steeds goed bezig. Ajax heeft net zijn eerste potje weer eens gewonnen. Zwakste schakel bij AZ is ook opgelost. (keeper) Sneijder & Perez spelen uiteraard niet?

Verschrikkelijk. Maar gelukkig vond Koeman dat dit ook in de competitie zichbaar was... beetje laks etc. Alleen daar word het niet afgestraft :x Op CL niveau wel. Dus gelukkig zegt niemand dat dit kan gebeuren etc..en dat het kwam doordat we al door waren etc...

Stonden toch 4 niet-basisspelers in? Ik kan best begrijpen dat je dan weer even de voorkeur aan competitie geeft ipv CL waar je toch al door bent.

Die niet basisspelers zijn nog steeds geen jeugdspelers oid.
En het ging niet fout bij die spelers. Kijk als je nu echt een totaal nieuwe verdediging neerzet oid. Of Zoals RealM het B elftal stuurt okee....maar dit mag nooit gebeuren.

Het zouden dan deze spelers moeten zijn:
Eric Addo, Michael Reiziger, Ismail Aissati en Diego Tardelli.

Zou niet weten waarom die nu ineens veel slechter zijn. En een aantal fouten werden mijn inziens ook gemaakt door de basisspelers btw...

*verdediging klopt niet. Addo zwakker en Kromkamp is nog steeds nier de oude, en dat is gisteren ws niet beter geworden toen hij op links moest staan.....

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back