Fulltime werken, wat voor werk doe jij?

Dennis

ToetToet
Hoi hoi,

Ik weet dat we een topic hebben voor de bijbaantjes etc, maar geen topic voor de wat oudere garde, mensen die al een fulltime baan hebben...

Dus bij deze,

Wat voor werk doe je? een kleine omschrijving is ook wel leuk.. heb je het naar je zin of zoek je toch wat anders? evt salaris vermelden is ook niet verkeerd, (al doen veel mensen hier vaag over)

Ik zit zelf te twijfelen wat ik moet doen, Ik ben klaar met stage, en twijfel nog over doorleren of toch blijven werken, heb nu een 6 maanden contract getekent bij stork gears, (tandwielkasten etc) maar ben niet echt tevreden, had wat meer salaris gehoopt, en het werk is ook niet super intressant ofzo. ik heb geleerd voor proces operator, maar dat is volcontinu, en daar zit ik toch tegen op... (weekenden,verjaardagen,feestdagen etc) maar wel 30% meer loon + 3 dagen vrij steeds..

Zijn er hier nog mensen die in de continu zitten (ploegendienst) ervaringen? aanrader/afrader? en waarom...

PS dit topic is puur gericht op fulltime werk, geen bijbaantjes ofzo, daar hebben we het vakantie werk topic voor...

Advertisement - register to remove this

Ik zal zelf maar even beginnen...

Ik heb nu een 6 maanden contract, kon een jaar krijgen, maar omdat ik nu al twijfel maar gekozen voor een half jarig, het is niet waar ik voor geleerd heb, maar de stage is er prima bevallen, en ik had nog niks anders, dus vandaar besloten nog even te blijven. hun willen dat ik nog curcussen etc ga nemen, maar ik voel er niet genoeg voor om te blijven, dus ik ga dat ook niet doen denk ik...

Salaris is trouwens 1450 bruto...
Ik kan ook als beginnend operator beginnen ergens, dan begin je als steiger operator en erna field operator, is wel in ploegendienst, dan ga ik al snel 400 netto meer verdienen...

Ik ben eind deze week klaar met stage. en volgende week nog even een presentatie. Dan heb ik de opleiding MBO niveau 4: manager opslag en vervoer afgerond.

Ik ga in september beginnen met fulltime werken, waar ik nu stage loop.
Internationale expeditie bij Scanex, best leuk werk opzich.

Ik heb 2 jaar fulltime gewerkt omdat ik het studeren wel even gezien had. Ik heb toen eerst 1 jaar via een uitzendbureau gewerkt, daar waren de ploegen om en om, dag/nacht.

Daarna ben ik in vaste dienst gekomen en was het ploegenschema: dag/dag/nacht (07:00 - 15:30/14:30 - 23:00/23:00 - 07:00).

Bij het uitzendbureau kreeg ik toen elke week op woensdag of donderdag betaald, verschilde per week aan wat voor dienst ik gedraait had maar meestal zat het per week rond de 300eu.

Daarna in vaste dienst wel een stuk omhoog gegaan, verdiende ik per maand tussen de 1400 en 1500 euro.

Edit: die 2 jaar fulltime was dus overigens bij het distributie centrum van de Albert Heijn in Tilburg :)

Ik werk inmiddels al 7 jaar fulltime.
Wat begon als een jaartje er tussen uit is geeindigt in aan vaste aanstelling en "mede eigenaar" van de cooperatie waarin ik werk.

Wat betreft je punt finacieen ; Ik vind persoonlijk dat men te veel op het salaris let als je een starter bent. Je zit in je proeftijd en moet je bewijzen aan je werkgever. Alles wat je meer krijgt dan minimumloon is mooi meegenomen. Zijn ze tevreden over je dat krijg je meer geld.

Arbeidsvoorwaarden zijn daarom ook beter om naar te kijken in je 1e jaar.

Het belangrijkste is dat je iets doet waar je tevreden mee bent. En dan maakt het niet uit of je "lagere school"werk doet of HBO niveau.
Heb je het naar je zin en zijn de verdiensten goed dan zit je op je stek.

Ik ben van de Havo afgekomen en doe nu werk wat toch goed simpel is. Al zijn er natuurlijk wel bijzondere omstandigheden.

Wat betreft de ploegendiensten ; Ik loop in ploegendiensten en zou voor geen goud willen ruilen met een ander systeem. Wel loop ik in een apart systeem wat je in geen enkel bedrijf zal tegenkomen.

Nachtdiensten is iets waar je tegen moet kunnen. In het begin is het wennen en daarna weet je niet beter als je dr tegen kan. Je moet iig wel een ritme zien te krijgen in je leven.
Want als je nachtdienst heb gehad en om 07.00 je bed in gaat en je komt er dan om 16.00 uit moet je niet raar opkijken als je niet voor 02.00 snachts pas weer kan slapen.

Wat betreft mijn werk geef ik maar een url ,want dat is makkelijker.
Spam is het niet , want promoten heeft geen zin voor ons :P

www.dekoperenploeg.nl

Nog even over mn werktijden.

op bijv. 01 06 2007 begin ik om 23.00 met werken
op 02 06 2007 stop ik om 06.30 met werken ( nachtdienst )

op 02 06 2007 begin ik weer om 17.30 met werken
op 02 06 2007 stop ik weer om 23.00 met werken. ( avonddienst )
( om 2300 komt dan de verse nachtploeg op en loopt dan de tijden die ik als 1e aangaf.)

op 03 06 2007 begin ik om 06.30 met werken
03 06 2007 stop ik om 17.30 met werken. ( dagdienst)

Vervolgens heb ik 3 dagen vrij en op de 3e dag kom ik snachts weer op volgens bovenstaande schema moet ik de 6e dan weer om 2300 beginnen.

Al die tijden zijn aflostijden en kunnen varieeren. Is het druk werk je langer , is het rustig werk je korter.
Qua financieen maakt het niets uit , want als lid van onze cooperatie krijg je een vast bruto jaarsalaris.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :P
Qua opbrengsten zat ik over 2006 op een gemiddeld maandsalaris van 2100 euro NETTO.

Ik hoop dat je dr wat aan heb :P

Ik ben sinds een dikke week aan het werk als loods medewerker bij Brinkman Transport De wijk / Meppel. Draai nu diensten van 19:00 tot 04:00. Ga binnenkort beginnen met rijbewijs C en dan hoop ik er op de vrachtwagen te komen*D

Wat betreft je punt finacieen ; Ik vind persoonlijk dat men te veel op het salaris let als je een starter bent. Je zit in je proeftijd en moet je bewijzen aan je werkgever. Alles wat je meer krijgt dan minimumloon is mooi meegenomen. Zijn ze tevreden over je dat krijg je meer geld.

Tog vind ik loon echt wel belangrijk. Ik weet mijn loon ook nog steeds niet, want niemand kan mij dat daar vertellen op 1 persoon na en die is er 9 van de 10 keer niet als ik er ben. Maar als ik er onder het ''niveau'' verdien ben ik der zo weer weg.

Last edited:
Prima baan John. 8)

Ik werk bij de CZ en in het weekend in de haven. Alles via uitzendbureau, een leuke baan vinden lukt nog niet echt helaas.

CZ is 34 uur en in de haven verschilt erg. Het liefst een zondagdienst @ 200% (= 130euro voor 8 uur) en dan neem ik de maandag vrij.

Fulltime werken is het niet echt maar ik ga toch per 1 juli voor 24 uur per week aan de slag binnen de verslavingszorg in Den Haag.
Heb hier afgelopen jaar ook stage gelopen en krijg de mogelijkheid om mijn studie deeltijd af te ronden.
Wat wel betekend dat ik onder mijn opleidingsniveau uitbetaald krijg.
Krijg nu voor een mbo`er betaald terwijl ik op hbo niveau werk.
Salaris is bruto op fulltime basis 1675,-
Heb nu een jaarcontract maar heb wel vooruitzicht op een vaste baan.

Draai nu geen onregelmatige diensten. Is in de toekomst wel mogelijk en heb er ook geen bezwaar tegen. Heb het erg naar mijn zin op mn werk en krijg genoeg mogelijkheden om me verder te ontwikkelen. Kan misschien binnen de instelling m`n Master nog halen maar moet nog maar even kijken of ik daar zin in heb.

Ik werk nu 2 jaar voor me vader. We hebben een bedrijf in Gevelreiniging/Glaswassen.

En heb lekker chille tijden waar vele jaloers op zijn :P
Meestal uurtje of 8 weg en dan weer half 4 thuis ofzo. Dus kwa tijden heb ik niks te klagen. Plus een auto van de zaak.

Kwa salaris zit ik op 1400 nette maar natuurlijk wel auto erbij en gratis tanken en mag er overal mee naartoe.

Binnenkort misschien ook op mezelf wonen en krijg ik salaris verhoging naar de huurprijs van ht huis dus dat is natuurlijk erg lekker.

Ik ben nu bijna 3 jaar werkzaam bij PPG fiber glass.

Heb het er echt onwijs naar me zin !!

Het is een bedrijf dat glasvezel produceert, en op verschillende wensen van de klanten word verwerkt tot een product, dat de klant verder verwerkt tot het eindproduct. bv tot dakplaten, autoruiten, autolak en verder alles waar glasvezel in zit :D

Grote klanten zijn oa: Hella, DuPont, BASF etc etc.

Hier ff een kleine indicatie: www.ppg.com.

Ik ben werkzaam in 5 ploegen dienst, dat houd in:

- 2 ochtenddiensten van 07:00 tot 15:00
- 2 middagdiensten van 15:00 tot 23:00
- en 2 nachtdiensten van 23:00 tot 07:00

na elke cyclus van 6 dagen ben ik 4 dagen vrij :W

Aangezien je nooit dezelfde uren maakt per maand is je loon ook zeer onregelmatig.

Gemiddeld verdien in omgerekend 1800 Netto in de maand ( krijg namelijk 4 weeks loon)

November word ik 23, dus volloon :W dat houd in: ongeveer 1800 Netto per 4 week

Ben net 2 weken geleden geswitched van baan. Eerst werkte ik bij een electro zaak waar we wasmachines, tv's en aanverwante verkochten. Het werk was wel leuk daar, veel contact met klanten, echter het onderlinge contact beviel me niet meer. Verdiensten waren niet echt om over naar huis te schrijven, ver beneden mijn zin.

Nu werk ik bij een dealer van een groot frans automerk. Het werk bevalt me tot op hede prima, gezellig team van collega's. Salaris is ook prima. Ik heb nog geen auto van de zaak, dat kost me teveel bijtelling in verhouding tot de km's die ik woon-werk maak (kan namelijk makkelijk op de fiets). Wel kan ik zo een demo auto meenemen indien ik ergens naartoe moet.

Al met al denk ik dat ik nu prima stekkie heb.

Ik werk overigens nu al meer dan een jaar full-time, studeren zie ik echt niet meer zitten. Heel misschien nog een werk/leren combinatie ofzo, maar dat heeft momenteel geen prioriteit.

Werk nu een half jaar op detacheringsbasis bij een groot verkeerskundig bedrijf.
Teken hier tijdelijke verkeersmaatregelen, alle wegwerkzaamheden etc.

Ben met school gestopt omdat ik het daar gewoon niet meer bij hield, deed MBO Bouwkunde. Daarna gewoon me CV op internet gezet en binnen 3 weken had ik een baan. Zit nu tussen HBO’ers lekker te werken, het bevalt me echt prima. Voel me weer gewoon goed en kan doen en laten wat ik wil.

Heb via het detacheringsbureau een 1000-uur contract wat er bijna op zit. Daarna word ik hopelijk in vaste dienst genomen. Gezien de hoeveelheid werk die hier ligt en hoe goed het werk mij af gaat zie ik het wel positief in.

Het verdiend niet mega goed maar ik ben blij dat ik met alleen me VMBO zo snel een goeie baan had. Afspraken zijn zo gemaakt dat wanneer ik in vaste dienst kom meteen loonsverhoging krijg. Zit nu rond de 1100 euro per maand (40 uur per week).

Ben 1 jaar gelden afgestudeerd als eerste elektromonteur..

Tijdens men stage benk in het bedrijf waar ik in de elektro liep in aanraking gekomen mete glas vezel..

Daar ben ik meteen verder gegaan na dat ik klaar was met school...
Werk daar nu een jaar full time 5 dagen in de week..

Wat wij doen is van de grote sara's (zeg main frame's) naar de klanten een glas verbinding leggen..
Het graven van de buizen en het blazen van de kabel doen wij niet..
Alleen het lassen.. en afmonteren bij de klant binnen en meten..
Wat tegenwoordig ook veel is, is het fiber 2 home..
Zie je in de grote steden allemaal al dat de mensen 2 vezels in huis krijgen.. 1 voor de tv, ander voor internet en telefonie..
Maar daar doe ik zelf weinig in..
Doe meer voor de bedrijven.. die krijgen minimaal 2 vezels.. dus 1 vezelpaar..

Mooie punten vink toch echt wel dat ik overal kom..
De 1ne x midden in de polder de andere x een super luxe kantoorpand..

Van limburg tot groningen kom zelf uit de buurt van breda..
WEl veel onregelmatige werkt tijden..

hier een stukje er over:
http://www.hvmglasvezel.nl/pages/HVM/index.htm

Volgend jaar wil ik toch echt weer terug naar school ben nu net 20,,
Maar wil toch echt weer verder leren.. maar dan denk ik voor iets heel anders..
Wat weet ik nog niet..te veel keus..
Als het maar niet alleen maar suf naar een computertje is met elke dag de zelfde mensen om je heen..(is toch om gek van te worden.. op een gegevenen moment ben je toch uitgepraat :P )

Ik werk in de nachtdienst als laadmeester + neem bepaalde werkzaamheden over van de leidinggevende als ie vrij of ziek is @ schuitema ( leverd alle spullen aan c1000 winkels).

Ik begin om 19.00 en eindig om 02.45 (op de dinsdag om 02.30).
36 uur per week.
Ik heb op zaterdag altijd vrij en door de weeks 1 dag. Die verschuift elke week een dag zodat je na een aantal weken een lang weekend hebt. ( vrijdag , zaterdag en zondag vrij).

Heb het aardig naar mijn zin atm.

Verdien tussen de 1800 en 1900 euro netto (schommeld daar tussen een beetje omdat ik wel door betaald krijg maar geen toeslagen krijg als ik eerder naar huis ga. Wat vaak voorkomt als we vroeg klaar zijn.) per 4 weken.

Ik = blij voorlopig :D

Werk 38 uur bij een groothandel in veilig-heids kleding, grote afnemers van ons zijn bedrijven als Vitens, Van Oord enz.

Vanaf augustus ben ik 2 dagen chauffeur daar, dat houd in dat ik kleine bestellingen voor bedrijven in de buurt weg breng. Loop nu voor het grootste gedeelte nog in het magazijn. Mede om de producten goed te leren kennen want het is ook de bedoeling om binnenkort in de winkel te gaan staan. (Kleine showroom voor particulieren).
Werktijden zijn van 8.00 tot 16.30.

Bevalt me vooralsnog zeer goed, verdien rond de 900 euro netto per maand. Ben 18 jaar en wordt over 2 maandjes 19, dus loonsverhoging :).

Doe overigens werken/leren, opleiding Verkoopchef niveau 3.

Ik werk fulltime bij een grote internationale financiële dienstverlener die landelijk gevestigd is, als 2e lijns ICT support op locatie, bevalt me tot nu toe prima. Al wil ik nu zo langzamerhand wel meer, dus ben ik wat aan het rondkijken. Voordeel van zo'n groot bedrijf is dat je intern veel vacatures hebt. Werk is vrij regelmatig, van 8.30 tot 17.00/17.30, soms overwerk s'avonds al komt dat steeds minder voor. Gemiddeld 1x in de 6 weken draai ik een standby dienst, wat inhoudt dat je 24 uur per dag bereikbaar moet zijn. Het gebeurt niet vaak dat ik word opgeroepen, maar het gaat meer om de continuiteit..

Qua salaris en sec. arbeidsvoorwaarden klaag ik niet (laptop+auto+mobiel vd zaak), maar het kan absoluut wel beter. momenteel zit ik op zo'n 1950 bruto, (24 jaar, alleen HAVO diploma) waar dan nog eens mijn auto etc afgetrokken worden.

Nu heb ik dit jaar mijn P gehaald (HBO), en wat andere certificaten, dus de komende ronde zal ik wel flink omhoog gaan. Maar, ik wil verder, dus verwacht dat ik na de zomer toch wel iets anders ga doen. Waarschijnlijk in de richting van SAP.

Ik heb gelijk na mijn HAVO eerst een jaartje HBO Bedrijfseconomie gedaan. Dit beviel zo slecht dat ik er mee gestopt was. Omdat ik niet zo goed wist wat ik dan wel wou gaan doen ben ik maar een jaartje gaan werken. Ik ben toen begonnen als "hulpje" bij Essent Domestiq Services in Deventer. Langzamerhand groeide mijn functie uit tot "medewerker verkoop binnendienst". Ik werkte daar via het uitzendbureau, dus ik kreeg elke woensdag loon. Ik geloof iets van €350 per week. Ik was toen 18.

Ik kon wel langer blijven, maar ik vond echt dat ik weer naar school moest :D. Opzich vind ik het wel fijn om te weten hoe het is om 40uur per week te maken, school valt vergeleken daarbij in het niets.

Begin van volgend schooljaar ga ik een halfjaar stage lopen bij Hans Ubbink in Oude Meer (Amsterdam, Schiphol) op de productie afdeling. Daar krijg ik €300 per maand...8P

Ik werk nu 4 dagen in de week bij het Distributie Centrum v.d. Vomar (supermarktketen in Noord Holland met 53 filialen :P)

Dit doe ik icm een BBL opleiding. (Groepsleider Magazijn/Logistiek MBO Niv. 3)

Had het namelijk ff gehad met school, maar kan niet wachten om weer terug te gaan op dit moment.

Het bedrijf draait alleen maar om cijfers en kijkt totaal niet om naar collega's.

Op mijn afdeling KW (Kruidenierswaren) werken ongeveer 50 mensen (exc. leidinggevendeMagazijnbeheerder/Managers)
Hiervan zijn er 20 Polen, gezellig in de kantine dus. (NOT)

Werktijden: di/wo: 07.00 t/m 16.00 (kan uitlopen tot 17.00 uur)
do/vr: 06.30 t/m 16.00 (kan uitlopen tot 17.00 uur)

Maandag zit ik op school dus ben ik vrij, (Maandagavond btw dus kan werken maar baas denkt nu al een half jaar dat ik de hele dag op school zit, hoop dat ie hier niet kijkt 8P :D)

Salaris: rond de 600 Netto (ben 17, vanaf volgende maand 18 dus loonsverhoging, + dan werk ik een jaar bij Vomar = nog meer loonsverhoging. Reden dat het loon zo laag is, is omdat ik een BBL contract heb. Toeslagen zijn wel relax en overuren worden 150% uitbetaald

Ik hoop in Januari klaar te zijn met me opleding, dan een half jaartje full time werken als "scooter monteur" en dan weer elke dag naar school. (wat een vrije tijd zal ik dan hebben!):P

Ben nu een klein half jaar aan het werk. Begin dit jaar gestopt met studie, en ga in september weer beginnen.

Werk bij een schoonmaakbedrijf dat bestaat uit glaswas/gevels/onderhoud. Voornamelijk ben ik glazenwasser, maar af en toe ook vloeren in de was zetten, huizen opleveren en dat soort dingen.

Werk bevalt me goed, collega's zijn echt relaxed en de werksfeer is er gewoon goed.
Wel weet ik dat ik 'blij' ben dat ik in september weer naar school ga. Ik zie het niet zitten om met havo op zak glazenwasser te worden.

Verder ben ik bezig om een klein bedrijfje te beginnen in pakket/verhuisservice, maar dat is allemaal nog op papier en moet nog uitgewerkt worden.

Back