Originally posted by Joël
Wat me opvalt aan het carter is dat de smeerkanaaltjes vanaf de lagers ontbreken. De meeste minarelli's hebben er eentje aan de cilinderkant, maar jij hebt er geen...
Die kanaaltjes dienen ervoor om de olie door te lagers heen te trekken als het ware, dus het lijkt me niet echt fijn als je die kanaaltjes niet hebt. Ik heb bij mijn Minarelli carter juist 2 kanaaltjes bijgemaakt, zodat er nu links en rechts aan de membraankant en aan de cilinderkant die kanaaltjes lopen.
Verder zie ik geen vloeiend verloop van de spoelkanalen richting het midden van het carter, zoals bart ook al aangaf. De weg die het mengsel maakt vanuit het carter wordt spontaan verbreedt, ipv dat het verloop richting cilinder vloeiend is.
Als iemand voor mij een stukje webspace heeft, dan zal ik eens wat foto's uploaden van mijn eigen Minarelli LC blokje, waar ik nu mee bezig ben...
Weten jullie meteen wat je kan verwachten bij een carter-tunebeurtje...
Originally posted by Alexander
Olie kanaaltjes ligt aan je type blok dat je hebt.
Bv bij sonic zitten ze altijd aan de membraan kant. Oude type blokken aan de cilinder kant. Ik schat dat vanaf 98 a 99 de blokken van cilinderkant naar membraan kant zijn veranderd.
Ik geef de voorkeur aan de cilinderkant voor een betere werking, ondanks de eventuele invloed op de flow.Originally posted by Alexander
Olie kanaaltjes ligt aan je type blok dat je hebt.
Bv bij sonic zitten ze altijd aan de membraan kant. Oude type blokken aan de cilinder kant. Ik schat dat vanaf 98 a 99 de blokken van cilinderkant naar membraan kant zijn veranderd.
Het aparte aan het geheel is dat toch ieder blok op beide punten (cilidnerkant en membraankant) de mogelijkheid bezit voor lager smering.
Zelf ben ik van mening dat extra kanelen boren niet tot weinig nut heeft. Ik ben nu al zo lang bezig met minarelli en heb bij beide systemen nog nooit enig probleem gehad. Persoonlijk prefereer ik het aan membraankant.
(bijna) alle getunedde carters zien er ongeveer wel het zelfde uit, en zeker op foto. meetwerk is wat anders.Originally posted by malle neo's
Idd, ik had nooit verw8 dat hij ff zn carters liet zien
Originally posted by Joël
Okee, er hebben zich inmiddels al 4 mensen gemeld voor die space, dus dat komt wel goed...
Alleen effe de foto's uploaden van de digicam en de resolutie wat verlagen, dan stuur ik ze op...
Originally posted by Folkert@MinaRally
Staat er? Hmm dan ben ik apescheel.
Oke, het had wel iets uitgebreider gekund, maar ik had niet zo veel tijd.Originally posted by mhr#27
voor een betere werking
Originally posted by Honda NSR-II
Dus beter eerst alle "makkelijke" dingen veranderen zodat je meer vermogen hebt en het verschil dus (waarschijnlijk) groter is.