Foto's tuned EVO cilinder

Kleine toevoeging op mijn mening over deze cilinder:
ik vind hem opzich netjes aangepast, beveltjes, zoals gezegd word, maarja, das de afwerking dan nog. enigste wat ik zelf heel anders zou doen is de spijlen in de spoelkanalen scherp maken, niet door het zoals hier aan te schuinen, maar het veel geleidelijker te laten verlopen.

uitlaatkanaal ziet er verder netjes uit, vind alleen de spoelerkanalen ook vrij ruw, denk niet dat het onverstandig zou zijn deze oppervlakken iets gladder te maken.
 
Ik kan niet verklaren waarom Polini dat vierkant maakt. Volgens mij zullen ze hiervoor wel hun reden hebben, en zullen ze wel goed over nagedacht hebben.

Als je het passend maakt met het mondstuk, wordt de oppervlakte natuurlijk groter, misschien dat het zo meer weerstand van de stroming zou ondervinden. Ik weet eigenlijk niet wat ik er moet van denken :P

Ik had ooit nog gezien dat valentino ook de poort ovaal maakte @Evo cilinders. Misschien kan hij wat meer info geven hierover (of is dit gewoon iets wat ik zelf moet testen/ondervinden)
 
Vroeger maakte Joël de uitlaattunnel ook rond, toen ik m'n evo liet tunen vroeg ik of hij dat ook bij mijn evo deed. Hij zei nee, want rond moest wel beter zijn.

Z'n Almelo Evo had geloof ik ook een ronde uitlaattunnel, maar wel 18.63? pk 8)
 
dat van dat wervelen lijkt me iig wel een goede redenatie

Verder wel een leuke reply van je Eric

Maar het zou nog leuker worden moest Joël hier z'n ervaring willen neerzetten (maar ik vrees dat het niet zal gebeuren).

voorlopig laat ik hem nog ff zo, en ga ik in de toekomt het misschien wel nog eens testen.

grtz
 
volgens mij werkt zo'n ronde uitlaattunnel net zoals als je een rondje blaast met rook , de gassen worden eruitgeschoten maar er blijft dus een werveling (rondje) over die langzamer de uitlaattunnel uitgaat (dus bijv. dat rondje wat je blaast met rook ;) ).

Het is een idee en ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel , misschien is het wel onzin .
 
Een uitlaat is een gesloten ruimte en het gas gedraagt zich dan even wat anders, maar er zitten natuurlijk wel overeenkomsten in. Moet je wel weten welke dat zijn...
 
Originally posted by Running_Sp
volgens mij werkt zo'n ronde uitlaattunnel net zoals als je een rondje blaast met rook , de gassen worden eruitgeschoten maar er blijft dus een werveling (rondje) over die langzamer de uitlaattunnel uitgaat (dus bijv. dat rondje wat je blaast met rook ;) ).

Het is een idee en ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel , misschien is het wel onzin .

Mja ik begrijp wat je wilt bedoelen :p , maar dan zou malossi/hebo ook opteren denk ik voor het vierkante systeem.
 
Originally posted by Running_Sp
volgens mij werkt zo'n ronde uitlaattunnel net zoals als je een rondje blaast met rook , de gassen worden eruitgeschoten maar er blijft dus een werveling (rondje) over die langzamer de uitlaattunnel uitgaat (dus bijv. dat rondje wat je blaast met rook ;) ).

Het is een idee en ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel , misschien is het wel onzin .

Denk dat het rondje blazen een beetje moeilijk gaat als die zuiger elke keer op en neer gaat.

Staat me wel iets bij dat Joël en Ivo naar Vlissingen waren gekomen en sindsdien nooit meer een Evo poort rond hebben gemaakt :W

Persoonlijk houd ik het nog even bij het drukpuls verhaal :*
 
zou het ook zo kunnen zijn dat polini dat vage viekhoekige uitlaatkanaal zo heeft bedacht om in bepaalde regionen een grotere stroomsnelheid te ontwikkelen als in andere?. Ik weet niet precies uit me hoofd hoe dat kanaal ligt tov de vlinderpoort. zou me er wel iets bij kunnen voorstellen.
 
Originally posted by fabriziracing
dat heb ik nu ook geprobeerd, maar vind het resultaat maar tegenvallen, volgens mij moet er wel een betere manier zijn, dan polijstpasta+staalwol

Eerst gladschuren en dan op de juiste manier polijsten. Met pasta en WD40.
 
Originally posted by R5 man
zou het ook zo kunnen zijn dat polini dat vage viekhoekige uitlaatkanaal zo heeft bedacht om in bepaalde regionen een grotere stroomsnelheid te ontwikkelen als in andere?. Ik weet niet precies uit me hoofd hoe dat kanaal ligt tov de vlinderpoort. zou me er wel iets bij kunnen voorstellen.

Je kunt er in ieder geval van uit gaan dat ze het niet voor niets doen...
 
Originally posted by fabriziracing


Maar het zou nog leuker worden moest Joël hier z'n ervaring willen neerzetten (maar ik vrees dat het niet zal gebeuren).

grtz

Toch wel dus, meevallertje.

Waar bijna niet over gesproken wordt is het feit dat je van een vlindervormige uitlaatpoort naar een ronde doorlaat van de uitlaat moet.

Als je die overgang te abrupt (of snel) maakt, heeft dat negatieve gevolgen voor de sterkte van de in- en uitgaande drukpulsen en verlies je vermogen. Polini heeft gekozen voor een soort van ovale uitgang als "tussenvorm" van driehoekig en rond.

Blijkbaar is het "randje" wat je creeert met een dergelijke uitgang van het uitlaatkanaal op het uitlaatspruitstuk minder boeiend dan algemeen gedacht wordt...
 
Heb je dit zelf getest? Zoja, wat waren je bevindingen? Zo nee, wie heeft het dan wel getest en wat waren daar de bevindingen?
 
Originally posted by Mol
Heb je dit zelf getest? Zoja, wat waren je bevindingen? Zo nee, wie heeft het dan wel getest en wat waren daar de bevindingen?

Ik heb het zelf niet getest, maar als je specifieke verschillen wil weten moet je Tino maar even mailen...
 
Back
Top