PVL rotor voorontsteking? + foto

Spasta said:
Invloed van warmte ed te verwaarlozen?

Ik heb een PVL met cdi/bobine (analoog dus) die ik altijd op 1.6mm gezet heb.
blijkbaar moet dit 1.7 zijn dan?


Die 0,7 graden vroeger bij piaggio maken geen verschil op de grafiek in de praktijk, van die onzekerheid kan ik je verlossen.
 
KreVaN said:
Nadat de curve is uitgelezen, is deze toch naar eigen inzicht bij te stellen? Dus dan maakt het inprincipe toch niet uit welke van de PVL onstekingen je pakt als je weet welke curve voor jou het beste is.

Natuurlijk is dit eindeloos testen. Maar ik ben wel is benieuwd hoe dat er uit ziet curves uitlezen? Worden deze curves als het ware er compleet zo op gezet of is het bijv een graden lijn die je punt voor punt aanpast en dan test?

Een curve is zeker uit te lezen met de juiste gereedschappen. Ook van de niet programeerbare. Je moet dus een referentiepunt maken om te weten waar je mee bezig bent. Zonder dit punt en het verdere verloop blijft het gokken met de bijbehorende risico's !! Vervolgens kun je dus met dat punt verder gaan werken om het beste uit de motor te halen.

<] als je weet dat de trein 200 km naar het zuiden rijdt ( = curve ) kun je geheel niet inschatten waar de trein uitkomt. Daarvoor moet je eerst weten van waaruit deze trein vertrekt ( = referentiepunt ) Als je dus ergens wilt komen moet je weten waar je moet beginnen en welke weg je moet volgen. Het idee is eigenlijk heel simpel dus.
 
Maar als ik het goed begrijp is de curve (van de niet programmeerbare) niet aan te passen of vat ik dit verkeerd ?

Verder hardstikke bedankt voor info hier kan ik wel wat mee ;)
 
KreVaN said:
Maar als ik het goed begrijp is de curve (van de niet programmeerbare) niet aan te passen of vat ik dit verkeerd ?

Verder hardstikke bedankt voor info hier kan ik wel wat mee ;)
Idd, net als bij elke andere niet programmeerbare ontsteking.
Je kunt op de digitale rotor (weet niet meer of dit altijd zo is) wel een programmeerbare CDI aansluiten ipv de digitale CDI.
 
Als je aantallen koopt is het mogelijk om een eigen curve in een cdi te branden. Wij hebben dus de curves van bijvoorbeeld Malossi, Polini,Selletra en TJT uitgelezen en vergeleken. Vervolgens het een en ander naar wens veranderd en getest. Toen we de uiteindelijke curve hadden hebben we die dus laten maken.
Nu kan je dus begrijpen dat het onzinnig is te praten over tijdstippen en tekens als je deze niet in jouw curve weet te plaatsen.

Naast dit zijn er dus nog wat parameters van belang om tot een ideale ontsteking te komen, maar dit lijkt me niet de plaats om dit uiteen te zetten.
:7
 
Back
Top