Vraagje PVL Digitaal

PoliniEvoAerox

Well-Known Member
Ik weet dat hierover een topic is geweest maar ik kan hem niet meer terug vinden in de search, want dat was al een tijd geleden. Dus stel ik die vragen nog eens.

Ik weet dat je tijdens het monteren je de bobine zo ver mogelijk van de cdi af moet plaatsen. Maar ik hoorde dat je ook iets moest inpakken met alu. folie om zo storing te verkomen. Wat moet ik in pakken dan de CDI of de bobine. En op hoeveel mm voorontsteking moet ik die zetten. Het gaat om een Mina. Hori. blokje. Ik heb ook even gezocht op de site van pvl en daar stond dat je die moest zetten tussen de 1,2mm a 1,4mm vooronsteking. Maar ik las laatst ook iemand die die rond de 6 mm had staan. Dus nu weet ik het zelf ook niet.
Ik weet dat pvl een paar verschillende curves heeft. De curve die bij deze onsteking erin zit is deze
zuendkurve.jpg

mochten er nog dingen zijn waar je rekening moet houden dan zijn deze ook welkom.
 
Advertisement - register to remove this

Waarom zeggen sommige mensen dat dan en jij hebt piaggio ik neem aan dat er verschil zit tussen minarelli en piaggio kwa vooronsteking.
En heb jij een gewone pvl of zo'n kundo of een bidalot???
 
PoliniEvoAerox said:
Waarom zeggen sommige mensen dat dan en jij hebt piaggio ik neem aan dat er verschil zit tussen minarelli en piaggio kwa vooronsteking.
En heb jij een gewone pvl of zo'n kundo of een bidalot???
ik heb pvl digitaal

zit geen verschil in alleen de grondplaat!

maar ik heb het oude type nog
 
Pvl digi, de kundo versie, niets ingepakt in alu folie en voorontsteking ook in de buurt van de 6mm. Dit op pia, maar bij mina is het normaal in hetzelfde. Nog nooit probs mee gehad!
 
Lijkt me duidelijk.
Als je het nog niet helemaal vertrouwd, zou ik eerst rond de 6 gaan zitten.
Als dit helemaal niet loopt, dan ga je rond de 1,2 zitten.
Denk eerlijk gezegd dat de 1,2mm hier van toepassing is, anders ontsteekt ie echt heel vroeg.(tussen 50-100 graden voor BDP). Dit is in het geval de gegeven cuve bij deze ontsteking hoort!!
Proberen dus.
 
Runner1987 said:
Lijkt me duidelijk.
Als je het nog niet helemaal vertrouwd, zou ik eerst rond de 6 gaan zitten.
Als dit helemaal niet loopt, dan ga je rond de 1,2 zitten.
Denk eerlijk gezegd dat de 1,2mm hier van toepassing is, anders ontsteekt ie echt heel vroeg.(tussen 50-100 graden voor BDP). Dit is in het geval de gegeven cuve bij deze ontsteking hoort!!
Proberen dus.

Ik vind dat je wel zeker moet weten, dat je van een bepaalde waarde uit moet gaan en niet zo maar zeggen 6mm of 1,2 mm. Hier zit toch wel een verschil in.

Ik neem aan dat je weet als je ontsteking nergens naar staat dat er detonatie veroorzaakt kan worden...
Je moet gewoon van een vaste waarde uitgaan en niet zo maar wat zeggen...

Dit is mijn mening hierover:)
 
haha klopt!!
Maar ff voor de duidelijkheid, de cilinder zal niet eens zelfstandig draaien als je de ontsteking met de gegeven curve op 6 mm zet.
 
Runner1987 said:
Lijkt me duidelijk.
Als je het nog niet helemaal vertrouwd, zou ik eerst rond de 6 gaan zitten.
Als dit helemaal niet loopt, dan ga je rond de 1,2 zitten.
Denk eerlijk gezegd dat de 1,2mm hier van toepassing is, anders ontsteekt ie echt heel vroeg.(tussen 50-100 graden voor BDP). Dit is in het geval de gegeven cuve bij deze ontsteking hoort!!
Proberen dus.


Ja dat vond ik ook want als je omrekent van de grades in de curve. In dit geval 35 graden staat gelijk aan ongeveer 3.5 a 4mm vooronsteking. Ga je dan naar die 6mm wat iedereen aan raadt zou je dus een voorontsteking hebben van bijna 10mm en dit vind ik erg veel. Maar ik had nog eens verder op die site gezocht en daar zeiden ze ook dat die dus op 6 mm vooronsteking moest komen. Ik ga het gewoon proberen ik merk het vanzelf wel dan. Bij kundo hoef je dus niet die aluminiumfolie toe te passen, maar ik heb de gewone pvl digitaal, dus niet van bidalot, kundo enz.
 
Op 6mm ontsteekt die 100 graden voor bdp.
bij een beetje cilinder staat de uitlaatpoort dan nog open.
Gem. druk zal niet veel hoger zijn dan 2 bar.
Reken maar dat de cilinder lekker op jouw gekick blijft rekenen ;)
 
Back
Top