vraagje over timing

Joël said:
Ik word een beetje moedeloos van alle "ideale" situaties situaties die hier op het forum genoemd worden. :|

Er is geen ideaal, in het ene geval zul je met 30 graden blowdown het beste zitten, in het andere met 38 graden, uiteraard is dit afhankelijk van een heleboel factoren waaronder poortoppervlak, spoelertiming, uitlaat, carter, enz, enz, enz.......................

Heb je dit door proberen/banken geleerd of uit literatuur?
Mocht het de tweede optie zijn welk boek dan?

Er zijn ongetwijfeld richtlijnen voor, maar ik heb nog niet veel gevonden.
 
Joël said:
Ik word een beetje moedeloos van alle "ideale" situaties situaties die hier op het forum genoemd worden. :|

Ideale staat ook tussen haakjes. Wat ik hiermee probeer aan tegeven is dat het een richtlijn is, waarop is bewezen dat het allemaal goed gaat en vermogen geeft.

En ik ben met je eens dat een combinatie van andere onderdelen een hogere of een lagere blowdown fijner vind dan de gegeven 32.5.

Mja wat ik vertel is natuurlijk onzin, want ik heb geen 15 jaar ervaring, 20+ cilinders er doorheen getest en alle theorie boeken doorgelezen.
 
@ blowdown, zoals al vermeld scheeld het nogal per:
toepassing,
oppervlakte (en waar)
te draaien toerental,
etc,
Maar het belangrijkste is uitlaat,
Ga maar eens spelen met uitlaatontwerpen....

Verder zegt blowdown ook niet alles, het is vooral TA die het hem doet.
Je kunt een cilinder hebben met een blowdown van 30 die net zoveel blowdown TA heeft als een cilinder met een blowdown van 33.
 
Big B NRG said:
Ja ik snap dat ik het moet ophogen ;) en ik snap ook dat dat geen 4 mm moet zijn. Ben niet helemaal achterlijk hoor. Maar aangezien ik geen haakse frees heb, vroeg ik met af of er nog andere truukjes voor waren.

Ja afdraaien van de cilinder (aan bovenkant), maar dan moet je weer moeilijk gaan doen met ophoogplaten ed. Dat schiet niet op.

Met ophogen bedoel ik dus ophoogplaten.
 
Exision said:
@ blowdown, zoals al vermeld scheeld het nogal per:
toepassing,
oppervlakte (en waar)
te draaien toerental,
etc,
Maar het belangrijkste is uitlaat,
Ga maar eens spelen met uitlaatontwerpen....

Verder zegt blowdown ook niet alles, het is vooral TA die het hem doet.
Je kunt een cilinder hebben met een blowdown van 30 die net zoveel blowdown TA heeft als een cilinder met een blowdown van 33.

Als iedereen dit stuk icm met een eerdere reply van mij leest, komen ze al een heel eind en kunnen heel wat vragen achterwege blijven..
 
Runner1987 said:
Snap je ook dat ik jou niet achterlijk acht?
Dat komt blijkbaar niet over...

naar wie is deze reply gericht ? :X

aangezien de laatste 3 reply's van jou zijn x|
 
Back
Top