vraagje

polini2002

Twins Tuned NRG
Ik heb even een vraagje ivm mijn grote filter op mijn carburateur moet ik eigenlijk een ophoging fixen tussen mijn spuitstuk en membraam.
nu vraag ik me af of dit verschil maakt ivm met carterdruk ofsow.
misschien iemand met meer verstand die mij dat ff ken uitleggen.
ik wil dan gewoon een soort wig frezen die rechtstreeks op me stuffer van vl13 past.

greetz maurice
 
Advertisement - register to remove this

Als je er een ophoging plaatje tussen maakt, wordt je inlaat langer, dus zul je gasreactie wat afnemen denk ik.
Misschien ken je een andere luchtfilter nemen, zodat je niets aan hoeft te passen.
 
idd,
alleen moet je wel oppassen: jij hebt het over een wig. een wig is dus driehoekig en verandert de hoek van je carb. t kan (per carb verschillend) ongeveer rond de 40 a 45 graden staan. als die hoek dus groter wordt, gaat je carb standaard overlopen.

en idd: zoals rs-ruud zegt: je carterdruk is van invloed van alles wat er onder je membraan zit, niet erboven.
 
-

Het is wel een soort wig jah, maar dan aan allebei de kanten dezelfde hoogte.
Het is bij een nrg niet zoals bij minarelli met soort van xsh wigjes.
En als ik een kelk maak op me carb met een 90'c graden bocht en hierop filter zet zodat deze ophoog wijst heeft natuurlijk ook invloed omdat mijn luchtfilter traject dan langer is of heeft dit minder invloed.

greetz
 
dan is het geen wigje, alleen een ophoogplaatje.

het zal wel invloed hebben op je prestaties/gasreactie... maar ja, t is maar net wat je wilt:
wil je het uiterste eruit halen: haal ander filter/ maak buddyfilter oid
maakt het je niet echt uit: fix een ophoogplaatje, en klaar is kees
 
-

nee sorry alles ligt nog los geen foto
buddyfilter heb ik compleet met kartbox maar dagt als dit beter zou werken ivm lengte inlaat traject lucht.

..
 
Idd, ik denk persoonlijk dat als je ophoogblokje niet meer als 10mm lang/hoog is dat je er op straat bijzonder weinig van gaat voelen en dat het misschien zelfs op de testbank nieteens meetbaar is.
 
Back
Top